Jeep wk 3.0crd transmission over temp
Lähetetty: 06.08.2024. 17:10
Tervehdys.
Tapahtuipa tuossa päivänä eräänä että jeeppi seisoi noin 2 viikkoa ilman akun kenkää koska akku oli huono. Laitoin akun kengän kiinni ja starttasin mutta akku kyykkäsi muutaman moottorin pyörähdyksen jälkeen.
Annoin kaapeleilla apuvirtaa ja auto lähti hienosti käyntiin, tosin seuraavat ilmoitukset tulivat kiertämään näyttöön : transmission over temp, service 4wd system ja service electronic braking system ja lisäksi mil-valo alkoi palaa.
Vaihdoin toisen akun...sen millä annoin apuvirtaa(saman kokoinen ku alkuperäinen). Lisäksi poistin vikakoodit. Samat ilmoitukset kiertävät näytössä, paitsi että service 4wd system hävisi vikakoodien poiston yhteydessä, Lisäksi MIL-valo sekä ESP:n valo palaa ja vaihteisto on vikatilassa (pakki ja 3-vaihde vain käytössä, kaikki vaihteiden merkkivalot valittuna). Lehta huutaa niin perhanasti heti kylmäkäynnistyksessä. Päällä olevat vikakoodit tällä hetkellä u0101 (TCM communication error) ja p0046 (joku turbo boost homma)
Sulakkeet katsottu.
Ajattelin että jos joku on kokenut vastaavaa niin ei tarvitsisi koko auton sähköjä käydä läpi...aloitan vaihteiston päästä liittimistä ja siirryn sitten tcm/pcm yksiköiden johtoihin ja maa pisteisiin. Voihan se lpt-anturi olla viallinen vaihteistoskin, mutta vaikuttaisiko se jarruihin?
Englannin kieli siltä palstoilta en löytänyt aiheesta oikeastaan mitään.
Pahin pelko on että joutuisi koodaamaan jotain bokseja.
Auto tosiaan Jeep wk Grand cherokee 3.0crd quadra drive 2
VM 2005 ja Laredo varustuksella
Ajettu 475 000km
Kiitos ja anteeksi
Tapahtuipa tuossa päivänä eräänä että jeeppi seisoi noin 2 viikkoa ilman akun kenkää koska akku oli huono. Laitoin akun kengän kiinni ja starttasin mutta akku kyykkäsi muutaman moottorin pyörähdyksen jälkeen.
Annoin kaapeleilla apuvirtaa ja auto lähti hienosti käyntiin, tosin seuraavat ilmoitukset tulivat kiertämään näyttöön : transmission over temp, service 4wd system ja service electronic braking system ja lisäksi mil-valo alkoi palaa.
Vaihdoin toisen akun...sen millä annoin apuvirtaa(saman kokoinen ku alkuperäinen). Lisäksi poistin vikakoodit. Samat ilmoitukset kiertävät näytössä, paitsi että service 4wd system hävisi vikakoodien poiston yhteydessä, Lisäksi MIL-valo sekä ESP:n valo palaa ja vaihteisto on vikatilassa (pakki ja 3-vaihde vain käytössä, kaikki vaihteiden merkkivalot valittuna). Lehta huutaa niin perhanasti heti kylmäkäynnistyksessä. Päällä olevat vikakoodit tällä hetkellä u0101 (TCM communication error) ja p0046 (joku turbo boost homma)
Sulakkeet katsottu.
Ajattelin että jos joku on kokenut vastaavaa niin ei tarvitsisi koko auton sähköjä käydä läpi...aloitan vaihteiston päästä liittimistä ja siirryn sitten tcm/pcm yksiköiden johtoihin ja maa pisteisiin. Voihan se lpt-anturi olla viallinen vaihteistoskin, mutta vaikuttaisiko se jarruihin?
Englannin kieli siltä palstoilta en löytänyt aiheesta oikeastaan mitään.
Pahin pelko on että joutuisi koodaamaan jotain bokseja.
Auto tosiaan Jeep wk Grand cherokee 3.0crd quadra drive 2
VM 2005 ja Laredo varustuksella
Ajettu 475 000km
Kiitos ja anteeksi