Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Mitenkäs sen kehyksen saa irti, siis kuinka se saadaan irrotettua kepistä? Näyttäisi olevan sulattamalla kiinnitetty toisiinsa tuon kehyksen osat yhdeksi paketiksi. Lähteekö shifteristä nuppi irti vai kuinka tuo pitäisi purkaa?
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Oikea työkalu, irtoaa T-kahva pystyputkesta ja kehys on ihan kampeamalla ylöspäin, varovasti, ei kannata pakkasella muovia irroittaa...
Parempaa ohjetta en pysty antamaan, kun et tarkemmin kerro vuosimallia...
Aijoo, vanhempaa 87-95 väliltähän toi on, no neuvot osuu...
Parempaa ohjetta en pysty antamaan, kun et tarkemmin kerro vuosimallia...
Aijoo, vanhempaa 87-95 väliltähän toi on, no neuvot osuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Niin se työkalu, jolla T-kahva irtoaa: http://jamant.fi/fi/tuote/2465932-avaus ... -ptow83113 lähtee...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
No juu, vuosimallihan tuosta jäi pois
-93:han tuo potilas on, aivan kuten Jamant löysi/päätteli...
Ongelmana oli koko omistuskauteni puuttunut vaihteenvalitsimen osoitin. En tuohon ollut kiinnittänyt sen suurempaa huomiota, mutta lauantain metsärymyytyksen jälkeen jotain epämääräistä oli ilmaantunut näytön lasin alle ja aloin asiaa tutkimaan. Homma vaan tyssäsi, kun en keksinyt miten kulissi saadaan pois kepin ympäriltä.
Kun tuollaista työkalua ei tähän hätään pakista löytynyt, googlettelin asiaa ja useammalla ameriikan jeep-foorumilla oli ohjeena vain nykäistä nuppi irti. Eli valitsin 1-2 asentoon ja takapenkiltä kädet hivenen koukussa kurottaen tukeva ote nupista molemmin käsin ja siitä sitten ylävartaloa suoristaen kädet suoriksi. Käsien liikkeen loppuessa muodostuisi riittävä nykäisy nupin irtoamiseen ja riski itseään leukaan lyömisestä vähenee huomattavasti
No tätähän oli mentävä kokeilemaan ja muutaman kerran hieman voimaa lisäten nuppi irtosi sopuisasti
Sitten kulissi pois ja tutkimaan osoittimen toimimattomuutta... Viaksi paljastui lopulta palasiksi murtunut osoitin jolla ei ollut enään mitään yhteyttä vaihdekeppiin. Hyllystä löytyi sopivan ohutta muovia josta askartelin uuden osoittimen vanhaa mukaellen, rojut kasaan ja nyt on jälleen toimiva osoitin

Ongelmana oli koko omistuskauteni puuttunut vaihteenvalitsimen osoitin. En tuohon ollut kiinnittänyt sen suurempaa huomiota, mutta lauantain metsärymyytyksen jälkeen jotain epämääräistä oli ilmaantunut näytön lasin alle ja aloin asiaa tutkimaan. Homma vaan tyssäsi, kun en keksinyt miten kulissi saadaan pois kepin ympäriltä.
Kun tuollaista työkalua ei tähän hätään pakista löytynyt, googlettelin asiaa ja useammalla ameriikan jeep-foorumilla oli ohjeena vain nykäistä nuppi irti. Eli valitsin 1-2 asentoon ja takapenkiltä kädet hivenen koukussa kurottaen tukeva ote nupista molemmin käsin ja siitä sitten ylävartaloa suoristaen kädet suoriksi. Käsien liikkeen loppuessa muodostuisi riittävä nykäisy nupin irtoamiseen ja riski itseään leukaan lyömisestä vähenee huomattavasti


Sitten kulissi pois ja tutkimaan osoittimen toimimattomuutta... Viaksi paljastui lopulta palasiksi murtunut osoitin jolla ei ollut enään mitään yhteyttä vaihdekeppiin. Hyllystä löytyi sopivan ohutta muovia josta askartelin uuden osoittimen vanhaa mukaellen, rojut kasaan ja nyt on jälleen toimiva osoitin

Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Juu, se ohje itse asiassa FSM:ssäkin taitaa olla että reilu ote kahvasta ja nykäistään T-kappale pois vaihteenvalitsimen nappi pohjassa. Varoituksena on että älä lyö itseäsi kahvalla/ omalla nyrkillä
Sama pätee myös ainakin '96-'98 ZJ:ssä.

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Turvallisemmin työkalulla... Mutta saa satuttaa itseään jos haluaa




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Vaihdekepin kehyksen irrottaminen, XJ+AW-4
Juu, siitä on kyllä kokemusta ekan XJ:n vaihdekepin kahvan kanssaJAMANT kirjoitti:Turvallisemmin työkalulla... Mutta saa satuttaa itseään jos haluaa![]()
![]()


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä