Uusi Jeepin omistaja ja nippu kysymyksiä

Foorumiin yleisesti liittyvä keskustelu. Tiedot käyttökatkoista ja muutoksista jne.
hopeasiipi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.06.2024. 11:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Uusi Jeepin omistaja ja nippu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hopeasiipi » 11.07.2024. 14:15

Hankin juuri ennen juhannusta 2006 Grand Cherokeen, V6 dieselillä. Kaikenlaisia autoja on tullut omistettua, mutta tämä Jeep on todella erilainen. Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaani ja vielä kun pääsisi kuormatun kärryn vetoa kokeilemaan. Mutta tähän mennessä mieltäni on eniten askarruttanut, että eikö tuonne etupuskurin ala-aukkoon todellakaan kuulu mitään suojaverkkoa?

Kuva

En tähän mennessä ainakaan ole varaosakuvista semmoista löytänyt. Täytyy askarrella jostain bilteman "tuning grill" verkosta sinne kivisuoja.

Ja mistä/kenen tekemä work shop manual olisi paras? Vanhana Volvo-miehenä nämä löytämäni oppaat ovat melko suurpiirteisiä. Minulla on esimerkiksi toisen takaistuimen selkänojan toinen vetoketju kokonaan auki. Sitähän ei nähnyt lainkaan normaaliasennosta, vasta kun sen kippaa alas. Kummastakaan päästä ei löydy/tunnu perinteistä vetoketjun vedintä?

Jpe61
Viestit: 224
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: Uusi Jeepin omistaja ja nippu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 11.07.2024. 23:43

Varmasti tuossa edessä joku verkko/ristikko normaalisti on, eikun vaan biltemaan tai motonettiin korviketta hakemaan. Ei pääse piķukivet tekemään reikiä syyläriin.

Jos vetoketjusta on vedin häippässyt, saattaa netistä löytyä tuurilla sopiva paikaĺle napsautettava "korjaussarja", ainakin Temussa olen noita joskus nähnyt.

Hartsa69
Viestit: 63
Liittynyt: 22.12.2017. 9:45
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Uusi Jeepin omistaja ja nippu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Hartsa69 » 12.07.2024. 17:52

Ainakin hemiin löytyy numero, tosin ei ilmeisesti saatavilla? Äkkiäkös noita väsää itsekin.

https://www.factorychryslerparts.com/pr ... 066AC.html

hopeasiipi
Viestit: 8
Liittynyt: 24.06.2024. 11:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Uusi Jeepin omistaja ja nippu kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja hopeasiipi » 13.07.2024. 9:38

Hartsa69 kirjoitti:
12.07.2024. 17:52
Ainakin hemiin löytyy numero, tosin ei ilmeisesti saatavilla? Äkkiäkös noita väsää itsekin.

https://www.factorychryslerparts.com/pr ... 066AC.html
Kiitokset tästä linkistä. Maskiasiaan siitä ei tosiaan ollut apua, mutta löytyypä muille osille OEM numerot tuolta helpommin. Mun mielestä se alempi maski äkkiseltään näyttäisi aivan erilaiselta kuin Hemin, mutta eipä niitä ole saatavilla. Valmistettukin vielä syöpää aiheuttavasta materiaalista! Juu ei muuta kuin Bilteman Tuning & Bling Bling osastolle mustaa verkkoa ostamaan.

Nuo penkkien vetoketjut, niin en pikaisesti löytänyt vedintä kummastakaan päästä niistäkään, joissa se vetoketju oli kiinni. Jos niille on vain tehtaalla oma erikoistyökalu, jolla vetoketjut suljetaan. Mikä johtaa kysymykseen, miksi laittaa siihen edes vetoketju?

Kirjoita vastaus