Sivu 1/1
Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 01.12.2017. 22:58
Kirjoittaja -Tepa-
Ajattelin käyttää fortet koneessa. Autoahan pitää käytellä paikoillaan huuhtelun ajan suht kauan. Miten toimia cherokeen automaattilaatikon kans, kun pitkä tyhjäkäynti ilmeisesti tekee hallaa automaatille? Renkaat ilmaan ja vinguttaa D:llä operaatio läpi? Vai ihan vaan paikoillaan keppi N tai P -asennossa?
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 02.12.2017. 6:25
Kirjoittaja JAMANT
Missä sanotaan että tekee hallaa? En ole huomannut.
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 02.12.2017. 7:52
Kirjoittaja ImacInnes
Eiköhän kannata toimia tuotteen valmistajan ohjeen mukaan?
Kysyt myyjältä ja luet paketin kyljestä.
t. Ismo Ämmä
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 02.12.2017. 13:28
Kirjoittaja -Tepa-
Automaateista yleensä,lähinnä muiden merkkien foorumeilla spekuloitu tuota että paikallaan pitkään käyttäminen vois saada vahinkoa aikaan laatikossa.. eli meinaatko Jamant että pesun voi tehdä huoletta paikallaan käytellen? Onko väliä kummassa asennossa keppi on, P tai N?
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 02.12.2017. 19:37
Kirjoittaja Timo L
Noi on varmaan jotain vanhojen ZF- laatikoiden höpöhöpöjä missä oli kaikenlaisia nerokkaita toteutuksia..

Kuten Jamant totesi, ei ole mitään merkitystä XJ:n Aisin-warnerin AW4- laatikossa. Pidä P- asennossa vaikka koko päivän tyhjäkäynnillä jos siltä tuntuu.
Chryslerin takavetolaatikoissa (eli nuo vanhat 727, 904, 30/32RH, sekä niiden uudemmat neliportaiset versiot A500, A518, A618, 42-48RH/RE) litku ei kierrä jäähdyttimelle P- asennossa, mutta N- asennossa kiertää. Eikä silläkään nyt oikeastaan ole väliä, koska ei laatikko ylikuumene vaikka pitäisi kuinka pitkään P- asennolla.
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 03.12.2017. 17:09
Kirjoittaja -Tepa-
Jees. Eikait siinä sitten muuta ku fortet koneeseen.
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 04.12.2017. 18:52
Kirjoittaja D_Bar
Ei nyt ihan täysin satu otsikkoon, mutta mikähän voi olla vikana kun eilen ilmeni, että laatikko ei kierrätä öljyjä jäähdyttimelle. Tarkemmin sanottuna maantiellä alkoi lämpötila laskea jäähdyttimelle menevässä linjassa ja sitten nakkasi OD:n pois päältä ja pysähdyin ihmettelemään, niin laatikon öljypohja oli polttavan kuuma, mutta jäähdyttimen putket kylmät.
Voiko olla särkynyt jotain kun aikaisemmin oli pari jumitusta, missä joutui melko pitkään vekslaamaan eteen ja taakse lumihangessa ja välillä taisi olla jonkin verran kierroksia koneessa suunnan muuttuessa
Auto siis 5.9 zj
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 04.12.2017. 19:28
Kirjoittaja Timo L
No jos ei mene liemet jäähdyttimelle ollenkaan, niin on melkein oltava putki tukossa.
Öljy menee 46RE:ssä momentinmuuntimelta venapöydän yhden ylivaihteen venttiilin "painepuolen" kautta suoraan jäähdyttimelle.
RE- sarjan laatikot kytkee ylivaihteen automaattisesti pois päältä kun lootan lämpöanturi kertoo että liemen lämpö on n.126 celsiusta tai yli.
Re: Moottorin forttaus ja automaatti
Lähetetty: 08.12.2017. 21:37
Kirjoittaja D_Bar
Pitänee käyttää linjat irti ja tutkia, että mikä siellä ahistaa.. Ei tuosta varmaan olis pahitteeksi muutenkaan käyttää laatikkoa pöydällä ja tutkia miltä näyttää.. Jos samalla nostais huohotuksenkin ylemmäksi.