46RH 4wd ->2wd

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

46RH 4wd ->2wd

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 26.05.2016. 11:43

Löytyisikö täältä tietoa onnistuuko minkälaisilla ponnistuksilla muuttaa 4wd loota takavetoiseksi?
Vaatiiko muuta kuin lootan häntäpalan? Vai onko vaihdettava ulostuloakselikin? Vai paljonkin muuta?

Meinasin vanhaan Mopariin saada lisää ominaisuuksia ylivaihteen muodossa Jeepin lootalla, mutta parin guuglettelun jälkeen näyttää, että aiheuttaisi jossain määrin ongelmia mm. ylivaihteen kanssa.

Tietysti voisin tuon laatikon vaihtaa toimivaan pikkulohkon takavetolaatikkoonkin, jos jollakin sellainen ylimääräisenä lojuu.
On vielä autossa (-95 5.2 Grand Chero) kiinni ja koeajettavissa.. 8)

Avatar
Timo L
Viestit: 1500
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: 46RH 4wd ->2wd

Viesti Kirjoittaja Timo L » 26.05.2016. 14:24

Tarvitset häntäkappaleen lisäksi vähintään myös ulostuloakselin. Siinähän pitää olla nopeusanturin paikka (matoruuvi jyrsitty akseliin) - ja lisäksi takavetolootan häntä on itse asiassa ihan pirun pitkä.

edit: Tuossa pari kuvaa mitä löysin äkkipäätään A518- lootasta (ts. 46RH):

Kuva

Kuva
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: 46RH 4wd ->2wd

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 26.05.2016. 16:52

Näyttäisi että vaihdettava on vähintään ulostuloakseli ja laatikon häntä.

Vaihto kävis näppärimmin heittämällä nelikon od-paketin(hännän) tilalle kokonainen takavedon häntäosa.
Soppeleita elinluovuttajia olis vanit ja lavavehkeet 3.9 kutosella tai kasilla, A518 tai 46RH laatikoilla.

Jenkeillä tuntuu olevan tarvetta tehdä tuokin toisinpäin.. 2wd nelikoksi. :mrgreen:
Ainakin kaikki aiheeseen liittyvät jutut koski nimenomaan tuollaista muutosta.

Kirjoita vastaus