Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.04.2019. 0:02

No sepäs oli yllättävä homma, mutta kiitokset tiedosta :D

Eimehtään
Viestit: 67
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 15.04.2019. 6:26

Hyvin dokumentoitu rojekti. Noista on apua muillekin.
WJ 4.7 Quadra drive -00

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.04.2019. 8:58

Sillä mä näitä koitan jollain tasolla kuvata ja kirjotella josko siitä joskus jollekin apua mahdollisesti olisi. Ja noin muutenkin jos jollain tulee mieleen, että "ostanpa tosta melkein 20-vuotiaan V8 bensajeepin käyttöautoksi". Tuon kysymyksen ääressä tuli itse painittua, ja lähtökohtaisesti se nyt ei varmasti ole sieltä järkevimmästä päästä. Näillä kuitenkin mennään, katotaan sitten kuinka äijän käy. :D

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.04.2019. 22:23

Tänään meni eilen entrattu vetari paikoilleen mukisematta ja apparin jarrusatulaa putsailin ja herkistelin ilmausnippaa jne. Palojen ja satulan liukupinnat kävin läpi kulmavinkua ja roloc hiekkapaperilaikkaa hyödyntäen, vetäsin väriä niskaan ja kasatessa kuparitahnat palojen ja satulan carrierin väliin liukuvilta osin:

Kuva

Liukutapit ja satuloiden kumit putsailin, ja kasatessa kevyesti PBR jarrukumirasvaa tappeihin:

Kuva

Vaikka olin jarruletkut nipistänyt mukamas kasaan, niin molemmilta puolilta tuli nestettä pihalle remongin aikana. Sillä nyt ei sinäänsä ollut merkitystä koska ennen toisen puolen jarrusatulan veivailua imaisin jarrunestesäiliön tyhjäksi sekä imin tuoretta nestettä läpi reilusti satulaa ilmatessani. Sama juttu nyt sitten tälle puolelle mikä oli tänään työn alla, lisää nestettä säiliöön ja ilmausta / jarrunesteiden vaihtoa kehiin. Menee omasta mielestä pirun kätsysti tällasella alipainevaihtajalla, ja tolla imasee nopsaan sen säiliönkin tyhjäksi. Tai peräöljyt tai tai tai...

Kuva

No autoa rupesin ottaa pihalle, ja pumppailin siinä jarrupalat likeelle jarrulaikkoja niin kyllähän ne vaan kinnaa vieläkin ne jarrut. Enemmän kuin aiemmin, että tarttee nyt sitten varmaan hommata vaihtosatulat ja askarrella sitten paremmalla ajalla nuo jumittavat iskuun. Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä siis, auto takas sisään persaus edellä ja takapään ronkkiminen alkakoot.

Auton kun sain pukeille niin tuumin että aloitan taas ylätukivarresta. Rupesin avaamaan pallonivelen kolmea 21mm pulttia joilla se on perässä kiinni, niin totesin että tehdäänpäs lisää tilaa. Tunkit akselin alle molempiin päihin, takavakaajan koiranluut pois ja iskarien yläpäiden löysytys sekä alapäiden irroitus -> jo vaan rupes tulee tilaa touhuta sitä ylätukivartta irti kun laski akselia alaspäin. Taas sai ketjuttaa pari kiintoavainta että sai riittävästi vipuvartta pulttien avaamiseen, olivan taas ihan aikuisten oikeesti kiinni. Korin päät sai helposti irti pulttimopolla jonka jälkeen ujutin koko tukivarren ulos kuskinpuoleisen pyöräkotelon kautta. Sitten avasin pallonivelen 21mm mutterin, kannoin koko tukivarren pihalle kärjen alasinta vasten, ja muutama kunnon moukku siihen pallonivelen pulttiin niin lähti sekin ihan kivuttomasti irti. Vanhat puslat oli takuumureaa kamaa vaikkei tässä kuvassa niin näykään, mutta puslan orientaatio näkyy ja se tulee ottaa huomioon:

Kuva

Pusla itsessään on molemmilta puolilta yli kun tukivartta sivusta katselee, jos haluaa stemmata samalle kohdalle uudet puslat niin kannattanee ottaa mitta tuosta tukivarren alapuolen ulkoreunasta koska se ei prässätessä muuta sijaintiaan mitenkään:

Kuva

Uudet puslat pitäisi saada oikeaan asentoon, joten laitoin tukivarren pöydänreunaa vasten jolla sain suuntauksen kohdilleen. Puslan holkin litteät pinnat pöydän reunan suuntaisesti niin homma on jeti. Kuvakulma vähän vääristää tokassa kuvassa kun näyttää noin vinolta:

Kuva

Kuva

Puslassa sekä tukivarressa on molemmissa olake, ja kun ne vastaa niin syvyys on oikea. Teoriassa. Tukivarren olake painui hieman sisään ainakin omassa tapauksessa, ja siksi se korko olisi kannattanut mitata aiemmin mainitsemastani paikasta. Tässäpä näkyy nuo olakkeet:

Kuva

Niin tai näin niin molemmat puslat hakivat paikkansa, saattaa toki olla että anaalius iskee huomenna ja prässään niitä hieman takaisin ulospäin koska nämä ovat nyt karvan verran syvemmällä kuin mitä vanhat puslat oli. Pitää vielä tarkastaa auton korikiinnikkeet sillä silmällä ja tehdä valistunut päätös että vaikuttaako ne pari milliä vai ei. Tähän siis jäätiin, jatketaan taas kun keretään:

Kuva

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 16.04.2019. 23:01

Tänään ei tullutkaan tallipäivää kun... kusetin, tulipas :D

Aloitin vetäsemällä uuden pallonivelen kiinni perämötikkään, ja sinne täräytin pultteihin hieman ruuvilukitetta kun niissä olikin. Näillekin joku momentti on, mutta vedin perstuntumalla kiinni pulttimopolla sen nivelen. Sinne meni siis tämä TRW:n tuote ja samassa kuvassa näkyy taas Febestin halpispuslan laatikossa eri generaation leimat, mutta kyllä siis ihan samanlaiset oli kuin tukivarressa olleetkin:

Kuva

Itse pallonivelen mutteri oli tässä TRW:n kamppeessa millin isompi kuin autossa ollut, eli 22mm. Senkin vetäsin pulttimopolla kiinni laiskuuksissani. Vaijerin kannakkeet ja putkikannakkeet takas kiinni tukivarteen ja se oli siinä.

Seuraavaksi pääsinkin todistaa jotain mitä ei vielä ollut tullut vastaan tämän alustan meuhkaamisen yhteydessä. Irroitin taka kallistuksenvakaajaa jotta saisin kumeksit vaihdettua siihen, ja jo näytti 19-v Suomen suolalillussa uitettu laite kyntensä. Neljästä pultista aukesi yksi. Kaksi muuta lähti aukeamaan ja kun niitä edestakaisin pari kertaa vetelin niin naps ja naps. Yksi pultti olikin ennestään jonkun tuunaama, sinne oli vaihdettu normi M10 pultti ja mutteri tilalle, ja enhän mä sitä mutteria saanut millään pidettyä kiinni kun ei kiinnikkeen ja alajousikupin väliin mahtunut oikein millään. Pienellä paineilmarälläkällä kanta palasiks ja veks, ja sitten saikin kalastella sitä natsaa pois sieltä kun sekään ei mahtunut tulemaan ulos. Tuurna ja pajavasara suostutteli sen sitten viimein pois sieltä. Katkenneet pultit porasin auki ja kierteytin uudelleen. Toinen osui prikulleen keskelle, toinen meni karvan verran sivuun. Jonkun aikaisemmin avartamaan reikään laitoin mutterin sijaan niittimutterin, niin ei tartte sitten koittaa pidellä mutteria kiinni millään:

Kuva

Kuva

Sitten oli vuorossa BB hilujen asentelu taka-akseliin. Taakse tuli mukana sisäänjouston rajoittimien pidennykset sekä M10 pultit. Minä kyttäilin orkkis rajoittimen keskireikää ja tuumailin että eihän sinne tollasta pulttia saa laitettua. Aloitin kuitenkin rassaamaan krouvilla ruuvilla sitä reikää, hippasen jarrukliineriä ja paineilmaa perään ja rupes vähän näyttää että siellä olisi ehkä joskus voinu jotain kierteentapaista olla. Ei muuta ku samat 3 M10 jenkatappia esille joita hyödynsin kallistuksenvakaajan kiinnikkeiden kierteiden entraamiseen, ja vuoron perään vähiten leikkaavasta viimeistelytappiin ja johan oli kierteet hollilla:

Kuva

Sitten pääsikin pulttaamaan kiinni tötsien pidennykset:

Kuva

Tässä kohtaa piti taas kaivaa vähän nettiä kun aikaisempi aivoitteluni että spacerit ylös ja sitten orkkis jousen isolaattorit + jousi perään näytti ei ollenkaan niin hyvältä:

Kuva

Lisää kuukkelointia ja jotkut pajat ohjeisti laittamaan korokepalat alas rungon ja orkkis jousen isolaattorin väliin, mutta se ei myöskään vaikuttanut järkevältä koska pohjaanlyöntikumista ei paljoa olisi näkyville jäänyt ja omasta mielestä oli parempi jos olisi enemmän tappia pitämässä jousta paikoillaan. No muutamasta ohjeesta löytyi sitten kanssa että laitetaan se klunssi orkkis jousen isolaattorin sekä jousen väliin sinne ylös, ja tämä nyt sopi parhaiten kaikkien noiden hilujen kanssa yhteen ja toi myös mielenrauhaa sen suhteen ettei jousi pääse vahingossakaan muljahtamaan pois:

Kuva

Jousi vielä perään hieman puristimella avitettuna:

Kuva

Taka kallistuksenvakaajan kumit ei olleet ollenkaan niin saaneen näköiset kuin etupään kumit. Toki ei toi pikkurillin paksuinen takavakaaja varmaan ihan kauheesti painetta tonne kumeille pääse laittamaankaan. Kumit siis tällaiset:

Kuva

Koiranluutkin laittelin sitten löysästi hollilleen. Pikku probleema tietty on edessä kun siellä kuuluisi olla tällainen mutterin päästä M10 kokoon ohennettu pultti, ja tuo koiranluun holkin läpi menevä osa on 13mm:

Kuva

Probleemahan on se, että toisen puolen pultti ei ihan täytä omia korjaamisen kriteereitä :D Jeesusteippi on hieno keksintö moneen juttuun, mutta tähän olisin itse ehkä laittanut jotain muuta:

Kuva

Oiskohan Jamantilla tollasta pulttia, voisin huomenna koukkaista töiden jälkeen kyytiin sellaisen? Edittinä: löytyhän nettikaupasta pultti jonka pistin tilaten, toivotaan että niitä vielä oli :)

En prässäillyt niitä takatukivarren puslia ulospäin vaikka himpun verran syvemmälle taisivat eilen mennä kuin alkuperäiset. Tässä on taka-akseli täydessä ulkojoustossa, ja tukivarsi ei ota kiinni runkokiinnikkeisiin niin ei se niin millilleen ole jos nyt joku muu aikoo puslajumppaa harrastaa:

Kuva

Toisen alatukivarrenkin kerkesin irrottaa, oli akselin puoleinen pultti niin jumppasessa että sille sai antaa kuumaa että antautui. Uutta ovaalipuslaa prässätessä kävi pikku kämmi puslan asemoinnin suhteen ja se lähti painumaan vinoon sisään. Tarmokas prässin painaminen aihetti hienoista solmua tukivarren päähän jota sitten sai oikoa ja olla hieman tarkempana sen puslan kanssa. Tämäkin oli sellainen että ei jaksais enää mitään, mutta teenpä tuon vielä. Ei ole eka kerta kun vastaavassa tilanteessa kusasee, mutta ehkä sitä joskus vielä oppii tipauttamaan hanskat ajoissa...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4973
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.04.2019. 10:52

On niitä pultteja ja jäikin vielä, nettikaupan saldot juoksee välillä perässä, korjasin saldoa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 17.04.2019. 20:33

No mitäs tänään oli ohjelmassa? *rumpujen pärinää* Jeepin pajoitusta :D Toki ensin koukkasin Jamantilta sen koiranluun pultin mukaan että sain mielenrauhaa teippipatenteilta, mutta kotiin päästyäni tallin puolelle ja ekaks työn alle päin persauksia eilen prässättu takapään alatukivarsi. Sitä yritin eilen jo oikoa ihan jonkun aikaa, tänään jatkoin, sovittelin paikalleen ja pyörittelin silmiä että tulipas nyt sitten sitä itteensä. Tukivarren metallikin rupesi kaiken runnomisen jäljiltä olemaan yhtä jäpäkkää kuin votkaturistin meisseli neljältä aamuyöllä...

Jotenkin oli takaraivossa ajatus, että ne käytetyt tukivarret oli eteen jotka tuli yhden osapaketin mukana mutta käväsin sitten romukasasta tonkimassa esille ne ja tättärää nehän olikin takatukivarret. Yhdestä oli puslat jo pihalle otettuna niin päätin että tehdään näistä. Noista tedgum valmistajan ovaalipuslista sipasin hieman sitä aikaisemmin jännittämääni olaketta pyöreämmäksi ränkälällä, pikkasen synteettistä vaselinskajaa käläkälä-pullosta pintoihin, hillitön tukivarren kiilaaminen ja tukeminen joka suuntaan ja puslat ineen. Hellurei ja hellät tunteet, tällä kertaa en prässännyt niitä vinoon ja sitä myöten pilannut tukivartte. Boratin sanoin, Great Success!!

Taka-akselihan loikkasi hieman taaksepäin kun alatukivarren irrotti, niin pikainen tuumaus että josko kuormaliinalla taas liikkuisi haluttuun suuntaan. Liikkuihan se, helposti:

Kuva

Alatukivarret vaihdoin yksi kerrallaan niin se varmaan omalta osaltaan himmasi akselin suurempaa liikettä. Kuskin puoleisen alatukivarren taaempi pultti oli kanssa ihan ristuksen tiukassa, niin sitä sai lämmitellä vielä enemmän kuin apparin puolta että lähti auki. Pulttimopoonkin sai lykätä sen 10 baria painetta mikä kompurasta irtoaa, ja hakata pidemmän aikaa. Olisi tietysti jeesannut että mutterin puolelta olisi päässyt avaamaan, mutta jarrulaikka on edessä eikä pulttimopo mahdu väliin -> en jaksanut alkaa purkamaan takajarruja pois tieltä. Hyvä että nyt sitten irtosi kuitenkin.

Nyt venttailen että postiin pätkähtää Akebono jarrusatulat carriereineen kun joskus syksyllä sellaisten myynti-ilmon jo bongasin ennen kuin mulla Jeeppiäkään oli. Jäi silloin ostamatta, mutta olivat tallella viellä niin vaihdetaan nyt sit kokonaan ne etujarrut niin pääsen kunnostelemaan noi ATE satulatkin varalle.

Tähän jäätiin tänään, pitihän se vähän omalla tiellä koittaa kihnuuttaa ja katsoa millasessa asennossa kärri nyt on:

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4973
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.04.2019. 21:10

Kiristitkö puslien pultit paino päällä?

Mitäs se satuloiden muutossarja maksoi, mulla olis ollu sitä sarjaa hyllyssä kanssa, ulkoa en nyt muista sen hintaa, mutta orkkiksena Mopar-sarjana ei ollu kauheen kallis (muistaakseni, tarkistan hinnan huomenna)...?
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 18.04.2019. 8:49

Juu, kaikki puslat ja iskarinpäät jne on kiristetty "lentokorkeudessa" -> ei pitäisi heti kumien repsahtaa ainakaan väännätyksestä johtuen. Tai no, taka ylätukivarsi on kyllä vedetty perä retkottaen kiinni, mutta sillähän ei ole merkitystä kun se ei puslan holkin suuntaisesti väänny mihinkään.

Saksasta löyty halvimmillaan tollanen setti tyyliin 220€ + toimituskulut, tämä oli reilusti halvempi ja ihan yksityiseltä oli jäänyt yli joten 160€ hintaan se tohon postin toimipisteeseen tärähtää. En usko että sitä orkkis satsia tohon hintaan irtoaa carriereineen päivineen?

Ja hei, mitäs kun kuvissa on noihin Akebono jarruihin näkyny sellaset peltilipareet niin onkos ne tarkoitus sulloa jarrupalan ja satulan/carrierin väliin liukupinnoiksi tai jotain?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4973
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.04.2019. 10:31

Joo, ei saa tuohon hintaan...

Millaisia peltilipareita?
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Keimo
Viestit: 112
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 18.04.2019. 12:23

JAMANT kirjoitti:
18.04.2019. 10:31
Millaisia peltilipareita?
Varmaankin ne metalliklipsut millä palat kiinnittyy brackettiin Akebono-jarruissa.

Jumittaakohan ne sitten vähemmän kun noi Tevekset, missä palan pitää liikkua helposti "kuppaantuvaa" bracketin pintaa vasten..
Grand Cherokee 4.7 Limited -99 vakio (vielä toistaiseksi?)

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 18.04.2019. 13:44

Sellasia pieniä useaan kulmaan taitettuja pellinpalasia, olettaisin just että olis noi Keimon mainitsemat palankiinnikkeet. Kun löytyy yhdet jarrupalat Akebono jarruihinkin, mutta noita pellinpalasia ei ole.

ATEn jarrujen suurin jumittamisen kohde lienee ne männät? Mä silotin, maalasin ja voitelin ne bracketin liukupinnat jotka jarrupalaa vasten tulee ja silti jumittelee.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4973
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.04.2019. 13:52

Jaa, ne pellit, ne on joo niitä liukupintoja, pala liikkuu mukavemmin rosteria vasten kuin bracketin ruosteista rautaa vasten... Aika vähän noita enään näkee missäännjäljellä ja ei uusissa jarrupaloissa tule mukana, joissain sarjoissa varmaan tulee....
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Keimo
Viestit: 112
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 18.04.2019. 14:22

Macke kirjoitti:
18.04.2019. 13:44
ATEn jarrujen suurin jumittamisen kohde lienee ne männät? Mä silotin, maalasin ja voitelin ne bracketin liukupinnat jotka jarrupalaa vasten tulee ja silti jumittelee.
Omalla kohdalla etujarrujen suurin jumittamisen kohde ollut liukutapit. Edellisessä WJ:ssä kulahti kartturin puolen sisäpala runkoon asti pilaten levynkin vaikka ulkopuolen pala oli vielä oikein hyvä. Eli oli jarruttanut pelkällä sisäpalalla -> minä ainakin syytin ruostuneita liukutappeja.

Tässä nykyisessä viimeviikoisella katsastuskäynnillä asiakaspalvelija huomautti niin ikään, että kartturin puolen sisäpala on loppu (tervetuloa kuukauden sisään uudestaan). Ja helpommin tarkastettava ulkopuolen pala on tälläkin kertaa vielä hyvä.
No, maanantaina sitten keveni jarru muutenkin, kun alkoi ruikkia nesteet ulos keskeltä taakajarruille menevää putkea (kiitos Jamant uuden nopeasta lähetyksestä! Harmi että emäntä on keksinyt pääsiäiseksi muuta ohjelmaa, ettei taida vielä vaihtohommiin ehtiä).

Onhan ne männätkin toki herkät, kun mokomat kuulemma turpoavat kosteudesta. Omalla kohdalla vaan en ole vielä niitä päässyt syyttämään. Mulla taitaa kyllä ollakin ulkona pihavaraston hyllyllä varastoituna vanhasta jääneet satulat mäntineen, pitänee tsekata ja mitata onko niissä mäntä muuttanu mittoja ilmankosteudesta.
Grand Cherokee 4.7 Limited -99 vakio (vielä toistaiseksi?)

Macke
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 18.04.2019. 19:47

Mulla ei ollu liukutapeissa mitn vikaa muuta kuin pikkasen jäppiintynyttä shittiä siltä osin kun ne on kumien ulkopuolella, eli heti siinä carrierin kyljessä. Sain uudet jarrusatulat ja carrierit tänään, niin piti sitten oikein katsoa niitä vanhoja -> se mitä kattelin aiemmin ja totesin että metallimännät olikin saanut jossain vaiheessa hunnun jotain vannehopeeta tai muuta niskaansa. Sen johdosta sitten näytti metallilta mun silmään enkä asiaa sen tarkemmin tutkaillut, mutta tänään kun tarkemmin ihmettelin niin onhan siellä ne kuttaperkkamännät. Erittäin tummat / mustat eikä niihin magneetti tartu. Sen verta oli jumppasessa kanssa levyn ympärillä että tuurnaa ja vasaraa sai tarjota jarrupalojen korviin että lähti satulat irti.

Mutta jebulis, tässä uudet satulat:

Kuva

Ja tässä näkyy ne peltilärsäkkeet jotka tuli kuin tulikin satulojen mukana, ja näkyy ne tietty tossa ylemmässäkin kuvassa. Ostamassani osapaketissa tuli mukana hyvät akeboonsioon sopivat jarrupalat, niin pihinä heitin ne paikoilleen kun on käytetyt levytkin:

Kuva

En edes laittanut kuparitahnaa tällä kertaa väliin. Ja joo, tiedän että jotkut sanoo ettei missään nimessä pidä laittaa ja jotkut laittaa ja mä olen aina laittanut eikä koskaan ole sen kuparimämmin johdosta tullut ongelmia.

Tässä vielä yksi kuva missä ehkä näkyy vähän paremmin renkaiden korko lokarinkaarista, allahan on 235/75R16 Cooperin M+S rinkulat. Ei kauheesti muijan Vitara näy takaa :D

Kuva

Mitat navasta kaareen ennen korotusta (aika tuoreilla jousilla + iskareilla):
- etu 46,5cm
- taka 47cm

2" korotussatsin jälkeen:
- etu 51cm
- taka 51cm

Että aikalailla vaaterissa on, toki mun piha ei ole viivottimella vedetty ja ennen mitat on otettu suht tasasella autotallin lattialla ja jälkeen mitat siis tossa pihalla. Ai niin, satsin infossa oli että etukorokkeet olisi 54mm ja takaklunssit 47,6mm jolla korjaantuu tehtaan pienoinen etukeno. Niin tai näin, niin suorassa tuntuis olevan.

Jos nyt vetäis hetken happea auton ruuvaamisen osalta ja sitten varautuisi henkisesti tankinpanssarin vaihtoon. Jamantilta löyty käytetty tolkuissaan oleva panssari, niin annetaan sille vähän rakkautta ja väriä ja sitten heivataan alle. Vähän mietityttää että pitäiskö samalla reissulla vaihtaa se pumppuhässäkkä kanssa. Murphyn lakihan määrää että se gasopumppu laukee viikon tai kahden sisään siitä kun mulla on tankki ollu alhaalla...

Kirjoita vastaus