Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5281
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.12.2019. 11:13

Se on termostaattikoppa ja siellä on kuminen o-rengas, jonka uraan se termari laitetaan ja ne siihen koppaan ja koppa kiinni jakopään koteloon...

Tuommoinen: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2467685- ... 8-fel35692
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 211
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 28.12.2019. 11:58

No perhana, vähän se näyttikin että siellä voisi termari olla sisällä mutta sijoitus on kyllä niin poikkeava kaikista muista ropaamistani laitteista etten uskaltanut sellaiseksi nimetä :D Pitää vielä tsekata että pultit on rannemomentissa, halkeamia en nähnyt missään. Transporterin vastaavat muoviyhteet/lärsäkkeet kyllä hapristuu ajan myötä silleen että ne rupeaa ihan falskaamaan siitä muovista itsestään eri halkeamien merkeissä. Liekö näissä samaa vaivaa?

Pitänee koukkia Jamantin pajan kautta jossain vaiheessa ottamaan tollanen tivari kyytiin kun ei näköjään ole ihan sitä perinteistä pyöreää plaatuva. Kiitokset taas tiedonjaosta!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5281
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 28.12.2019. 12:09

Sen kopan ruuveja ei muistaakseni voi kiristää, siellä muovivalussa taitaa olla messinkiset hokit, jotka lopettaa sen kopan lähenemisen ja ne ruuvit on herkkiä katkeamaan (ai mistäkö tiedän :shock: :wink: ). Uusia ruuveja saa, en nyt ulkoa muista tilasinko niitäkin hyllyyn aikoinaan, kun ruuvin onnistuin katkaisemaan avatessa (hankala yhtälö, rautaruuvi, messinkinen holkki ja alsa jakopäänkoppa). Periaatteessa sopii mikä vaan M6 ruuvi (jep, ne on millisiä), mutta normi kuusiokanta, jossa siis M6:ssa on se 10 mm avainväli, ei muistaakseni sovi pyörimään siinä kopassa, vaatii sen oman ruuvinsa, jossa kannan avainväli on 8 mm...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 112
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 28.12.2019. 13:43

Ite oon koettanut välttää tuon läppien korjauksen asettamalla lämpösäädöt karvan alle HI-asennon, josko se vähentäis rasitusta kun moottori ei runno väkisin loppuun asti. Tämä toki ei toimi kun jossain +10 asteen molemmin puolin, pakkasilla on pakko laittaa täysille (noo, ei se kuuma ole sittenkään..). Kuunnellut sammutuksen jälkeen sitä läppämoottorien leikkiä nii kyllä ne kuulostaa melko lujaa runnovan läppiä kiinni, molemmissa päissä. Ihme jos rikki menevät ajan kanssa..

Chryslerin tuotteista -99 Vojakkeri tuntuu olevan kaikkein lämpimin, nyt on uudempi -08 pihassa ja siinäkin tuntuu tarkenevan. En vaan oo päässyt ajeleen kunnolla kun myyjäliike odottaa osia jotka lupasivat korjata joskun ilmenee. -95 Dodge Rami on myös kylymä :cry:

Avatar
Timo L
Viestit: 1286
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L » 29.12.2019. 3:02

Desert_Runner kirjoitti:
28.12.2019. 13:43
Ite oon koettanut välttää tuon läppien korjauksen asettamalla lämpösäädöt karvan alle HI-asennon, josko se vähentäis rasitusta kun moottori ei runno väkisin loppuun asti. Tämä toki ei toimi kun jossain +10 asteen molemmin puolin, pakkasilla on pakko laittaa täysille (noo, ei se kuuma ole sittenkään..). Kuunnellut sammutuksen jälkeen sitä läppämoottorien leikkiä nii kyllä ne kuulostaa melko lujaa runnovan läppiä kiinni, molemmissa päissä. Ihme jos rikki menevät ajan kanssa..
Jos on automaatti- ilmastointi niin eihän sillä ole mitään väliä pakkaskeleissä onko lämmönsäätö asetettu +15°C, +22°C tai Hi- asentoon, lämpö on läpästä täysillä kunnes kabiini on halutussa olotilassa. Manuaali- ilmastoinnissa missä voisi säätää läppää itse haluttuun asentoon on eri asia, siinä saattaisi vielä olla jotain vaikutustakin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Desert_Runner
Viestit: 112
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 29.12.2019. 19:06

Saattaa olla noinkin. Jos jättää pykälän vajaaksi ja kuitenkin laittaa täydet lämmöt niin kuulee läppämoottorien pyrkivän maksimiin. Mut, paska systeemi

Sitäpaitsi, onko pakko käännellä molempia lämpönamikoita kun yksin ajelee? Miettiny jotakin pikkuremmiä että sais molempia puolia käännettyä yhtäaikaa :lol:

Macke
Viestit: 211
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 30.12.2019. 13:49

Välikaneettina sellainen huomio, että Motox ölppä näyttäisi toimivan tässä bensakrematoriossa odotetulla tavalla vaikka transportterissa toimi huonosti. Ei mennyt siis rahat täysin hukkaan, mutta katotaan miten pitelee paineita kun tulee lisää kilsoja.

Kirjoita vastaus