Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
-
Eimehtään
- Viestit: 81
- Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja Eimehtään » 08.09.2016. 18:38
Joku kysy joskus aikaisemmin samasta asiasta,muttei saanu vastausta. Meikän jeepissä sama vaiva/ominaisuus. Eli liittynee tähän
http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_2101505.pdf
Voisiko joku ystävällisesti suomentaa toimenpiteet,ko itella ei tuo amerikka niin hyvin taivu.
Sit samalla ko joutuu aukaseen,niin vaihtuu öljyt. Kannattaisko ajaa pesuliemet sisään ennen vaihtoa? Kokemuksia ko. aineista ja saa suositella hyvää merkkiä.

Kiitos.
WJ 4.7 Quadra drive -00
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 08.09.2016. 20:14
Coolerin paluu-filtteri tekee.. Päästää turbiinin vajumaan pidemmän parkkeerauksen aikana.
Korjauksessa vaihdetaan tuo paluufiltteri uudenmallisee. Kuvassa on numero 2.
Uus filtteri saattaa tulla adapteripalikan kanssa..
Huuhteluöljyt... Jos eivät oo kovin likaset ulos tulevat öljyt niin vaihtaisin vaan uuden filtterin yms.. Sitten käyttäisin hetken ajelun jälkeen koneellisessa öljynvaihdossa että vaihtuu kaikki öljyt lootasta..
Jos on likaset öljyt niin sillon vaihtaisin filtterin ja uudet öljyt sisään ja ajoa vähän aikaa jonka jälkeen uudelleen filtteri ja öljyt jonka jälkeen koneellinen vaihto jos vaan lompakko antaa periks..
kozel@ircnet
-
Eimehtään
- Viestit: 81
- Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja Eimehtään » 08.09.2016. 20:55
Ok ja kiiitokset. Ölpät on puhtaannäköset,eikä haise. Tuo huuhteluvaihto on tuttu juttu saabista.Onnistuu ihan kotikonstein. Varmaan samalla periatteella onnistuu jeepissäkin.
Nyt kun hommaan tuon suodatin kitin,niin mistä tietää et paluusuodin on uudenmallinen? Onko Jamantilla myytävä oikeanlainen?
WJ 4.7 Quadra drive -00
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 08.09.2016. 22:07
Eimehtään kirjoitti: Onko Jamantilla myytävä oikeanlainen?
Enpäs tosiaan osaa sanoa, eka kerta kun edes kuulen että on tuommoinen ongelma ja pitäis suodatin olla erimallinen... Oliskos jollain sitten antaa joku uuden mallin suodattimen tunnusmerkit eli mitähän eroa siinä sudissa on ja jos olis vaikka sen uudemman paremman suodattimen varaosanumero, yritän toki tutkia sitä huomenna merkkiorganisaation ohjelmasta....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 08.09.2016. 22:39
JAMANT kirjoitti:Eimehtään kirjoitti: Onko Jamantilla myytävä oikeanlainen?
Enpäs tosiaan osaa sanoa, eka kerta kun edes kuulen että on tuommoinen ongelma ja pitäis suodatin olla erimallinen... Oliskos jollain sitten antaa joku uuden mallin suodattimen tunnusmerkit eli mitähän eroa siinä sudissa on ja jos olis vaikka sen uudemman paremman suodattimen varaosanumero, yritän toki tutkia sitä huomenna merkkiorganisaation ohjelmasta....
Tuossa linkin PDF-filussa on sen uuden mallin osanumero..
Vanha bugiversion numero.. The above condition may be caused by a suspect cooler return filter a part number of 04799662AB. This “AB” suffix / level filter may allow transmission fluid to drain back out of the torque converter.
Uuden numero .. A replacement 04799662 cooler return filter
kozel@ircnet
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 09.09.2016. 11:12
Varaosaohjelman mukaan tuo 4799662 on jo vaihtanut numeroa kahdesti, tuorein olis 5179267AC ja tarvittaessa semmoista saadaan tilattua. Mun suodattimet on tarvikemallia ja ei kyllä ole mitään keinoa selvittää, onko se vanhempaa ongelmaista vai uudempaa parempaa versiota, tosin kuten kirjoitin, en ole kuullut moisesta ongelmasta, joten ilmeisesti mun suodattimet on sitten jo parempaa mallia, kuin se MOPAR:in orkkis ongelmainen... Kymmeniä kumminkin myynyt ja ei ole moista ongelmaa ollut...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Eimehtään
- Viestit: 81
- Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja Eimehtään » 09.09.2016. 18:56
Oukei. Enhän miekää ole varma johtuuko laatikon käytös tuosta suotimesta,mutta siitä on helpoin lähteä liikkeelle. Joku kyseli aikaisemmin samasta asiasta,että kun lähtee HETI startin jälkeen ajamaan,niin kone huutaa kuin väsynyt flekti.
viewtopic.php?f=11&t=4683&p=25472&hilit ... nyt#p25472
Ongelma on vältettävissä parin minsan lämmityskäytöllä.
Tuo öljyn karkaaminen muuntimesta sopii hyvin kuvaan. Mualimalla tuosta kirjoitellaan,mutta ilmeisesti täällä kotomaassa ongelma on harvinainen...
Liittyyköhän samaan ongelmaan laatikon kolahtelu D--N--R vaihdoissa vai olisko laatikon kannatin rikki... Tarttee tutkia kunhan ehtii...
WJ 4.7 Quadra drive -00
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 09.09.2016. 19:32
Voi olla ettei täällä ilmene, kun talvella ainakin on pakko konetta käyttää jonkun aikaa samalla kun ikkunoita raaputtaa ja silloin se jo praimaa sen turbiinin. Mutta ei oo kukaan valittanu muistaakseni moisesta edes kesäisin....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Timo L
- Viestit: 1500
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 09.09.2016. 20:46
Liekö tähän pätee se sama asia kuin moneen muuhunkin Jeeppien tyyppivikaan: maailmalla niistä kirjoitellaan koska siellä autoja on myyty mallista riippuen kymmenistä tuhansista yli pariin sataan tuhanteen vuodessa. Suomessa Jeeppejä on rekisterissä kaikkinensa varmaaan max. muutama tuhat. Ei vain ole riittävästi autoja että ns. yleisetkään tyyppiviat olisi kovin paljoa esillä..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 09.09.2016. 21:18
Sekin on totta, huomaa noissa 3.0CRD -koneisissa, ei kahta samanlaista vikaa (nojaa, molemmat hinurilla tällä viikolla tulleet, niissä oli kyllä osin samoja koodeja)!! Koko ajan joutuu opettelemaan uusia syitä vikatiloihin, kunhan niitä syitä on tarpeeksi, alkaa oppi kantamaan hedelmää ja kohta tietää mikä johtaa heijastevikakoodeihin milloinkin....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Timo L
- Viestit: 1500
- Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Timo L » 09.09.2016. 21:28
Dieselit toki vielä oma maailmansa, niitä kun taas ei ole tuolla uudella mantereella juuri ollenkaan ja kaiken joutunee opettelemaan itse? Toisaalta täällä Suomessa autokanta kuitenkin varsin pieni, joten vikatapauksia ei tule ihan hirveästi joten diagnoosien löytäminen/ keksiminen vienee aika paljon aikaa?
Sinällään aiheeseen liittymättä, paljonko WK/XK:ssa on haamuvikakoodeja, mitkä aiheutuu jostain ihan muusta asiasta kuin mitä vikakoodi tarjoaa? Tuntuu, että näissä vanhemmissa bensavehkeissä niitä ei ihan hirveästi ole, vaan vikakoodille yleensä löytyy varsin looginen selitys kun hieman kaivelee.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6442
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 09.09.2016. 22:07
On enemmän kuin vanhemmissa!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Eimehtään
- Viestit: 81
- Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
- Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja Eimehtään » 20.09.2016. 17:25
Ölpät ja suotimet vaihettu. Vanhassa paluusuotimessa leima 0412 ja öljyt suhtkirkkaat. Magneetissa ei metallihiluja

Muuten loota toimii samoin, kuin ennen vaihtoa. Ehkä hiukan paremmin... Mut näillä mennään

WJ 4.7 Quadra drive -00