Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
tondori
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29.06.2015. 19:07
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja tondori » 29.07.2015. 11:21
Hep!
Kuka se kertos että millähän ilveellä mie tunnistan etennii tuon etuperän tyypin tuosta kulukineesta? Onko joku "mikäliedana" vai mikä? Kun pitäs vissiin uusii siihen ainaki nuo uloimmat laakerit kun näyttäs reippaasti väljee olevan. Löytyykö jostain esimerkiks räjäytyskuvia mistä pystys selevittelemään esimerkiks just tuon kyseisen laakerin tyypin etc...? Nii, ja kyseessä siis XJ vm-92. 4.0 automaatti.

Ja kiitosta sille kuka vastovvaa!

-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 29.07.2015. 11:45
Ei siinä ole mitään selvittämistä, etuperä on aina Dana30
Ulommat laakerit? Meinaat siis etunapoja vai? Ostat sinne uudet Timkenit, niin ei tarvitse ihmetellä vähään aikaan. Rockautosta n. 65€/ kpl. + lähetyskulut + tulli & alv. Joissain muunkin merkkisissä saattaa olla ihan ok laakerit, mutta osassa on suorastaan järkyttävää kiinanpaskaa tarjolla..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
tondori
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29.06.2015. 19:07
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja tondori » 29.07.2015. 12:41
No siis jarrujen kansa nujutessa huomasin vaan että kun rengas ja etujarrulevy oli pois paikaltaan, otin navasta kiinni ja pyörittelin eestaas niin vetoakseli lonksu etuperään nähen melekosesti sielä akseliputkessa. <-seleväkielistä eikö???

Ensimmäinen Jeeppi on aina ensimmäinen

-JEEP CHEROKEE XJ 4.0 H.O 1992-
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 29.07.2015. 14:38
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 29.07.2015. 18:38
Juu, ristikko siellä on silloin väljänä eikä laakeri.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
tondori
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29.06.2015. 19:07
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja tondori » 31.07.2015. 17:20
Oukkidoukki! Pittääpä perehtyy hiukan tarkemmin. Kiitokset!
Ensimmäinen Jeeppi on aina ensimmäinen

-JEEP CHEROKEE XJ 4.0 H.O 1992-
-
tondori
- Viestit: 10
- Liittynyt: 29.06.2015. 19:07
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja tondori » 24.08.2015. 0:49
Ja näinpä oli että kumpanennii ristikko ihan viimesillään! Yhessä kupissa oli ennee etäsesti rasvoo muistuttavvoo mönjee. Muissa kupeissa kävi vuan ruosteinen pölinä. Mutta nyt on homma niiltäosin kondiksessa! Kiitokset suuret osallisille neuvvonnasta!

Eikun uusia karikoita kohti!

Ensimmäinen Jeeppi on aina ensimmäinen

-JEEP CHEROKEE XJ 4.0 H.O 1992-
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 27.09.2015. 17:06
Onko muuten 27 ja 30 mm ristikollisissa vetareissa toiset päät samanlaiset? Tai ei kai ne ihan oo jos toisessa on ABS-kehä, mutta kiinnostaakin vain meneekö heittämällä toistensa tilalle koko pötkö jos ei ole ABS'illinen auto?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 27.09.2015. 19:59
Vetarit käy ihan suoraan, jos vaihdat pikkuristikolliset vetarit isommilla ristikoilla oleviin. Myös ZJ:n CV- nivelelliset versiot käy XJ:hin ihan sellaisenaan, ABS:t tai ei.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 16.08.2019. 13:02
Jarrulevyt joutui vaihtamaan myös samalla kun vaihtoi isommat ristikot. Tuosta on nyt sen verran aikaa etten enää muista, eikä tullut laitettua ylös mihin ne otti kiinni mutta absittoman mallin levyjen sisähalkaisija oli liian pieni kun vaihdoin vetarit napoineen päivineen.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 16.08.2019. 13:05
Asiasta toiseen, tietääkö joku meneekö sama jarrukilpi D35 c-clip ja non-c-clip -akseleihin?
Eli voiko vaihtaa takajarrut päittäin?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
-
Timo L
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 16.08.2019. 17:22
Jorma kirjoitti: ↑16.08.2019. 13:02
Jarrulevyt joutui vaihtamaan myös samalla kun vaihtoi isommat ristikot. Tuosta on nyt sen verran aikaa etten enää muista, eikä tullut laitettua ylös mihin ne otti kiinni mutta absittoman mallin levyjen sisähalkaisija oli liian pieni kun vaihdoin vetarit napoineen päivineen.
XJ:ssä on kahta eri napaa ja kahta eri levyä, jos puhutaan '90-'01 malleista. Napa ja jarrulevy pitää olla oikeata mallia keskenään, ristiin ei toimi. ABS- jarrut tai ristikoiden koko ei siihen vaikuta millään tavalla.
Jorma kirjoitti: ↑16.08.2019. 13:05
Asiasta toiseen, tietääkö joku meneekö sama jarrukilpi D35 c-clip ja non-c-clip -akseleihin?
Eli voiko vaihtaa takajarrut päittäin?
Minä en ainakaan ole varma, periaatteessa keskireikä ja/ tai pulttijako voisi olla erilainen. Varmaan googlesta löytyisi tietoa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
OlVi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 09.09.2014. 19:43
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja OlVi » 16.08.2019. 22:01
Jorma kirjoitti: ↑16.08.2019. 13:05
Asiasta toiseen, tietääkö joku meneekö sama jarrukilpi D35 c-clip ja non-c-clip -akseleihin?
Eli voiko vaihtaa takajarrut päittäin?
youtuubissa oli videokin aiheesta, jota itekki aikoaan suunnittelin, osalistakin näyttäs olevan listattuna. Pulttijako näyttäs tosiaan olevan eri tossa kilvessä
https://youtu.be/V5IDOZz3fo4?t=583
Jeep Grand Cherokee WJ 2,7CRD
#288
-
Jorma
- Viestit: 389
- Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Jorma » 17.08.2019. 20:45
No niinpä tietenkin. Siinä on sitten ylimääräistä askartelua tiedossa jos silleen rupeaa vaihtaan.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242