Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Macke
Viestit: 42
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.11.2018. 12:12

Hillitön duuni noissa projektorihommissa ja lopputulos on just yhtä laiton kuin kaikki muutkin tunetukset :D

Avatar
rane58
Viestit: 977
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja rane58 » 15.11.2018. 12:26

Saako katsastus-setä hepulin noiden teidän valojen kanssa...? :mrgreen:
-Ai jaa, että saa hepulin.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66

chinatown
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2017. 23:44
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja chinatown » 15.11.2018. 12:56

Katastus sedän kanssa sovitaan että nää on laitettu sit leiman jälkeen :lol: , jos siis sattuu tuttu olemaan. Nyt ei ollut töissä, joten piti vakio hiluilla katastaa.
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.11.2018. 13:25

chinatown kirjoitti:
15.11.2018. 12:56
Katastus sedän kanssa sovitaan että nää on laitettu sit leiman jälkeen :lol: , jos siis sattuu tuttu olemaan. Nyt ei ollut töissä, joten piti vakio hiluilla katastaa.
Katsastusmies leikkii silloin elinkeinollaan, just yksi kaveri menetti katsastusmieslupansa, kun katsoi kaverinsa auton läpi sormien ja kaveri tekikin jipon ja myi auton ja seuraava omista ihmetteli ettei tätä ole voitu just katsastaa näillä vioilla ja Ifart vei luvat, leipä loppui. Joten en suosittele pyytämään mitään kaveri-palveluksia katsastusmieheltä, kun tuskin sinä hänen leipäänsä alat maksaa sitten jos oikea elinkeino katoaa alta. Ihan oikeasti, leiki omalla leivälläs, älä kaverin...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

chinatown
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2017. 23:44
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja chinatown » 15.11.2018. 14:00

No kuule ihan oikeesti. Tässä ei kukaan ole mitään tieliikennekelvotonta pommia leimaamassa kaverin avustuksella. Omatkin kulkineet on ylihuollettuja kaikki ja viimesenpäälle kunnossa. Jos jossain joku inssi päästää leimalta läpi oikeasti vaarallisia kulkineita niin todellakin luvat semmosilta pois.
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4847
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.11.2018. 14:02

On niille valomääräyksillekkin syynsä...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 42
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.11.2018. 15:38

Oma katiska kyllä täyttää lain vaatimukset, myös valojen osalta. Tollanen Night Breaker polttimo tai hiilipsin joku vision plus plus plus juttu on ihan täysin laillinen tuikku orkkis umpion sisään, niissä tuppaa vaan tosiaaan olemaan se elinikä aika lyhyt. Josko niillä nyt edes himpun verran sais sitä näkyvyyttä pätkille lisää kun nyt on aikalailla tiukka pudotus kun pitkiltä pätkille vaihtaa.

Itse olen huomannut, että liikenteessä ylivoimaisesti eniten häikäsee VAG konsernin kikkareet joissa on joko Xenonit tai sitten vielä pahempana vaihtoehtona LED valot. Kakkosena tulee nuoremmat bensalenkkarit jota sulloo niitä LED polttimoita just näihin normi heijastimellisiin halogeeniumpioihin. Tai no, voihan sellaset löytyä vanhemmaltakin bensalenkkarilta että ei nyt ihan ikärasisteiksi heittäydytä :D

Avatar
keltsi
Viestit: 266
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja keltsi » 16.11.2018. 10:44

Macke kirjoitti:
15.11.2018. 15:38
Itse olen huomannut, että liikenteessä ylivoimaisesti eniten häikäsee VAG konsernin kikkareet joissa on joko Xenonit tai sitten vielä pahempana vaihtoehtona LED valot. Kakkosena tulee nuoremmat bensalenkkarit jota sulloo niitä LED polttimoita just näihin normi heijastimellisiin halogeeniumpioihin.
x2

Itse olen tykästynyt General Electricin + jotain (muistaakseni 90%) H4 polttimoihin, sellaiset missä on osa lasista maalattu siniseksi. Nämä myydään pareittain ja ovat muuten aivan 1:1 Boschin yksittäin myytävien kanssa. Aiemmin noita sai motonetista, mutta ovat tiputtaneet nuo GE:t pois valikomastaan :cry: Kesto ei mikään huima ole, jonkun 1,5 vuotta tuossa käyttä autossa ovat kestäneet, mutta valoteho on hyvä ja hinta järkevä.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Macke
Viestit: 42
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 18.11.2018. 10:57

Mjaha, käytin tuossa kärriä rasvamontun päällä ja tulin siihen lopputulokseen että ostotilanteessa havaittu pieni etuperän kosteus ei ainakaan ole vähentynyt. Tässäpä kuvatus alhaalta katottuna:

Kuva

Ja tossa kuskinpuolelta sivusta kuvattuna:

Kuva

Vuotaakos tossa nyt tuo ulompi stefa vai joku muu, kun ei tuo ainakaan tuosta akselin juuresta näytä kauheen kostealta vaan mun tulkkaamisen mukaan tulee sieltä peräkuoren ja stefan metallirungon välistä ehkä mieluummin? Jotainhan tolle tarttis tehdä ennen kuin öljyt kokonaan katoaa, eikä tonne nyt kannata kauheesti öljyjä vaihdellakkaan jos ne ei kerran sisällä pysy.

Jamantin sivuja smyygailin niin siellä löytyy toi stefa vaikkakin silmämääräisesti tämä 01-04 näyttäisi oikeammalta kuin se 99-00 mallinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2466338-stefa-wj-cro5066446aa. Vai onko kyseinen vuodonaiheuttaja tämä http://jamant.fi/fi/tuote/2464321-huuli ... o5012453aa?

Jordaanin joutunee tiputtamaan pois tieltä, mutta lähteekös se ihan jos avaan pultit tosta CV-nivelestä tuolta etuperän suunnalta ja sitten nyppään koko kardaanin eteenpäin? Vai onko se liulla tuolla jakiksessa ensinnäkään? Toki jos ton saa vaan nivelestä irti pulttaamalla riittävästi sivuun tiivisteiden vaihtoa varten, niin aina parempi :D

Täähän tarttis keretä hieroa kuntoon jos meinaa ens lauantaina Parolan suuntaan mennä, ja muutenkin...

Keimo
Viestit: 93
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 19.11.2018. 8:31

Eiköhän ne molemmat sinne kannata vaihtaa kun vaihtamaan ryhtyy.
Peräjumpasta löytynee tarinoita hakemalla ja Jamantin sivuillakin on ohjetta. Itse en ole vielä tuohon leikkiin joutunut, mutta ymmärtääkseni tarvitaan vähän muutakin kuin pelkkä kardaanin irrotus.. Eli pitää myös renkaat ja jarrut purkaa pois laahaamasta ja mitata pinionin päästä pyörimisvastus eli sopivan herkällä momenttiavaimella (siis sellasella viisarimallilla) pyöritellä ennenkö availee. Tämä siis siksi, että tietää kiristää sen mutterin oikeaan tiukkuuteen kun kaseilee kiinnipäin.
Grand Cherokee 4.7 Limited -99 vakio (vielä toistaiseksi?)
Grand Cherokee 3.1TD Limited -99 etsii uutta omistajaa

Macke
Viestit: 42
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 22.11.2018. 19:03

Jaa jaa että tämä menikin viisarimomenttiavain kikkailuksi. No eipä ole sellaista, että josko tämän homman sitten ulkoistaisi...

Eimehtään
Viestit: 46
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 22.11.2018. 19:57

Tossa WG 2002 manuska. Sama ko WJ. Sieltä zuumailet perän purkua.. http://www.uscars.biz/uscars/jeep-docum ... ations.pdf
WJ 4.7 Quadra drive -00

Macke
Viestit: 42
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 05.12.2018. 10:49

On zoomailtu manuskoja, selattu ebayta ja internetsiä ja laitettu n-kappaletta erilaista osaa ja härpäkettä tilaukseen. Jahka kaikki tulee niin rupeen turaamaan noita tiivisteitä, katotaan sitten tuliko säästettyä väärässä paikkaa... Suuttimetkin tuli Ameriikan Joelta, josko niitä siinä sitten samalla alkais jumppailemaan mestoille uusien kynttilöiden kanssa. Bensanpaineen mittaussettikin tuli ostettua, josko mittailis ne paineiden vajoamiset ennen ja jälkeen ruikkareiden vaihdon niin sais sitten ainakin täsmennettyä sitä vikakohtaa. Kaippa se siellä pumpussa kuitennii on.

Edittinä tänne välleen, että posteljooni toi kattauksen kinuleitten überlaadukkaita takaiskuja polttoainelinjaan. Josko tollasella koittais peippailla sitä paineen vajoamista jos se pumpusta johtuu:

Kuva

Asiasta kukkaruukkuun, niin mikäs olis tällaiseen laitteeseen passelin kokoinen rengas + korotus noin että pääsääntöisesti kestopinnoitteella tapahtuva ajelu pysyy mielekkäänä? Joku 2" budget boost setti kenties ja sitten jotkut kliffat AT kummit? Auton mukana tulleet 245/70R16 kesärenkaat tekee kärrystä ihan käsittämättömän urissa nuljuilijan, ja 235/75R16 talvirenkailla tuo ongelma on minimaalinen. Toki niissä alustan puslissa on _varmasti_ kiilaamisen varaa, mutta silti kiinnostaisi vähän kuulla jengin kokemuksista noitten renkaitten suhteen. Generalin AT2 / ATX kävi mielessä noin lähtökohtaisesti gummina. Nokianilla oli joku vähän rupulisempi Rotiiva jossa nyt ilmoitusten mukaan olis ainakin järkevä mökä, vesipito sekä vierintävastuskin mikä nyt yleensä on aika kova noissa rupulikummeissa.

Kirjoita vastaus