WJ 00 etuperän lukko väljä? Quadra-Drive
Lähetetty: 20.02.2019. 19:10
Etuperän (D30) lukko "väljä" tai jotain? Otin kopan auki todetakseni että öljyä on. Olihan sitä ja hyvälaatuista niinkuin edellinen omistaja sanoikin, pinionin stefa näyttää hieman vanhentuneelta että sikälikin huolestuin. Täytynee vaihtaa se, mut saakohan ilman että pinionin laakereissa välys muuttuu? Isoveljessä 60 on laippamutteri ja sen takana pinionin oma mutteri, mites 30 on?
Enivei, liikutin pinionin laippaa ja huomasin perän kyljessä jonkun levyn joka yritti liikkua perän mukana kunnes osuu johonkin, ilmeisesti näin on tehtaalta. Liittyneekö siihen lukkoon se ja pitäiskö sitä jotenkin tiukentaa? Vaihde D:lle tai pakille aiheuttaa aikamoisen lonksahduksen, ilmeisesti tämä etuperän levyjuttu antaa liikaa myöden. En tosin ymmärrä mikä se on.. eihän gerotor-pumppumallin lukko tarvitse haittalevyä pumpun sisälle? Vai tarviiko? Etuperässä on hampaat tallella ja ymmärtääkseni normaalia kulumaa (hampaiden pinta harmaa) ja pyörii vaivatta eikä hammasvälystä paljoa ole. Öljyssä ei mukana paloja eikä suuremmin möhnää. Takaperää kokeilin myös ja se on timmi.
Edit: muutos Quadra-Trac II -> Quadra-Drive. Equipment-listassa lukee edellinen ja konsolissa jälkimmäinen..
Enivei, liikutin pinionin laippaa ja huomasin perän kyljessä jonkun levyn joka yritti liikkua perän mukana kunnes osuu johonkin, ilmeisesti näin on tehtaalta. Liittyneekö siihen lukkoon se ja pitäiskö sitä jotenkin tiukentaa? Vaihde D:lle tai pakille aiheuttaa aikamoisen lonksahduksen, ilmeisesti tämä etuperän levyjuttu antaa liikaa myöden. En tosin ymmärrä mikä se on.. eihän gerotor-pumppumallin lukko tarvitse haittalevyä pumpun sisälle? Vai tarviiko? Etuperässä on hampaat tallella ja ymmärtääkseni normaalia kulumaa (hampaiden pinta harmaa) ja pyörii vaivatta eikä hammasvälystä paljoa ole. Öljyssä ei mukana paloja eikä suuremmin möhnää. Takaperää kokeilin myös ja se on timmi.
Edit: muutos Quadra-Trac II -> Quadra-Drive. Equipment-listassa lukee edellinen ja konsolissa jälkimmäinen..
