2007 3.8 JKU Wrangleri

Foorumiin yleisesti liittyvä keskustelu. Tiedot käyttökatkoista ja muutoksista jne.
Maastis
Viestit: 145
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Maastis » 11.10.2025. 13:46

Hei

Nyt on ostohousut jalassa ja vyökin alkaa kiristyä. :D

Tommonen 4 ovinen Wrangleri on ollut pitkään harkinnassa. Nyt sellasesta olis vähäniinko kaupat lukossa. Pääsen kuitenkin vasta parinviikon kuluttua kattoon ja kätteleen. Jos auto on puheiden mukanen niin kai sillä kotio tullaan. Oon koittanu pyydellä kuvia rungosta ja korista korroosiotilannetta ajatellen. Ei mitään hälyttäviä kohtia ainakaan kuviin sattunu. Carvertical myös puhdas. Mitä tommosesta parisaraatonnia ajetusta kannattaa erityisesti syynätä? Eikö tuo tekniikka perus kestävää ole? Vanhahan se jo on jotta ei nyt mitään uudenveroista voi odottaa...

TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8

Ex. KJ Cherokee 3,7

Jpe61
Viestit: 237
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 11.10.2025. 14:57

Katon tiivisteet todennäköisesti vuotaa, korjaantuu kun ostaa netistä tiivistesarjan 68026937AB.

3.8 kuulema muuten perushyvä motti, mutta pakosarjat ilmeisesti vähän heikot.

Maastis
Viestit: 145
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Maastis » 11.10.2025. 15:24

Ok, kiitti vinkistä. Muistankin, että taisit jokuvuositakaperin tiivistellä katon vähän tuoreemmasta Wranglerista?

Mitäs tuolta loodalta, mikä 3,8 jatkeena, voi odottaa? Pitäis vissiin vaihtaa ihan nätisti? Ja turbiini lukittuu matka-ajossa?

Onkos nämä.Wranglerit muuten ajoltaan minkämoisia? Kaiken näkösestä "woblaamisesta" löytyy ulkomaan foorumeilta... Ja korotettuina vissiin helposti jää caster kulma pieneksi ja ovat rauhattomia ajella? Pitää sitte ettiä säädettävää tukitankoa akselin ripustuksiin... Muuten näyttäis niveliä yms saavan kohtuu hintaan.

TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8

Ex. KJ Cherokee 3,7

Jpe61
Viestit: 237
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 19.10.2025. 0:44

Oma JK oli vakiorenkailla hyvä ajaa vaikka siinä oli korotussarja. Kesärenkaina mulla oli 35 tuumaiset KO2:t, ja koska vanteissa piti olla ylimääräistä ulkonemaa ettei renkaat hinkannut tukivarsiin, oli ajo ne päällä hieman hakevaa. Yli 140 lasissa meni kyllä sitten jo vakaasti kun hyrrävoimat oli riittävät :lol:

Vakautta saa takaisin säädettävillä etualatukivarsilla, normiajoon riittää varmasti halpikset.

Katto tuli tiiviiksi tuolla sarjalla, mutta oli edelleen herkkä paneelien asennosta. Millikin vinossa niin vasen etukulma lorotteli matolle.

3.8 vaihteistosts en osaa sanoa, mulla oli NAG.

Maastis
Viestit: 145
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Maastis » 20.10.2025. 15:46

Tuossa on 2 sarjaa 33" vastaavia millirenkaita. Taisivat molemmat olla 275 levyisiä...

Joo, sinulla oli se Mersun loodalla oleva. Se on hyvä vaihteisto ainakin.

Loppuviikosta sen sitten näkee mikä tuo auto on. Pistellään tänne sitte infoo kuinka käytiin :D

TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8

Ex. KJ Cherokee 3,7

Maastis
Viestit: 145
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Maastis » 25.10.2025. 11:07

Noniin... Tällä nyt sitten matkataan kotia kohti...

Kuva

Tarkoitus olisi, että auto hoitaisi meillä ns. Käyttöharrasteen tehtävää. Auto tuntuis kulkevan ihan ok. Vähän ohjaus on "yliherkkä" keskialueella maantiellä. Onko sitten lievän korotuksen myötä Caster kulma liian pieni ja kaipaisi säädettäviä tukivarsia... Toinen migreeni katsastusta ajatellen on tarvike Led ajovalot... Saa nähdä mitä niistä sanotaan. Sattuisko kellään olla joutilaana alkuperäisiä? Alkuperäinen maski sentään tuli mukaan.

TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8

Ex. KJ Cherokee 3,7

Jpe61
Viestit: 237
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 26.10.2025. 12:31

Tuo keveys keskialueella on korotuksen ja renkaiden kombo, parhaiten saa kuntoon kun homma ne säädettävät etualatukivarret ja pistää maltillisesti casteria lisää.

Rengaspaineilla on kanssa jonkimoinen vaikutus, kannattaa testailla niitäkin. Ohjekirjan paineet pätee vain orkkiskumeille, nuo isommat on usein kantavuudeltaan järeämmät joten voi olla että paineitakin pitää laskea että koko kulutuspinta on tiessä kiinni.

Orkkislamput taitaa maksaa ~120 pari, joten jos noista tulee sanomista niin ei oo paha palauttaa takaisin. Mulla halkesi toinen etulamppu ja tuuppasin tämmöiset tilalle:
https://www.trodo.fi/ajovalosarja-ajova ... 02-395-071?

Jpe61
Viestit: 237
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 26.10.2025. 15:09

... ja tuoreelle jeepistille tietty tämmöset:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=2&t=8597

Maastis
Viestit: 145
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2007 3.8 JKU Wrangleri

Viesti Kirjoittaja Maastis » 29.10.2025. 22:28

Hei

Kiitos vinkeistä. Jotain ajo-ominaisuuksille pitää keksiä. On nimittän tuo Nivakin lähes nautinnollinen tähän verrattuna :D . Pläni olis seuraava. Ensin rekisteröintikatsastus niin näkee samalla onko väljää jossain. Sitten pyöränkulmien mittaus ja aurauksen säätö. Saa ratin samalla suoraan... kun on mustaa valkosella pyöränkulmista niin sitten voi kotonakin säätää casteria kun saa säädettävät tangot hommatuksi. Kai se riittää kun hommaa vaikka säädettävät ylemmät tangot eteen? Moogilla näky olevan tankoja joissa säätöalue +/- 3 astetta... Ei varmaan mitkään heavyduty offroadit, mutta semmoset joilla sais nyt ainakin testattua säädön vaikutusta. Toki jos akselit ei ole keskenään linjassa niin sitten pitää tehdä muutakin...

Sitten on vähän muutakin remonttia... Taitaa olla pakosarja ainakin kuskinpuolelta halki. MIL palaa ja herjaa kattien jälkeisten lambdojen arvoista. Ja vähä sellasta supsutusta tuntuis kuuluva. On vaan ne lämpösuojat päällä niin ei hyvin näe... No hommasin jo uudet niinsaa heti vaihtaa kun alkaa tarkastaa tarkemmin.

Auto tulee suht vähille ajotarpeille ja mietin että koittaasin pärjätä yksillä Allterrain renkailla. Tilasin 275/60r20 kumet mukana tulleille toisille vanteille...

Ja kiitos katon noston tarvikkeiden tarjouksesta. Katto olis kuitenkin tarkoitus koittaa pitää paikallaan :) . Ei muuten vuotanut vettä vaikka sitä sateli ihan riittämiin reisun aikana. Nitinöitä katosta jonkun verran tulee... ehkä kuuluu asiaan...? Mitäs kattotelineet tämmöseen? Nivan katolla on kalareissuja varten kovakuorinen kattoteltta. Minkälaiset tellingit kestäis sen painon ja käytön? Tuossa muovikatossa on sadekouru reunassa ja jonkinmoisia poikkiorsia siihenkin kaupataan... Mutta kestöisköhän... Teltta painaa pakattuna ehkä 70kg ja sinne menee 2 aikusta sisään...

TJ
Y Juniper
Niva 1.9TD
JKU Wrangler 3.8

Ex. KJ Cherokee 3,7

Kirjoita vastaus