Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 08.01.2021. 18:32

Ookke, eli sielläkö ei sitten ole polttimoita joita voisi vaihdella?

Hmm, nyt ei äsken sitten toiminutkaan mittariston valot mutta ehkä toi vaihdettu komponentti olikin joku trankuks naamioitu tyhjiöputki joka vaatii lämpenemisen :D Eli huomenna kaupoille sittenkin ostamaan din/tupakansytytinpistoke jotta saapi tuon ledinauhan pätkän loimottamaan.

henu
Viestit: 74
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja henu » 08.01.2021. 19:17

Voi ne varmaan vaihtaa mut ovat tinattu piirilevyyn, eipä yllättäen sattunut olemaan jemmassa semmosia niin tuikkasin led nauhan, hyvin se tuola loimottaa ja tottelee kirkkaussäätöö myös.
edit: tuossa Climate control http://www.wjjeeps.com/lamps/lamps.htm

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 09.01.2021. 10:00

Tuo menee jo sen verta tunettamisen puolelle, että en varmaankaan jaksa alkaa kolvailemaan irti mitään kun kerran valot toimii nykyisellään. Näyttää aika mataliltakin nuo lamput, toki strategisesti sijoitetuilla LED-nauhan pätkillähän tuosta selviäisi mutta saisi varmaan olla aika matalatehoista nauhaa ettei loistaisi kuin naantalin aurinko.

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 09.01.2021. 17:31

Nyt olis kaikkien viritysten äiti mestoilla, tallin lattialla lojunut alumiininpalanen hieman taivutettuna ja mattamustaksi suihkittuna toimittaa valaisimen virkaa tuohon ledinauhan pätkään yhdistettynä. Ja lätkämailan erkalla kiinni tietty :D Nyt on timanttista rakentamista...

Kuva

Mutta toimii :wink:


Kuva

Avatar
rane58
Viestit: 1158
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja rane58 » 10.01.2021. 11:16

No, jep... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 10.01.2021. 11:24

Hähä :D Katotaan josko ensi viikolla tulis nahkahousujen valtakunnasta uudet trankut niin koitan palauttaa valmistajan suunnitteleman mittarivalaistuksen. Se on ehkä himpun elegantimpi tuohon omaan väliaikaispatenttiin verrattuna :wink:

Itkonen
Viestit: 42
Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
Paikkakunta: Kajaani

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Itkonen » 12.01.2021. 18:40

Macke kirjoitti:
08.01.2021. 14:38
Jos nyt testailen LEDejä hieman varoemmin, niin onkos kukaan vaihtanut lämppärinsäätimiin ja perslämmittimien katkaisijoihin taustavaloja? Josko niitä koittaisi kanssa saada pois vihreydestä. Segmenttinäytöt nyt pysyy vihreinä kuitenkin, mutta josko silti näpertelisi ja kokeilisi...
Syksyllä vaihdoin sekä WJ että WK Grandiin ilmastoinnin polttimot ja WJ Grandiin perslämppärin katkaisijoiden polttimot. Jos on hyvä kolvi niin ei mikään paha homma. WJ osalta meni aikaa reilu tunti siitä kun alkoi osia autosta irrottamaan siihen että oli osat taas autossa paikoillaan. WK:ssa vielä nopeampi homma, kolmen vartin keissi. Youtubessa on hyvät ohjevideot molempiin. Sopivia polttimoita saa ebaysta, samoin sinisiä kumisukkia jos haluaa säilyttää alkuperäisen värityksen valoissa.

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.01.2021. 21:35

Onhan mulla tossa wellerin juotosasemat ja vehkeet, että ei se siitä ole kiinni. Kattootaa ny miten jaksaa harrastella :) Ja trankutkin saapui tänään, katotaan missä vaiheessa kerkee vaihtelemaan fettiä kun tuntuis kaikki ylimääräinen aika palavan lumihommiin...

Tiet aika rajussa kunnossa ainakin täällä Porvoon nurkilla, mutta onneks ei pali haittaa ku Jeepillä päästelee :wink:

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 15.01.2021. 15:54

Jaahas että näinkös tässä taas kävi:

Kuva

Mopon karkaamista siis havaittavissa, 2011 mallin imusarja tuli löydettyä passelisti Puolasta niin kai se sitten pitää mettästää ne 2008+ mallin nokkakepit ja modata letukan 75mm kaasuläppäkin tohon imusatsiin. Kunnon pakosarjakin olis pop. Voi veljet...

Avatar
Timo L
Viestit: 1363
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L » 15.01.2021. 23:48

Koita etsiä kokonainen Corsair- kone, ja laite se tilalle ;)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 16.01.2021. 9:40

Piti oikein internettiä kaivaa että mikä on Corsair kone, mutta ehkei nyt kuitenkaan minkääntyyppistä tähtimoottoria keulille laiteta :D

78mm muuten olikin se kaasuläppä joka löytyy niistä 96-99 mallisista 454 truck Chevyistä johon pikku modeilla saa jeepin tyhjäkäyntimoottorin ja TPS anturin kiinni. 77mm on tuo imusatsin reikä, 68mm on WJ orkkis kaasuläpän koko. Kun nyt saisi tota hengitystä parannettua imu- ja pakopuolelta niitten nokkien kera, niin siitä pitäisi irrota kymmeniä heppoja lisää paukkuva. En tiedä että joutuuko vihdoin alkaa perehtymään orkkis ECU:n softan puukotukseenkin. Ilmeisesti tuo vakiosoftakin kuitenkin osaa pikku ajojen jälkeen suht järkevästi säädellä itseään vaikka sinne ne nokatkin vaihtaisi.

Noh katellaan, saattaa olla että kaikki suuret ajatukset jää kirjoittelun tasolle kun tämä nyt kuitenkin on mun käyttöauto...

Avatar
Timo L
Viestit: 1363
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.01.2021. 22:26

Macke kirjoitti:
16.01.2021. 9:40
Piti oikein internettiä kaivaa että mikä on Corsair kone, mutta ehkei nyt kuitenkaan minkääntyyppistä tähtimoottoria keulille laiteta :D
Chryslerin sisäinen nimitys viimeisimmille 4,7- litraisille.. HO:n parannettu versio (~300 hevosta ja 450Nm vääntöä). Olisi aika namu vaikka XJ:n pellin alle, tehopainosuhde olisi kohdallaan ja litratilavuuden puolesta menisi leimalle. Alkupään 4,7:t menisi XJ/TJ- koreihin ihan virallisestikin. Mutta se on toki eri tarina kuin tämä ;)
78mm muuten olikin se kaasuläppä joka löytyy niistä 96-99 mallisista 454 truck Chevyistä johon pikku modeilla saa jeepin tyhjäkäyntimoottorin ja TPS anturin kiinni. 77mm on tuo imusatsin reikä, 68mm on WJ orkkis kaasuläpän koko. Kun nyt saisi tota hengitystä parannettua imu- ja pakopuolelta niitten nokkien kera, niin siitä pitäisi irrota kymmeniä heppoja lisää paukkuva. En tiedä että joutuuko vihdoin alkaa perehtymään orkkis ECU:n softan puukotukseenkin. Ilmeisesti tuo vakiosoftakin kuitenkin osaa pikku ajojen jälkeen suht järkevästi säädellä itseään vaikka sinne ne nokatkin vaihtaisi.
Tuohon 4,7 litraiseenkin koneeseen saa ihan mukavasti ruutia, varsinkin jos lähtökohta on koneen ensimmäinen inkarnaatio. PCM:n softa kannattaa pistää uusiksi osaavaan moottorikoodaajan toimesta jos lähtee vähänkään enemmän modaamaan konetta. Itsellä ZJ:ssä raudan päivitysten jälkeen orkkissoftalla vs. custom tune niin ero kuin yöllä ja päivällä miten kone ja laatikko toimii - ja miten kulkee.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 17.01.2021. 10:06

Joo okei eli juurikin sitten se missä tuplat sytytystulpat jne hässäkät ilmeisesti? Sellaisesta olisi tarkoitus ottaa nokkakepit tähän jos vaan jostain tulee vastaan. 2008 tuli tuo moottori ja sitten 2011 tuli vielä jotain muutoksia josta siis tämä imusarja on. Internetsin tietäjien mukaan nämä on parhaiten virtaavat imusarjat ja 08/11 erot lähinnä että 2011 malli on pinnoiltaan vähän sileämpi kuin se 08 mallinen.

Mä en sisuiskaluista noin muuten ole oikein mitään tietoa löytänyt. HO koneessahan oli korkeampi puristussuhde eri mäntien toimesta ilmeisestikin, ja sitten niissä oli takokampura mutta nämä uusimmat 300hp koneet tuntuisi olevan vähemmän tunnettua kamaa. Huonosti on muutenkaan mitään kilkkeitä näihin PowerTech koneisiin, kai ne sitten on niin huonossa maineessa seetirenkaitten pudottelun johdosta että ei ketään kiinnosta. Ainakin 5,7 Hemi tekee ihan samaa jos sen kuumentaa, ja niin varmaan aika moni muukin alumiinikansi sen metallisen seetirenkaan voi tiputtaa jos kunnolla keittää.

Pakosarjoja tuntuisi olevan ne Doug Thorleyn versiot tarjolla ja sit se on suurinpiirtein siinä. Eipä ole tullu kuvia katsottua että millaset olisi pakosatsit noissa uudemmissa 4,7 litrasissa. Softista en nyt sitten tiedä että kuka niitä edes puukottelee enää. FlyinRyan nimimerkkihän niitä tuolla jossain jenkkifoorumeilla mainosteli, mutta ilmeisesti aika passivoitunut kyseinen henkilö nykyisellään eli ei kauheesti ainakaan foorumeille vissiin kirjoitellu? Joku foorumi mitä kattelin, niin viimeksi 2018 vuonna kirjautunut sisään...

XJ + 4,8 litranen LS, se on pyörinyt itselläni mielessä. Joku siinä kirveellä veistetyssä kanttilaatikossa kiehtoo, että sellanen melkein pitäis harrasteeksi saada :D

Macke
Viestit: 307
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 17.01.2021. 10:53

Haa, pikku kaivelulla löytyi toisetkin performance pakosatsit 4.7 koneeseen. Tai no kolmannetkin, mutta Hurricane pakosatseista löytyi nopsaankin pahaa sanottavaa niin unohdetaan ne...

Doug Thorleyt on 4-2-1 malliset tötteröt: http://www.dougthorleyheaders.com/thy-6 ... pipe_15803

Sitten Ausseista löytyi Murchison merkkiset 4-1 pakosatsit: https://www.murchisonproducts.com.au/sh ... ic-headers

Orkkis pakosarjojen kuvia kattomalla nousi lähinnä mieleen ajatus "kuristimet". Niissähän näyttäisi menevän kanavat ihan huolella suppuun keskimmäisten pyttyjen kohdilla kiinnitysreikien johdosta, niin nopeasti ajateltuna ihan mikä tahansa peltisatsi auttaisi hengittävyyttä kummasti.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5572
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.01.2021. 11:48

Vain Hemi-koneessa on tuplatulpat! 4.7V8:ssa on vain yksi tulppa per pytty...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus