WJ 3.1 Laatikkomurheita
Lähetetty: 14.11.2019. 12:06
Tulipa hankittua sulovilen-periaatteella WJ. Pakko ostaa kun halvalla saa.
Ihme ja kumma: tällä tinakansi-vehkeellä on ajettu 450 000 km. En tosin tiedä monesko sarja kansia on menossa, mutta ei ne ilmeisesti kaikki heti halkea.
Pientä varjoa paratiisissa kuitenkin esiintyy: laatikko vaihtelee vähän kuinka sattuu.
Tuntuu että ykköseltä kakkoselle ei vaihda oikein sujuvasti vaan ikäänkuin vaihto venyy ja sit töksähtäen vaihtuu. Muut vaihteet tuntuu toimivan.
Öljyt on edellisen omistajan mukaan vaihdettu ja sitä näyttää myös tarpeeksi laatikossa olevan. Pantojen säädöstä ei ole tietoa.
Oisko vinkkejä vianmääritykseen ja korjausehdotuksia?
Vertaistukikin on tervetullutta.
Näitä itte pohdiskelin:
A) Vaihdetaan öljyt uudestaan?
Tästä tuskin on apua, ihan oikeeta vikaa taitaa olla. Tai jos pantoja säätämällä korjaantuu, niin ok.
B) Korjataan vika purkamatta laatikkoa autosta irti?
Onkohan tuo vika jostain anturista tai venttiileistä johtuva jonka vois korjata irrottamatta koko laatikkoa?
C) Puretaan laatikko irti ja korjataan tai vaihdetaan koko laatikko toiseen?
Pihalla ois varaosa-auto jossa sama tekniikka. Mutta: vaatiiko älylaatikko jotain koodausta jos vaihdelaatikon vaihtaa kokonaan toiseen samanlaiseen? Jos, niin minkälaisella ohjelmalla homma toimii? Pitääkö asioida marmoritiskillä tmv ikävää toimintaa jossa joutuu pyyhkimään saappaat ja myymään munuaisen.
Tämähän on 3.1 diesel-tekniikalla ja laatikko RE44.
-Timppa
Ihme ja kumma: tällä tinakansi-vehkeellä on ajettu 450 000 km. En tosin tiedä monesko sarja kansia on menossa, mutta ei ne ilmeisesti kaikki heti halkea.
Pientä varjoa paratiisissa kuitenkin esiintyy: laatikko vaihtelee vähän kuinka sattuu.
Tuntuu että ykköseltä kakkoselle ei vaihda oikein sujuvasti vaan ikäänkuin vaihto venyy ja sit töksähtäen vaihtuu. Muut vaihteet tuntuu toimivan.
Öljyt on edellisen omistajan mukaan vaihdettu ja sitä näyttää myös tarpeeksi laatikossa olevan. Pantojen säädöstä ei ole tietoa.
Oisko vinkkejä vianmääritykseen ja korjausehdotuksia?
Vertaistukikin on tervetullutta.
Näitä itte pohdiskelin:
A) Vaihdetaan öljyt uudestaan?
Tästä tuskin on apua, ihan oikeeta vikaa taitaa olla. Tai jos pantoja säätämällä korjaantuu, niin ok.
B) Korjataan vika purkamatta laatikkoa autosta irti?
Onkohan tuo vika jostain anturista tai venttiileistä johtuva jonka vois korjata irrottamatta koko laatikkoa?
C) Puretaan laatikko irti ja korjataan tai vaihdetaan koko laatikko toiseen?
Pihalla ois varaosa-auto jossa sama tekniikka. Mutta: vaatiiko älylaatikko jotain koodausta jos vaihdelaatikon vaihtaa kokonaan toiseen samanlaiseen? Jos, niin minkälaisella ohjelmalla homma toimii? Pitääkö asioida marmoritiskillä tmv ikävää toimintaa jossa joutuu pyyhkimään saappaat ja myymään munuaisen.
Tämähän on 3.1 diesel-tekniikalla ja laatikko RE44.
-Timppa