Sivu 1/1
WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 29.08.2021. 15:12
Kirjoittaja KSTK81
Onko tässä mallissa tuommonen valkonen lukitus osa tuossa vaijerissa mistä sitä vois säätää? Netistä kaivellu kuvia ja semmonen käsketään irrottaa, mutta ei mulla ole tässä sitä.
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 31.08.2021. 9:10
Kirjoittaja Timo L
Siinä on joko (musta) nappi tai valkoinen avattava klipsi että vaijerin saa liikkeelle. Jos sinulla olisi laittaa kuva vivustosta niin helpottaisi.. Olettaen siis että tuon ikäisessä ylipäätään on vaijerilla se throttle valven ohjaus?
Dodgen dieseleihin tuli jossain välissä jo 46/48RE- sarjan laatikoihin sähköinen throttle valven säätö, liekö tosin vasta ihan ko. laatikkosarjan käytön loppupäähän ennenkuin vaihtoivat uudempaan laatikkomalliin. Hieman harmaata aluetta itselle dieselit, koittanut aina pysyä niistä erossa

Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 31.08.2021. 10:10
Kirjoittaja JAMANT
Ihan normi TV-kaapeli noissa on käytössä, ei oo mitään sähköistä tullut Jeeppien laatikoihin niin pitkään kuin RE-laatikot oli käytössä, tais viimeiset olla käytössä 2004 asti, ulkoa en muista että sen jälkeen olis ollu niitä Torquefliteen perustuvia tötteröitä enää käytössä... RFE laatikoissa on jo melkein kaikki sähköistä ja Mesen laatikot on kans melkein kaikki sähköllä ja ZF:n laatikot vasta onkin sähköisiä, niissä on vain hätätapauksia varten mekaaninen vaijeri, jolla saa P-lukon pois pältä, kaiki muu on sähköistä...
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 31.08.2021. 10:13
Kirjoittaja JAMANT
Niin ja sitä WJ:n TD -koneen 44RE -laatikon TV-vaijeria ei sitten kannata rikkoa, uutta siihen kombinaatioon sopivaa vaijeria ei oo saanu about kymmeneen vuoteen enää...
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 31.08.2021. 11:48
Kirjoittaja KSTK81
Ei tämä anna mitään kuvaa lisätä tänne, mutta jos siinä on vaan 2 vaihtoehtoa niin sillon se on se valkonen klipsi ja se puuttuu kokonaan. Jotaki hämminkiä siinä laatikossa on ku ei ykkönen mene päälle muutako N:n kautta suoraan ja kolmonen on isoin mitä se laittaa vauhissa. Kokeilla nyt hommata se klipsi ja säätää se vaijeri ainaki ku melko löysä se on
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 31.08.2021. 20:23
Kirjoittaja Timo L
KSTK81 kirjoitti: ↑31.08.2021. 11:48
Ei tämä anna mitään kuvaa lisätä tänne, mutta jos siinä on vaan 2 vaihtoehtoa niin sillon se on se valkonen klipsi ja se puuttuu kokonaan. Jotaki hämminkiä siinä laatikossa on ku ei ykkönen mene päälle muutako N:n kautta suoraan ja kolmonen on isoin mitä se laittaa vauhissa. Kokeilla nyt hommata se klipsi ja säätää se vaijeri ainaki ku melko löysä se on
Governorin solenoidi ja/ tai anturi sökönä, jos tuolla tavalla käyttäytyy. Kannattaa samalla vaihtaa se TCC/ OD solenoidi sekä 3-4 accumulatorin jousi.
Yleensä kun ko. hilppeet on risat, niin auto lähtee D- asennossa liikkeelle kolmosella ja vaihtaa OD:lle. Kakkosvaihde menee vain kahvasta (myös vauhdissa), ykkönen yleensä vain paikallaan ollessa N- asennosta suoraan ykköselle vaihtamalla.
Jos on ajettu pitkään löysällä TV- vaijerin säädöllä, niin pakat ja pannat voi olla melko kuluneet. Laatikko luistaa löysällä TV- vaijerilla aivan liikaa reilummin kaasua painaessa.
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 01.09.2021. 6:34
Kirjoittaja KSTK81
Tämä lähtee kyllä kakkosella liikkeelle D:llä ja vaihtaa sitte kolmoselle. Kierroksia joku 3000 ku ajaa satasta. Ei pysyny öljyt sisällä niin vaihoin koko öljypumpun ja sen paineanturin. Onko näissä sama turbiini ku 4.0 litrasissa? Semmosen ne mulle myi ja siinä luki 3.1/4.0 koneisiin
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 01.09.2021. 8:54
Kirjoittaja Timo L
No hyvin todennäköisesti tuo on joka tapauksessa anturi- tai solenoidivika, vikakoodit olisi syytä lukea niin kertoisi jo aika paljon missä mättää. 3000rpm satkun nopeudessa kuulostaa tosiaankin kolmoselta, ei OD:lta. OD:n puutos voi johtua monestakin syystä (3-4 accumulatorin jousi, OD:n lukkorenkaan/ lukkorenkaiden hajoaminen, yms..), mutta tuo ykkösen uupuminen kielii anturi- ja solenoidiviasta.
Sitä en tiedä mikä turbiini tuohon on oikea.
Re: WJ 3.1 TV vaijeri
Lähetetty: 01.09.2021. 9:13
Kirjoittaja KSTK81
Timo L kirjoitti: ↑01.09.2021. 8:54
No hyvin todennäköisesti tuo on joka tapauksessa anturi- tai solenoidivika, vikakoodit olisi syytä lukea niin kertoisi jo aika paljon missä mättää. 3000rpm satkun nopeudessa kuulostaa tosiaankin kolmoselta, ei OD:lta. OD:n puutos voi johtua monestakin syystä (3-4 accumulatorin jousi, OD:n lukkorenkaan/ lukkorenkaiden hajoaminen, yms..), mutta tuo ykkösen uupuminen kielii anturi- ja solenoidiviasta.
Sitä en tiedä mikä turbiini tuohon on oikea.
Pitää tämä jahtikausi mennä näin ja alkaa talvella tutkimaan enemmän ku ei autoa enää niin tarvi. Kyllä tuolla nyt mettäteitä ajelee
