Grand Cherokee -00 4.7 V8
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Se on termostaattikoppa ja siellä on kuminen o-rengas, jonka uraan se termari laitetaan ja ne siihen koppaan ja koppa kiinni jakopään koteloon...
Tuommoinen: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2467685- ... 8-fel35692
Tuommoinen: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2467685- ... 8-fel35692
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
No perhana, vähän se näyttikin että siellä voisi termari olla sisällä mutta sijoitus on kyllä niin poikkeava kaikista muista ropaamistani laitteista etten uskaltanut sellaiseksi nimetä
Pitää vielä tsekata että pultit on rannemomentissa, halkeamia en nähnyt missään. Transporterin vastaavat muoviyhteet/lärsäkkeet kyllä hapristuu ajan myötä silleen että ne rupeaa ihan falskaamaan siitä muovista itsestään eri halkeamien merkeissä. Liekö näissä samaa vaivaa?
Pitänee koukkia Jamantin pajan kautta jossain vaiheessa ottamaan tollanen tivari kyytiin kun ei näköjään ole ihan sitä perinteistä pyöreää plaatuva. Kiitokset taas tiedonjaosta!

Pitänee koukkia Jamantin pajan kautta jossain vaiheessa ottamaan tollanen tivari kyytiin kun ei näköjään ole ihan sitä perinteistä pyöreää plaatuva. Kiitokset taas tiedonjaosta!
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Sen kopan ruuveja ei muistaakseni voi kiristää, siellä muovivalussa taitaa olla messinkiset hokit, jotka lopettaa sen kopan lähenemisen ja ne ruuvit on herkkiä katkeamaan (ai mistäkö tiedän
). Uusia ruuveja saa, en nyt ulkoa muista tilasinko niitäkin hyllyyn aikoinaan, kun ruuvin onnistuin katkaisemaan avatessa (hankala yhtälö, rautaruuvi, messinkinen holkki ja alsa jakopäänkoppa). Periaatteessa sopii mikä vaan M6 ruuvi (jep, ne on millisiä), mutta normi kuusiokanta, jossa siis M6:ssa on se 10 mm avainväli, ei muistaakseni sovi pyörimään siinä kopassa, vaatii sen oman ruuvinsa, jossa kannan avainväli on 8 mm...


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Ite oon koettanut välttää tuon läppien korjauksen asettamalla lämpösäädöt karvan alle HI-asennon, josko se vähentäis rasitusta kun moottori ei runno väkisin loppuun asti. Tämä toki ei toimi kun jossain +10 asteen molemmin puolin, pakkasilla on pakko laittaa täysille (noo, ei se kuuma ole sittenkään..). Kuunnellut sammutuksen jälkeen sitä läppämoottorien leikkiä nii kyllä ne kuulostaa melko lujaa runnovan läppiä kiinni, molemmissa päissä. Ihme jos rikki menevät ajan kanssa..
Chryslerin tuotteista -99 Vojakkeri tuntuu olevan kaikkein lämpimin, nyt on uudempi -08 pihassa ja siinäkin tuntuu tarkenevan. En vaan oo päässyt ajeleen kunnolla kun myyjäliike odottaa osia jotka lupasivat korjata joskun ilmenee. -95 Dodge Rami on myös kylymä
Chryslerin tuotteista -99 Vojakkeri tuntuu olevan kaikkein lämpimin, nyt on uudempi -08 pihassa ja siinäkin tuntuu tarkenevan. En vaan oo päässyt ajeleen kunnolla kun myyjäliike odottaa osia jotka lupasivat korjata joskun ilmenee. -95 Dodge Rami on myös kylymä

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Jos on automaatti- ilmastointi niin eihän sillä ole mitään väliä pakkaskeleissä onko lämmönsäätö asetettu +15°C, +22°C tai Hi- asentoon, lämpö on läpästä täysillä kunnes kabiini on halutussa olotilassa. Manuaali- ilmastoinnissa missä voisi säätää läppää itse haluttuun asentoon on eri asia, siinä saattaisi vielä olla jotain vaikutustakin.Desert_Runner kirjoitti: ↑28.12.2019. 13:43Ite oon koettanut välttää tuon läppien korjauksen asettamalla lämpösäädöt karvan alle HI-asennon, josko se vähentäis rasitusta kun moottori ei runno väkisin loppuun asti. Tämä toki ei toimi kun jossain +10 asteen molemmin puolin, pakkasilla on pakko laittaa täysille (noo, ei se kuuma ole sittenkään..). Kuunnellut sammutuksen jälkeen sitä läppämoottorien leikkiä nii kyllä ne kuulostaa melko lujaa runnovan läppiä kiinni, molemmissa päissä. Ihme jos rikki menevät ajan kanssa..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Saattaa olla noinkin. Jos jättää pykälän vajaaksi ja kuitenkin laittaa täydet lämmöt niin kuulee läppämoottorien pyrkivän maksimiin. Mut, paska systeemi
Sitäpaitsi, onko pakko käännellä molempia lämpönamikoita kun yksin ajelee? Miettiny jotakin pikkuremmiä että sais molempia puolia käännettyä yhtäaikaa
Sitäpaitsi, onko pakko käännellä molempia lämpönamikoita kun yksin ajelee? Miettiny jotakin pikkuremmiä että sais molempia puolia käännettyä yhtäaikaa

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Välikaneettina sellainen huomio, että Motox ölppä näyttäisi toimivan tässä bensakrematoriossa odotetulla tavalla vaikka transportterissa toimi huonosti. Ei mennyt siis rahat täysin hukkaan, mutta katotaan miten pitelee paineita kun tulee lisää kilsoja.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Nyt olis ihan liipasimella että pistäisin ameriikan joelta tillaillen säädettävät tukivarret molempiin päihin ylös ja alas + säädettävän panhardin keulille. Aikaisemmin ainakin homma ollut tyyliin "tehdasmaiset tekeleet sun autoosi", niin onkohan tossa jotain huomioon otettavaa muutoskatsastukseen? Oman katiskan vuosimalli ja EU-hyväksynnät saattaa aiheuttaa no go tilanteen? En muista oliko mun kinnerissä EU hyväksyntää vai ei, ihan kyllä uutena tänne päin maailmaa myyty malli että saattais ollakin...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Riittää kun on kyseiseen automalliin tarkoitettu ja tehdastekoiset; jos konttori väittää jotain muuta niin on väärässä. Tukivarret voi olla jopa eri mallisesta- ja/ tai merkkisestä autosta, mutta se vaatii muutaman muun huomionarvoisen asian että sellaiset kelpaa leimalle.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Okei, eli ei tarttis olla EU-hyväksytyt staagit. Mäkin tulkkasin lakia / pykäliä ja jäin siihen ymmärrykseen että kunhan valmistajalta joku lappu tulee messiin että nää on muuten sun Jeeppiis tehty, niin homma olis sillä jeti. Noh, josko sitä sitten Mall Crawler linjoille lähtis 

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Ei tarvitse ei.. eikä tarvitse jousissakaan. Kunhan nekin on kyseiseen automalliin tarkoitetut.Macke kirjoitti: ↑29.03.2020. 21:08Okei, eli ei tarttis olla EU-hyväksytyt staagit. Mäkin tulkkasin lakia / pykäliä ja jäin siihen ymmärrykseen että kunhan valmistajalta joku lappu tulee messiin että nää on muuten sun Jeeppiis tehty, niin homma olis sillä jeti. Noh, josko sitä sitten Mall Crawler linjoille lähtis![]()
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Dodi, sit katotaan että kuinka syvälle se handu sinne taskuun lyödään. Eihän tässä mun tapauksessa mitään järkeä ole, mutta jos sitä kinneriä nyt sais vähän korkeammaksi että pärjäilis nykytiestön routamontuista 

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Eipä ole vieläkään tukivarsia tilattuna kun visa vikisee ja vaikeroi jos tuon magnitudin tilauksia pitäisi sinne sulloa. Tänään toki saapui tontille asian ratkasemisen mahdolliset vauhdittajat, eli tohvelit. Tuli nyt sitten ei stanu kokoiset tilattua 265/70R16 kun olivat jostain syystä melkein kolme kymps edullisemmat per rinkula. Tämä yhdistettynä siihen että onhan "vähän leveämpi makeempi" ajoi loogisen ajattelukyvyn yli, eli bensankulutuksen ja vararenkaan yhteensopivuudella ei nyt sitten tätä peliä ratkaistu orkkis koon eduksi.
Cooper Discoverer ATT rinkelit nyt sitten tuli koska nämä suht uudet renkaat on vierintävastukseltaan pari luokkaa paremmat kuin Discoverer AT3 4S renkaat jotka meinasin alunperin hommata. Valkoiset tekstit loistaa poissaolollaan joten tussihommiin joutunee. Kyllä. Haluan valkoiset tekstit kylkiin, viimeks tais sellaset olla piikin renkaissa joskus 90-luvun alussa...
Mutta hei, tämän näköiset ja on mulle riittävän krouvit ottaen huomioon että pääsääntöisesti pysyn kestopäällysteellä


Cooper Discoverer ATT rinkelit nyt sitten tuli koska nämä suht uudet renkaat on vierintävastukseltaan pari luokkaa paremmat kuin Discoverer AT3 4S renkaat jotka meinasin alunperin hommata. Valkoiset tekstit loistaa poissaolollaan joten tussihommiin joutunee. Kyllä. Haluan valkoiset tekstit kylkiin, viimeks tais sellaset olla piikin renkaissa joskus 90-luvun alussa...
Mutta hei, tämän näköiset ja on mulle riittävän krouvit ottaen huomioon että pääsääntöisesti pysyn kestopäällysteellä



Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mjähä, tulipas veivailtua nämä tänään alle valkotussilla hillumisen jälkeen. Ei kyllä vakuuttanut Pentelin rengastussi kun tuntuis tummuvan teksti silmissä. Oh well, jos menee täysin äässeniksi niin pyyhkästään pois ja kokeillaan Eddingin tussia sen jälkeen. Ja lopunviimein saa varmaan todeta että ei tuu mitään, ei saa valkosia tekstejä näihin renkaisiin vaikka kuinka haluais
Tosta alkuun vähän kokoeroa, uudet siis 265/70R16 ja noi alla olevat talvidullat on 235/65R17 (eli aikalailla samankokoiset kuin vakiot 245/70R16)

Tossa yks alla verrokiksi:

Omasta mielestä tulee melkein riittävän uloskin, toki menis leveämpikin pallo alle:

Ja kävin pikasen lenkin heittämässä, niin tossapa tuo nyt sitten alas asettuneena vakiokorkeuteen hengissä olevin jousin:

Lenkillä totesin että miellyttävän hiljaiset ja jämyt renkaat noin pikasesti testattuna, yllätti oikein ettei ollut enempää mekkalaa. Nyt sitten jos saisi visaa sen verran elvytettyä että pääsis kohta tilaamaan ne tukivarret, niin sitten saa heittää 2" korotuskiekot takaisin mestoille. Katotaan sitten vaikka ens vuonna jos olisi fyffeä tilailla jotkut paremmat vieterit + iskarit kuin nuo vakiot.
Omalla pihalla käännellessä vielä sellanen huomio, että eivät raapineet edessä kiinni ohjaus täysin linkkuun käännettynä. Maastossa sisäänjoustossa raapii varmasti ainakin sisäloksuun, mutta sehän ei mall crawleria haittaa

Tosta alkuun vähän kokoeroa, uudet siis 265/70R16 ja noi alla olevat talvidullat on 235/65R17 (eli aikalailla samankokoiset kuin vakiot 245/70R16)

Tossa yks alla verrokiksi:

Omasta mielestä tulee melkein riittävän uloskin, toki menis leveämpikin pallo alle:

Ja kävin pikasen lenkin heittämässä, niin tossapa tuo nyt sitten alas asettuneena vakiokorkeuteen hengissä olevin jousin:

Lenkillä totesin että miellyttävän hiljaiset ja jämyt renkaat noin pikasesti testattuna, yllätti oikein ettei ollut enempää mekkalaa. Nyt sitten jos saisi visaa sen verran elvytettyä että pääsis kohta tilaamaan ne tukivarret, niin sitten saa heittää 2" korotuskiekot takaisin mestoille. Katotaan sitten vaikka ens vuonna jos olisi fyffeä tilailla jotkut paremmat vieterit + iskarit kuin nuo vakiot.
Omalla pihalla käännellessä vielä sellanen huomio, että eivät raapineet edessä kiinni ohjaus täysin linkkuun käännettynä. Maastossa sisäänjoustossa raapii varmasti ainakin sisäloksuun, mutta sehän ei mall crawleria haittaa

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Uhh ohh, minkähänlaisia rengaspaineita ihmiset käyttää näissä hieman pulleammissa tohveleissa? Runttasin 2.4 baria noin alkajaisiksi, tuskin kauheasti enempää vaikka pääasiallisesti maantiellä ajeleekin?