Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 29.01.2019. 11:04

Tarttee nyt seurata tilannetta että miten toimii, kuten sanottu niin ei ole kovin merkittävää ajosuoritetta takana että saas nähdä. Ihan samanlainen laiskanleppoisa se muuten käytökseltään on, että ei kai siellä kauheesti mitään suurempaa muutosta noin yleisesti lootan käytökseen ole tehty.

-02 mallin lootassa näyttäis vielä olevan samat 4 alkunumeroa. Jos tämä alkaa ryppyilemään niin kokeillaan sitten sellasta seuraavaksi.

Eimehtään
Viestit: 79
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 29.01.2019. 20:26

Jos ei toimis,niin se ois herjannu heti.. Omassa oli taannoin kaikenlaista sähkövikaa. Esim.kaikki valot taulussa ja ajonesto päällä. Purin "kaikki" liittimet,maat, sun muut mahdolliset häiriön aiheuttajat. Myös kojelaudan sisältä.. Ei apua. Välillä toimi ja sit taas ei. Sit tilasin uusioecun ja sitä asentaessa huomasin, että tcm.n liittimessä oli skeidaa alareunassa. Nykyään on taas orkkisecu paikoillaan,eikä mitään häröjä. Eli siinä liittimessä oli varmaan kontaktihärö. Vähän otti pattiin,kun ko liitin jäi tsekkaamatta alunperin..
WJ 4.7 Quadra drive -00

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 30.01.2019. 11:50

Meinasin lähinnä tuolla toimivuudella laatikon käytöstä, että esiintyykö tuossa normi ajossa jotain aikaisempaan selkeästi poikkeavaa / outoutta. Jos se ei olisi ollenkaan yhteensopiva, niin eihän se auto varmaan olisi tallista ulos edes tullut.

Vähän on taas lisää ajeltu, ja vaikuttaa yleistoiminnaltaan vallan samanlaiselta slushboxilta kuin aiemminkin. Hieman on eroa johonkin modernimpaan joka vaihteella lukittavaan tomaattiin :D

chinatown
Viestit: 32
Liittynyt: 17.11.2017. 23:44
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja chinatown » 12.02.2019. 18:21

Tulipa itsekkin laitettua vihdoin ja viimein tuo uudempi ohjainlaite. Sieltähän tuo lisävaihde löytyi ja normaalin oloisesti pelaa muutenkin ajossa. Ainut mikä tuossa kiinnitti nyt huomiota niin oli tuo kun paikallaan ollessa siirrät R->N->D niin tymähtää nyt selkeesti enemmät mitä aiemmin :shock: . Otin akun kengän irti, jos se vaikka jotain opittuja arvoja nollais, vai liekkö näissä jotain virallisempaa konstia. Täytyy seurata tilannetta, vasta 20km koeajoa takana.

Samalla kokeilin tuota yhtä modia missä katkaistaan Torque management johto tuosta TCM liittimeltä, mielestäni kiihtyi hätäsempään ja vaihtoi terävemmin mutta jostain syystä moottorijarrutuksen lopuksi teki epämääräsen tömäyksen ja muutamassa vaihdossa kans joten palautin tuon alkuperäiseen tilaan. Vois vielä kokeilla tuon alkuperäsen boksin kanssa samaa.


Edit : Tein testerillä vaihteistolle opittujen arvojen nollauksen sekä perussäädön ja mukautusajon. Tämän jälkeen hävisi tuo nykäys vaihtaessa 2->1 ja samoin tuo R->N->D tymähdys. Toimii nyt todella hyvin 8) . Tämä ihan vaan tiedoksi jos joku painii saman ongelman kanssa, perussäätö kannattaa tehdä.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä chinatown, muokattu yhteensä 14 kertaa
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.02.2019. 18:55

Omassa vermeessä on sen verta vuosien tuomaa pelimiehen pelivaraa alustan osissa ja erinäisissä kiinnikkeissä, että kyllä se koko verme nuljuaa kiskoo sinne pykälää tauluun millä ohjainpurkilla vaan :D

Jos vaikka kevään aikana sais veivailtua ehjää tilalle...

Pari tankillista rullaillut, ei ihmeellisyyksiä toiminnassa noin muuten. Kulutuksesta en osaa sanoa vielä kun on jonkin verran tupannu lapsettamaan risteyksissä sun muissa otollisissa mestoissa.

chinatown
Viestit: 32
Liittynyt: 17.11.2017. 23:44
Paikkakunta: Ylämylly

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja chinatown » 12.02.2019. 19:07

Ihan samaa remppaa ois miullaki, ainakin moottorin tukikumit ja laatikon tukikumi ois syytä uusia, samoin eteen pitäs ne pitkittäiset tukivarret uusia, tai ainakin ne puslat. Löysät on piru vie.

Nii on menny täälläkin ihan leikkimiseks, tankilla saa jatkuvaan käydä :lol: Tuolla on liian helppoo luisutella, ei oo lapasestakaan vielä saanu lähtemään :lol: . Ihan hyvä vaan, sen verran hävettää vieläkin se viime talvinen sukellus ojan pohjalle, ei meinannu nelikko traktorillakaan nousta ylös sieltä :oops: , no mut se oli paskojen renkaiden vika :roll:
Jeep Grand Cherokee 1999 4.7 V8 A

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 17.02.2019. 10:43

Osaiskos joku viisas individuaali kertoa, että mitä mä en nyt tajua kun toi takapenkin selkänojan toinen puolisko ei lukitu oikeaan paikkaansa? En huomannut katsoa autoa ostaessani, että oliko tämä tilanne päällä mutta kun neitsytmatkalla kärrin kotiin ajoin ja nostin talvifillarit ulos takahudlarista niin ei toi kuskinpuoleinen pala vaan enää kallistu samaan kulmaan kuin toinen puoli. Siinä on enemmän pelivaraa edestakaisin kanssa kuin tuolla pelkääjän puolella. En ole vielä sen tarkemmin asiaa tutkinut purkamalla selkänojaa veks, mutta ainakin vastinkappaleen "nänni" sojottaa samassa kulmassa kuin pelkääjänpuolikin -> vika lienee itse selkänojan palasessa?

Kuva

Kuva

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 03.03.2019. 19:55

Ajelinpa tuossa toissaviikolla säiliöauton perässä moottoritiellä joka tyrkkäs menemään aikalailla ajokaistan reunassa -> siitä seurasi massiivinen pölypilvi jonka jäljiltä noin 2,7 sekunnissa suuni oli kuivempi kuin muumion pieru. Veikkaan että makukin oli aika lähellä esikuvaansa... Kotiin päästyäni kysäsin Jamantilta viestitse että oliko niitä raittarilaareja, olihan niitä, eiku njettikaupasta tilaten ja nouto verstaalta. Hiton näppärät aukiolot kyllä kun pääsee työpäivän jälkeen paikalle kurvaamaan :D

Sain siinä sitten hyvät ohjeetkin että miten tähän megalomaaniseen projektiin kannattaa lähteä ja pärjättiinhän niillä. Erittäin helppo homma siis, kattoo vaan ettei pakastetuilla muoveilla ala koittamaan niin pysyy se muovilervakin ehjänä. Jamantin suuntaan iso käsi esimerkillisestä palvelusta ja mukavasta juttutuokiosta.

Kuvia tuli räpsittyä jonkun verran näinkin helposta hommasta, mutta laitellaan niitä nyt tähän josko se jonkun muun pohtimisia auttaisi. Itse kotelo kansineen ja kiinnikenastoineen näyttää tältä:

Kuva

En siis irroittanut pyyhkijän varsia ja nylpännyt koko tuulilasin alareunassa olevaa muovipaneelia pois, vaan avasin 4 ensimmäistä kiinnikettä pelkääjän puolelta katsottuna, poistin pannuhuoneen puolelta tiivisteen ja kiilasin raolleen sen paneelin. Tässäpä näkyy irroitetut kiinnikkeet, tai lähinnä reiät. Olikohan T30 kanta noissa muovikiinnikkeissä ja lähtivät ihan nätisti irti:

Kuva

Raosta kurkattuna näkeepi vanhan ritilän:

Kuva

Sen kampesin ruuvarilla auki vasemmasta päästä jonka jälkeen saapi handun väliin jotta sen saa kiskastua pois. Kiinnikkeitä ei tartte säästellä, raittarinkotelon mukana tulee uudet:

Kuva

Tässä vielä paljasta pintaa jossa näkyykin keskellä holetsekit joihin kiinnitysnastat törkkäistään:

Kuva

Sitten vaan kotelon ujutus raosta hollille ja mieluusti oikein päin:

Kuva

Kotelosta pitää oikea yläreuna ensin sujauttaa paikalleen koska se ei mahdu taittumaan mestoille mikäli vasemman puolen kiinnikekynsineen mallaa ekaksi paikoilleen. Tai no, ehkä sen olisi saanut pakotettua vääntämällä paikalleen mutta itse käytin kerrankin järkeä voiman sijaan:

Kuva

Jahka kotelo on hollillaan, niin oikealta liu'utus vasemmalle ja katsoo että tässä kuvassa aukon vasemmassa alareunassa oleva kynsi menee pellin vastapuolelle puristaen kotelin tiivisteineen paikalle:

Kuva

Keskelle tulevat kiinnitysnastat painetaan reikiin jahka kotelo on jiirissä:

Kuva

Tilaamani filsu oli Meylen kampe jonka romuja on tullut noissa Baijerilaisissakin joskus käytettyä, vaikutti ihan laadukkaalta filtteriltä:

Kuva

Kuva

Tuonkin sitten ujutin raosta koteloon päin, alareunaa mallasin ekaksi paikalleen kun siellä on noi lärsäkkeet joihin kansiritilän "saranat" menee:

Kuva

Sitten kansi kiinni ja silleen:

Kuva

Lopuksi muovipaneelin kiinnikkeet takaisin paikoilleen, tiiviste paikoilleen ja homma redo.

Ei tosiaan paha rasti tehdä, ja uskon että raittarikotelon + filtterin hinnan saa takaisin kun ei tartte ihan yhtä paljoa kiskoa keppanaa pölyjä suusta alas huuhdellessa. Onko se sitten hyvä juttu vai ei, niin sen saa jokainen itse omalta osaltaan päättää :D

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 03.03.2019. 20:45

Jäipä nyt jotenkin vajaavainen fiilis pelkästä raitisilmafilsun peplailusta, niin kävin pikku iltapuhteiks nylppäämässä irti puslat yhdestä käytetystä alatukivarresta jonka ostin:

Kuva

Kysymys kuuluukin, että minkähänlaisella materiaalivahvuudella orkkikset on? Näistä ei löytynyt muuta merkintää kuin LCH-022 mistään, eli sanoisin että tarvikkeet on kyseessä ja materiaalivahvuus on 3mm. Kun tuumailin että josko pelkät puslat vaihtamalla säästäisi jonkun roposen, mutta ei noita ainakaan kannata alkaa duunaamaan vaihtovalmiiksi mikäli ne orkkis staagit on jykevämmät.

Entäpäs nuo ovaalit puslat, onko kukaan koskaan pursottanut täyteen vaikkapa sikaflexiä sillä ajatuksella että kestäisivät kauemmin? Noissa normi kinnereissä jengi on kyllä harrastanut sitä, niin käväsi mielessä että josko ainakin tähän enimmäkseen maantiellä aikaansa viettävään yksilöön kokeilisi samaa kikkaa. Ei se tietty maantiellä haittaisi että laite nuljuaisikin vähemmän.

Ja lopuks vielä pähkäilyä, että tarttisko laittaa ihan orkkis puslasatsia vaiko pihistääkö siinä taas väärässä kohtaa jos laittaa jotain mukamas merkkivalmistajan tarviketta tilalle? Ei noita nyt jaksais joka vuosi olla jumppailemassa kuitenkaan.

Eimehtään
Viestit: 79
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 04.03.2019. 16:41

Mie värkkäsin tuohon orkkisritilään iv-koneen suodatinmattoa. Ei suodata yhtä hyvin kuin tuo kasetti,mutta paree,ko ei mitään.
WJ 4.7 Quadra drive -00

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.03.2019. 16:56

Minä tilailin auton oston yhteydessä kaikkien muiden suotimien kanssa tuon raittarin, niin pitihän sille sitten se kotelokin ostaa. Oletin että kamppeessa olis filtteri ollut vakiona, mutta näinhän siis ei ole. Ei taida ämyriikassa sitten tiet pölistä :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5193
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.03.2019. 17:01

Raikkarit on optio-varusteita tuossa, oudosti esim JK-Wranglerissa ei ole raikkaria ollenkaan, ennenkuin ne yhtäkkiä kesken mallisarjan keksi että hemmetti, raikkari puuttuu, tekivät sille paikan lämmityslaitteeseen hanskalokeron eteen, mallivuodelle 2011 (eli vuodet 2007-10 mentiin ihan ilman edes paikkaa sille)....
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Eimehtään
Viestit: 79
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 05.03.2019. 18:53

Pölyhiukkasetkin on paljon isompia ameeriikassa, ko täällä meilläpäin. Eli tuo orkkiskarkeus toimii siellä hyvin.. :wink:
WJ 4.7 Quadra drive -00

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5193
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.03.2019. 18:56

Eimehtään kirjoitti:
05.03.2019. 18:53
Pölyhiukkasetkin on paljon isompia ameeriikassa, ko täällä meilläpäin. Eli tuo orkkiskarkeus toimii siellä hyvin.. :wink:
Joo, ne isommat jää höyrystinkennoon...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 199
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 06.03.2019. 16:55

Dodiin, sitähän tuli eilen sitten surffattua yli puolen yön kaikkia hiton nettiputiikkeja sun muita puslien perässä. Tuntuisi tuo alatukivarsien ovaali pusla olevan sellainen, että se löytynee tasan tarkkaan kahdelta ilmeisesti kiinalaiselta valmistajalta. Muutenhan saa kyllä puslia vaikka keneltä, Omixin kiluissa valmistajan sivujen mukaan 5-v takuu niin ei kai ne ihan sitä itteensä voi olla?

Noh, tästä nyt sitten päästään siihen että sitä ovaalia puslaa ei löydy miltään "merkkivalmistajalta" niin kannattaako sitä sitten ostaa ensimmäistäkään mukamas laadukkaampaa puslaa? Sais ne kuitenkin kestää jonkun aikaa, että ei kiinnosta puolen vuoden välein vaihdella. Ei kyllä kiinnosta rasvailukaan suuremmissa mittakaavoissa, niin sillä ei ilkeä polyuretaanisia versioitakaan lusikoida paikalleen kun alkavat kuitenkin naukumaan kuin pahainenkin kolli. Sitten halvimpia ripulitukivarsia saa puslineen 30€ pala, niin eipä jää kauheesti puslajumpassakaan vaivanpalkkaa ja onko siinä järkeä jos puslan plaatu on hanurista-

Voe helevettiläinen, kyllä on taas tehty elämä turhan hankalaks :D Jeeppi tarttis kesäks kuitenkin saada vähemmän kalkkarokäärmettä muistuttavaksi etenemismalliltaan...

Kirjoita vastaus