Vari-Lok, Limited Slip öljyt ja lisäaine
Lähetetty: 17.11.2018. 20:05
No sellastahan tässä nyt taas vaan pähkin, että kun pitis WJ Grandiin vaihdella litkut kaikkialle niin mites nyt sitten aikuisten oikeesti tehdään sen kitkamuunnin lisäaineen kanssa jos sattuupi olemaan 75W-140 GL-5 LS öljyä hyllyssä jossa siis on kitkalukkoperälle soveltuva lisäaineistus. Tässä tapauksessa Ravenol SLS 75W-140 öljyä olis vajaat kolme litraa kun tohon BMW harrastekatiskaan vaihdoin lukkoperän, niin jäi yli ainesta.
Tumppaanko mä nyt kylmänviileesti ton lisäaineistetun öljyn etu- ja takaperään, vai laitanko tota öljyä sekä sitten sitä lisäainetta vai kalastelenko jostain synteettisen 75W-140 lisäaineettoman öljyn jota lirutan sinne klunsseihin sisään?
Jostain netistä luin että esim Mobilin 75W-140 LS lisäaineistettu öljy oli aiheuttanut ei niin sivistyneen Vari-Lok toiminnan. Kokeilin tätäkin foorumia plärätä, mutta ei mun silmään oikein osunu asiaa sen suhteen että lisäaineistetaan lisäaineistettua öljyä vaikkakin noi LS öljyt on lisäaineistettu erityyppisille lukoille.
Tumppaanko mä nyt kylmänviileesti ton lisäaineistetun öljyn etu- ja takaperään, vai laitanko tota öljyä sekä sitten sitä lisäainetta vai kalastelenko jostain synteettisen 75W-140 lisäaineettoman öljyn jota lirutan sinne klunsseihin sisään?
Jostain netistä luin että esim Mobilin 75W-140 LS lisäaineistettu öljy oli aiheuttanut ei niin sivistyneen Vari-Lok toiminnan. Kokeilin tätäkin foorumia plärätä, mutta ei mun silmään oikein osunu asiaa sen suhteen että lisäaineistetaan lisäaineistettua öljyä vaikkakin noi LS öljyt on lisäaineistettu erityyppisille lukoille.