KJ etukardaani
KJ etukardaani
Sain tuomion paikallisesta merkkikorjaamosta, että etukardaani olisi rikki. Sen verran tätä palstaa lukeneena (wannabe korjaaja) ajattelin, että kyseessä on vika ko. osan ristikkonivelessä. Kysymys kuuluukin että pystyykö(kannattaako?) siihen vaihtamaan pelkän ristikkonivelen? Tuon koko kardaanin hinta tuntui aika kalliilta.
EDIT: Lisään tähän sen verran, että kyseessä on manuaalilootalla varustettu CRD 2.5 kone eli tässä on tuo kardaani ilmeisesti erilainen kuin noissa bensavehkeissä. Tässä tapauksessa vika ilmenee nivelen väljyytenä + kuulalaakerit kuulemma näkyvät ts. suojakumit tms. ovat jo pettäneet (korjaajan ilmoitus)
EDIT: Lisään tähän sen verran, että kyseessä on manuaalilootalla varustettu CRD 2.5 kone eli tässä on tuo kardaani ilmeisesti erilainen kuin noissa bensavehkeissä. Tässä tapauksessa vika ilmenee nivelen väljyytenä + kuulalaakerit kuulemma näkyvät ts. suojakumit tms. ovat jo pettäneet (korjaajan ilmoitus)
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä jyrleski, muokattu yhteensä 4 kertaa
jep, sainkin asiasta seikkaperäisen selvityksen Jamantilta heti aamusta puhelimella - iso kiitos siitä. Asian laita valkeni ja pitänee tyytyä kohtaloonsa ja asioida paikallisen merkkihuollon kanssa ja vaihdattaa koko kardaani. On kuulemma ko. mallisarjassa yleinen ongelma eli näitä menee jopa 50 tkm välein.
kartaani
Johan on? Eikö muka alan korjaamoliikket moista pysty korjaamaan? KO-MET yms.
Omann"mällipeli" KJ:ni takakardaani oli kolarisa lumpsahtanut paikalta ja rikkonut samalla haitarikumin liukunivelen päältä.
Kyselin uutta kumia, niin sanottiin ei saa vaan pitää ostaa koko kardaani.
Meinaan kyllä etsiä jonkin korvaavan kumin siihen tilalle.
t.Ismo Ämmä
Omann"mällipeli" KJ:ni takakardaani oli kolarisa lumpsahtanut paikalta ja rikkonut samalla haitarikumin liukunivelen päältä.
Kyselin uutta kumia, niin sanottiin ei saa vaan pitää ostaa koko kardaani.
Meinaan kyllä etsiä jonkin korvaavan kumin siihen tilalle.
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: kartaani
Jos ei osia saa, niin milläs korjaat!! Soveltamalla vois kokeilla, mutta tarttis silloinkin olla sopiva osa mistä soveltaa!! Heti kun keksitään osia, niitä tulee tyrkylle!! Mutta toistaiseksi se on, NOU CAN DO!!ImacInnes kirjoitti:Johan on? Eikö muka alan korjaamoliikket moista pysty korjaamaan?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Minulla (3,7 aut 03) ilmenee jurinana nelikolla (fulltime/parttime) veto päällä jota ei 2WD asennossa kuulu. Nivel on vaan mennyt väljäksi.KJark kirjoitti:Mikä siinä hajoaa ja miten tuo vika ilmenee?
Kuukeloimalla löysin kilkkeelle kasaamisohjeet (sivua en nyt muista, mutta löytynee vielä).
Ammattilainen (?) kertoi minulle että vaikka irto-osia löytyisikin, on kardaanipaketin tasapainoitus ongelmallista.
nimim. "Ameriikan tuliaisia odotellessa"
It´s very Jeep, isn´t it
Jurinat/jyrinät
Niin , itsellä on mysteeri mikä jyrisee omassa Kj.ssä (2,5crd). Nopea 4wd kun on päällä ja 5-vaihde pesässä sekä vauhti 80-85 ja siitä kun vedättää
niin jyristää pirusti parhaimmalla vääntöalueella, mutta vain ja ainoastaan 5.lla. Onko niin ettei sopisi käyttää kun neljää pykälää. Ilman 4-vetoa ei jurinoi vitosellakaan
niin jyristää pirusti parhaimmalla vääntöalueella, mutta vain ja ainoastaan 5.lla. Onko niin ettei sopisi käyttää kun neljää pykälää. Ilman 4-vetoa ei jurinoi vitosellakaan

-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Samma häär
Eli ihan samanlaiset oireet kuin Hunterilla: nelikko jurisee kun viitosella vedättää välillä 80 - 90 km/h. Tuollanen se on ollut mulla koko ajan -reilu pari vuotta / 150 - 230 tkm. En aio yöuniani menettää, kun ei tuota nopeeta nelikkoa noissa nopeuksissa tarvii. Suosittelenkin, että lopetetaan näin vanhojen kiesien käyttäminen merkkihuolloissa: tieto lisää...
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!
Käytettyjä osia Libertyihin!
Jäihän tuossa aikaisemassa viestissä sanomati että suomessahan ei näitä KJ:tä juuri ole romiksissa olenkaan vielä (Roi Osassa yksi -07), mutta Ruottissa niitä löytyy vaikka kuinka paljon ja hinnat on edulliset, tulee tavarat nopiasti suomeen.
Tuolta vaan katselemaan: http://www.bildelsbasen.se/
Itse tilasin "mällipeli" Libertyyni ovia ja purussa oli monta vähemmän vaurioitunutta peliä kuin omani?
t.Ismo Ämmä
Tuolta vaan katselemaan: http://www.bildelsbasen.se/
Itse tilasin "mällipeli" Libertyyni ovia ja purussa oli monta vähemmän vaurioitunutta peliä kuin omani?
t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Samma häär
Niin mikä sen jyrinän aiheuttaa etu-kardaaniko?Rontikainen kirjoitti:Eli ihan samanlaiset oireet kuin Hunterilla: nelikko jurisee kun viitosella vedättää välillä 80 - 90 km/h. Tuollanen se on ollut mulla koko ajan -reilu pari vuotta / 150 - 230 tkm. En aio yöuniani menettää, kun ei tuota nopeeta nelikkoa noissa nopeuksissa tarvii. Suosittelenkin, että lopetetaan näin vanhojen kiesien käyttäminen merkkihuolloissa: tieto lisää...
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta: