WK paukkuu liikkeelle lähdettäessä (alamäkeen)
Lähetetty: 06.04.2023. 20:58
vm. 2005 Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD on pitänyt "kallista" ääntä satunnaisesti, mutta nyt vasta onnistuin toistamaan äänen luotettavasti.
Kun alamäkeen joko lähtee vaihde päällä tai jopa ihan vapaalla rullaamallakin, kuuluu (ja tuntuu) "poks" jostain päin etupäätä ja vastaavasti, kun jarruttaa tai antaa moottorin tehdä jarrutuksen, kuuluu vastaavanlainen paukahdus. Ihan niinkun olis etuakseli irti tjsp.
Eteen on hiljan vaihdettu:
- Alatukivarret
- Koiranluut
- Raidetangon (ulommat) päät
- Kallistuksen vakaajan puslat
Joten mikä kumma siellä voi paukkua, kun kaikki paukkuva on jo vaihdettu kertaalleen?
Töyssyissä ei kuulu mitään ääntä, eikä myöskään mutkissa tai muuten erityisesti jossain asennossa, vaan nimenomaan alamäkeen liikkeelle lähdettäessä/pysäytettäessä. Sillä ei tunnu olevan kovasti merkitystä, onko renkaat linkussa vai ei.
Geneerinen läheisen Teboilin Huolto-ukko havaitsi oikean jousen olevan alapäästään katki ja jousilautasen kumi on entinen mutta ei täysin läpi syöpynyt. Mutta ei kai tuo voi moista paukkunaa aiheuttaa?
Kun alamäkeen joko lähtee vaihde päällä tai jopa ihan vapaalla rullaamallakin, kuuluu (ja tuntuu) "poks" jostain päin etupäätä ja vastaavasti, kun jarruttaa tai antaa moottorin tehdä jarrutuksen, kuuluu vastaavanlainen paukahdus. Ihan niinkun olis etuakseli irti tjsp.
Eteen on hiljan vaihdettu:
- Alatukivarret
- Koiranluut
- Raidetangon (ulommat) päät
- Kallistuksen vakaajan puslat
Joten mikä kumma siellä voi paukkua, kun kaikki paukkuva on jo vaihdettu kertaalleen?
Töyssyissä ei kuulu mitään ääntä, eikä myöskään mutkissa tai muuten erityisesti jossain asennossa, vaan nimenomaan alamäkeen liikkeelle lähdettäessä/pysäytettäessä. Sillä ei tunnu olevan kovasti merkitystä, onko renkaat linkussa vai ei.
Geneerinen läheisen Teboilin Huolto-ukko havaitsi oikean jousen olevan alapäästään katki ja jousilautasen kumi on entinen mutta ei täysin läpi syöpynyt. Mutta ei kai tuo voi moista paukkunaa aiheuttaa?