Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
Timo L
Viestit: 1307
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L » 23.04.2020. 20:05

Vedä valkoisella liidulla leveä raita poikittain kulutuspinnan yli, aja suoraan eteenpäin asvaltilla pikku matka ja katso miten kului. Jos tasaisesti niin hyvä, jos reunat on valkoiset ja keskemmältä liitu pois niin tiputa pari kymmenystä painetta ja uusi testi. Varmaan kuitenkin tuo 2,3-2,5 baria on aika liki oikeaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

henu
Viestit: 50
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja henu » 23.04.2020. 20:28

Millä ET:llä nuo kesävanteet on ?

Macke
Viestit: 224
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 24.04.2020. 8:43

Ai hitsi joo, muistankin jostain joskus lukeneeni "chalk test" metodista, tattista Timo. Pitänee jostain koululta käydä rullaamassa liitu että pääsee testailemaan :D

Mä muistelisin että noi orkkis vanteet on 7x16 kokoiset ja ET oli karvan päälle 50 jonkun nettitaulukon mukaan. Vanteissa itsessään ei ole ET lukua missään, tai sitten se on piilotettuna todella hyvin...

Keimo
Viestit: 146
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 24.04.2020. 15:20

Ne piirtää joillon liituu.. vai miten se meni :)

Tarttis varmaan tarkistaa mitä liitu kertois noista nykyisen auton mukana tulleista kesäpyöristä. Jeeppi tuntuu säntäilevän sinne tänne urien mukana sen jälkeen kun vaihtoi talvipyörät kesäisempiin. Tietysti se todennäköisempi syyllinen eli auraus olis sekin hyvä tarkistuttaa, nappasin nimittäin raidetangon päikseen varaosa-autosta kun tämän oli ottanut kipeää mitellessään kannon kanssa. Eikä sitä edellisen auton auraustakaan oltu tarkistusmitattu. Nivelissä ei pitäisi olla väljää, tai jos on niin täytyy reklamoida katsastusasemaa kun ei edes huomautettu mitään.

ET kaikissa alkuperäisissä vanteissa pitäisi tietääkseni oleman tasan 2" eli 50,8mm.
(Tarkoittaa, että minullakin yhdessä sarjassa olevilla 35mm offset vanteilla Jeepin raideleveys muuttuu 1,6mm sallittua enemmän!)
Grand Cherokee 4.7 Limited -00 vakio (vielä toistaiseksi?)

Macke
Viestit: 224
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 09.05.2020. 9:50

Tänään oli sähköpostissa odottelemassa FedExin ilmoitus, että jonkinmoista rautaa on ameriikoista tulossa tänne päin säädettävien tukivarsien ja panhardin muodossa. Katotaan nyt sitten mitä tollasella auton arvoon verrattuna julmalla lisäpanostuksella saadaan aikaiseksi muutosta siviiliautoiluun. Onpahan nyt sitten flexiäkin luvassa jos joskus ilkeis mettän puolelle kokeilemaan. Toistaiseksi sitten vielä kanssa budget boosti alle ja katotaan josko ensi vuodelle saisi vaikka oikean korotussarjan alle.

Reilu kymppi on nyt tullut ajeltua tolla Jeepillä ihan käyttöauton meiningeissä eikä mulla vieläkään oikein muuta valitettavaa ole kuin hieman vaelteleva käytös maantiellä. No, bensahan sille kyllä maistuu mutta sen nyt tiesikin joten se oli ihan oma valinta. Että jos joku muu miettii tollaista käyttikseksi, niin en minä ainakaan torppaa ajatusta. Kasilla se on riittävän pirteäkin nykyliikenteen sykehdintään, toki sitä paukkua vois olla enemmänkin :wink:

Pitäis vielä se liitu jostain pierasta esille jotta sais rengaspaineet tsekattua. Paikallisen Tokmannin parkkikselta poistuessa on julma monttu, ja sillä tuli otettua ensimmäinen sisälokari + eturengas linkussa kontakti. Noi sisäloksut hieman lerpattaa edestä alhaalta sisäänpäin jo muutenkin kun ilmeisesti talvirenkaat joskus nakertanut niihin aukot, mutta mennee aika likeelle ihan ehjilläkin sisäloksuilla ja tolla 265/70R16 kumeksilla. Muita ongelmia ei vielä ole esiintynyt, toki lootan / turnipsin lukitus menee sinne 88km/h kantturoille renkaan koon kasvamisen johdosta -> taloudellisesta ajosta saattaa tulla epätaloudellista sakkojen merkeissä...

Macke
Viestit: 224
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 19.05.2020. 9:18

Yksi paketti tuli rapakon takaa jo, eli panhardi saapui tontille. Tukivarret uupuvat vielä, mutta kaippa nekin sieltä hiljakseen tulee. Tuotteethan tulee eBayn kautta Core 4x4 nimiseltä valmistajalta kun he eivät itse ulkomaille näitä lähetä: https://www.core4x4.com/ Olin kirjeenvaihdossa sinne mallisarjan suhteen, ja päädyin sitten Tier 3 sarjan kiluihin kun eroa Tier 2 sarjan staageihin ei kauheasti ollut. Tier 1 on sitten reilusti edullisempi, ja näin jälkikäteen ajateltuna olisin varmaan pärjännyt vallan mainiosti niilläkin. On nimittäin aika jykevää kamaa toi Tier 3, ei oikein 1,75" ulkomitta välittynyt virtuaalimaailmasta oman pään sisään samoin tavoin kuin sitten kiskasi kyseisen kamppeen esille :D Mukaan tuli vielä nippu spacereita, niin eiköhän tuon saa mestoille mallailtua jahka ensin arpoo pituuden suurinpiirtein kohdilleen. Se tullee olemaan jonkinmoista arpomista niitten tukivarsienkin suhteen.

Kuvathan on kivoja, niin laitetaas nyt parit sellasetkin. Bissetölkki on siinä suuntimaa antamassa jykevyysluokasta, nää varmasti kestää metsässäkin rypemistä aikalailla...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kirjoita vastaus