Takaperän huohotus

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.09.2016. 18:35

Kun vaihdatte peräöljyjä Jeepeistänne tai muuten alustan kanssa puuhatte, niin :wink: :wink: , tarkistakaa sen perän huohottimen akselin yhde, eli se mihin se kumiletku kiinittyy perässä (saattaa olla takajarruletkun akselin kiinnike samalla tai erikseen), näyttää ainakin noissa 2005 ja uudemmissa Chryslerin 8-1/4" (Grand Cherokeet ja Commanderit) perissä olevan ruostuneet tukkoon, taas putsasin yhden auki... Voi olla muissakin tukossa tai menossa tukkoon, vähentää huomattavasti stefojen öljyvuotoja, kun perä pääsee hengittämään vapaasti huohottimen kautta... Yleensä se huohotinyhde on ihan ruuvaamalla kiinni, kanta on 9/16" eli about 14mm, letku lähtee ihan vetämällä pois ja sitten vähän ympäristöstä hiekkaa ym mutaa pois, ettei putoa perän sisään ja yhde pois ja rassaus irrallaan, kun muuten ne mujut on siellä perän sisällä ja sinnehän ne ei kuulu...

Kokemuksesta voin sanoa, että jos alla temuaa, niin alle viis minuuttia, kun on irroitettu letku, irroitettu yhde, tarkistettu/putsattu, kiinnitetty yhde ja letku takaisin ja jos sillä yhtään stefoja säästyy vaihdolta, niin halpaa :wink: :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja rane58 » 21.09.2016. 23:11

Jos asiakas tilaa esim. JAMANTilla peräöljyjen tarkastuksen/lisäyksen niin kuuluko tämä huohotin letkun rassaus "huolto-ohjelmaan"...? :wink:
Vai onko erikseen älyttävä tilata kyseinen tehtävä? :oops:

Nimim. Tumpelotaaskyselee. :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Eimehtään
Viestit: 81
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 22.09.2016. 6:46

Onkos näissä vanhemmissa, esim. wj.t ko. sydeemi?
WJ 4.7 Quadra drive -00

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2016. 9:01

rane58 kirjoitti:Jos asiakas tilaa esim. JAMANTilla peräöljyjen tarkastuksen/lisäyksen niin kuuluko tämä huohotin letkun rassaus "huolto-ohjelmaan"...? :wink:
Vai onko erikseen älyttävä tilata kyseinen tehtävä? :oops:

Nimim. Tumpelotaaskyselee. :mrgreen:
On se tarkastukseen mahdollista liittää, mutta peräöljynvaihdossa sen kyllä nykyään teen...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.09.2016. 9:03

Eimehtään kirjoitti:Onkos näissä vanhemmissa, esim. wj.t ko. sydeemi?
On, se löytyy ihan kaikista Jeepeistä se huohotus, tavalla tai toisella. WJ:ssä se on just sen takajarruletkun kiinnitys taka-akselille se yhde, just eilen tarkastin yhden WJ:n yhteen, 5 minuutin homma, kun auton alla on, 14mm kiintis tarvitaan....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Takaperän huohotus

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 22.09.2016. 22:54

JAMANT kirjoitti:Kun vaihdatte peräöljyjä Jeepeistänne tai muuten alustan kanssa puuhatte, niin :wink: :wink: , tarkistakaa sen perän huohottimen akselin yhde, eli se mihin se kumiletku kiinittyy perässä (saattaa olla takajarruletkun akselin kiinnike samalla tai erikseen), näyttää ainakin noissa 2005 ja uudemmissa Chryslerin 8-1/4" (Grand Cherokeet ja Commanderit) perissä olevan ruostuneet tukkoon, taas putsasin yhden auki... Voi olla muissakin tukossa tai menossa tukkoon, vähentää huomattavasti stefojen öljyvuotoja, kun perä pääsee hengittämään vapaasti huohottimen kautta... Yleensä se huohotinyhde on ihan ruuvaamalla kiinni, kanta on 9/16" eli about 14mm, letku lähtee ihan vetämällä pois ja sitten vähän ympäristöstä hiekkaa ym mutaa pois, ettei putoa perän sisään ja yhde pois ja rassaus irrallaan, kun muuten ne mujut on siellä perän sisällä ja sinnehän ne ei kuulu...

Kokemuksesta voin sanoa, että jos alla temuaa, niin alle viis minuuttia, kun on irroitettu letku, irroitettu yhde, tarkistettu/putsattu, kiinnitetty yhde ja letku takaisin ja jos sillä yhtään stefoja säästyy vaihdolta, niin halpaa :wink: :wink: :wink:

Kiitos! Pitääkin tsekata
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Kirjoita vastaus