Grand Cherokee -00 4.7 V8
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mun säkällähän se homma menee tasan niin, että pistän rahaa ja aikaa kiinni puskurin tekoon ja vinssin hommaamiseen, ja sitten joku kyylä sanoo että tötteröö ja ei kelpaa. Siinä kohtaa hajoaa pää siihen malliin ettei kiinnostais ihan hirveesti tuollaista vaivaa turhantähden nähdä. Onhan tossa se pikku porsaanreikä että väittää sen olleen siinä vuodesta 2007 ja että nyt just satuin ehostamaan ja laitoin uuden vinssin ja silleen. Sit kun sieltä paistaa tuoreeltaan hitsatut ja maalatut runkovahvikkeet ja semmottiset, niin no niin no, mites siinä nyt sitten käy.
Mulla olis oikeasti snadi tarve jollekin vintturille kun nytkin pitäis tonne pirkanmaan ja keski-suomen rajoille mennä mökille puolentoista viikon päästä, niin jos tuon laitteen ajaa kunnon juntturaan auraamattomalla tiellä ni olis kauhhe kiva että sitä vois sitten konevoimallakin koittaa liikuttaa jonkinmoisen lapioinnin säestyksellä johonkin suuntaan. Tokl sitä lunta on siellä nyt ilmeisesti sen verran että _täysin_ turha kuvitella etenevänsä siinä.
Niillä mun ATT kumeilla olis katiska vähän korkeempi ja kuviokin olis parempi rouhimaan sitä lunta kuin noissa perus Nokian SUV Hakka 5 kumeissa, mutta kun ne on niin pirun liukkaat muuten ni talvirenkailla joutuu lähtemään jos lähtee. Lumiketjujen ostoakin olen pohtinut, mutta ei mäne samat ketjut kesäkumien kokoisille pyörille kuin noi talvipyörät. Talvipyörille en viitsisi ketjuja ostaa kun ensi talveksi tulee kuitenkin saman kokoiset renkaat talveksi kuin mitä kesäfillarit on. Perhana, pitäis olla joku 10" korotettu portaaliakselihirvitorni euroopan kokoisilla kumeilla niin sit ei varmaan tarttis tuskailla...
Mulla olis oikeasti snadi tarve jollekin vintturille kun nytkin pitäis tonne pirkanmaan ja keski-suomen rajoille mennä mökille puolentoista viikon päästä, niin jos tuon laitteen ajaa kunnon juntturaan auraamattomalla tiellä ni olis kauhhe kiva että sitä vois sitten konevoimallakin koittaa liikuttaa jonkinmoisen lapioinnin säestyksellä johonkin suuntaan. Tokl sitä lunta on siellä nyt ilmeisesti sen verran että _täysin_ turha kuvitella etenevänsä siinä.
Niillä mun ATT kumeilla olis katiska vähän korkeempi ja kuviokin olis parempi rouhimaan sitä lunta kuin noissa perus Nokian SUV Hakka 5 kumeissa, mutta kun ne on niin pirun liukkaat muuten ni talvirenkailla joutuu lähtemään jos lähtee. Lumiketjujen ostoakin olen pohtinut, mutta ei mäne samat ketjut kesäkumien kokoisille pyörille kuin noi talvipyörät. Talvipyörille en viitsisi ketjuja ostaa kun ensi talveksi tulee kuitenkin saman kokoiset renkaat talveksi kuin mitä kesäfillarit on. Perhana, pitäis olla joku 10" korotettu portaaliakselihirvitorni euroopan kokoisilla kumeilla niin sit ei varmaan tarttis tuskailla...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
https://cad4x4.com/product/jeep-grand-c ... kid-plate/
Tommonen melko näkymätön luulis kelpaavan konttorille.
Tullu osteltua noilta sivuilta noita WJ:n kuvia ja muokkaillu sit oman mielen mukaan ja eiku laseriin, vähän särmäilyä ja hitsailuahan siinä on mut ihan joka kerta ei jaksa pyörää uudelleen keksiä.
Tommonen melko näkymätön luulis kelpaavan konttorille.
Tullu osteltua noilta sivuilta noita WJ:n kuvia ja muokkaillu sit oman mielen mukaan ja eiku laseriin, vähän särmäilyä ja hitsailuahan siinä on mut ihan joka kerta ei jaksa pyörää uudelleen keksiä.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Jotain tollasta kyselinkin mutta tuomio oli se että ilmastoinnin lauhduttimen joutuu nappaamaan keulilta pois. Kuten sanottu niin se ei ole vaihtoehto, toki sen ehkä lauharin saisi askarreltua paskarreltua jonnekin muualle.
Mut hei, ei toi oo ollenkaan yhtä siisti ku kunnon puskuri
Hinnat CAD kuville on kyllä erittäin kohtuulliset.
Mut hei, ei toi oo ollenkaan yhtä siisti ku kunnon puskuri

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Siis nuoko myy piirrustuksia puskureista yms....?henu kirjoitti: ↑04.03.2021. 19:39https://cad4x4.com/product/jeep-grand-c ... kid-plate/
Tommonen melko näkymätön luulis kelpaavan konttorille.
Tullu osteltua noilta sivuilta noita WJ:n kuvia ja muokkaillu sit oman mielen mukaan ja eiku laseriin, vähän särmäilyä ja hitsailuahan siinä on mut ihan joka kerta ei jaksa pyörää uudelleen keksiä.

-Yksi ostaa ja pistää "halvalla" piirrustukset jakoon, tai tekee myyntiin niin kaikilla halukkailla on puskurit...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mitäpä tykkäisit, jos itse suunnittelisit kuvat yms., ja sen jälkeen joku antaisi niitä ilmaiseksi eteenpäin? Tai että joku firma tekee sinun tuotetta suorana kopiona myyntiin? Eipä nuo kuvat niin pahan hintaisia ole, etteikö niistä voisi jonkun euron maksaa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mjoo, mäkin joskus viime vuosituhannella opinahjossa piirsin 4-jalkaisesta keittiöpallista 3d kuvan CADilla ja siinäki meinas hiki tulla
Noin ollen ei ollenkaan paha hinta pari kymps jostain mittatarkoista valmiista piirustuksista, onhan niihin tehty pali enemmän duunia kuin se itse piirtäminenkin.

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Muutaman kerran tässä nyt huomannut viileämpänä aikana, että jos kärri lotkottaa tyhjäkäyntiä niin sitten voi välistä tulla hieman palaneen öljyn käihää jos antaa kierroksia. Ekaksi kävi mielessä että sitä ei ole tapahtunut ennen tuota Motonetin halppisöljyä, mutta sitten tuli mieleen että voisko olla huohotusongelma. Mulla oli yhdessä ostetussa osakasassa uusi PCV venttiili, ja sen huoltoväli on muistaakseni 4-vuotta -> vaihdoin sen kun se on nopea vaihtaa.
Sehän siis löytyy tosta öljyntäytön jalasta:

Tosta putki irti, kääntö vastapäivään niin että letkukara osoittaa suoraan alas kello 6 suuntaan ja sitten sen pääsee nyppäämään irti:

Kyseessä oli tällainen Framin kampe jonka saa uudempaankin WJ:hin jossa erilainen letkuliitäntä. Tässä siis adapteri mukana että istuu molemman mallisiin huohotinletkuihin:

Kattootaan nyt sit että vaikuttiko mihinkään. Mä olen ajellut nyt aikalailla ihan pelkkää nurkkapyöritystä, ja ihan hinusti oli ns majoneesia öljyntäyttökorkissa mutta ei lähellekkään sellasia määriä että olis huohotin täynnä sitä mämmiä.
Sehän siis löytyy tosta öljyntäytön jalasta:

Tosta putki irti, kääntö vastapäivään niin että letkukara osoittaa suoraan alas kello 6 suuntaan ja sitten sen pääsee nyppäämään irti:

Kyseessä oli tällainen Framin kampe jonka saa uudempaankin WJ:hin jossa erilainen letkuliitäntä. Tässä siis adapteri mukana että istuu molemman mallisiin huohotinletkuihin:

Kattootaan nyt sit että vaikuttiko mihinkään. Mä olen ajellut nyt aikalailla ihan pelkkää nurkkapyöritystä, ja ihan hinusti oli ns majoneesia öljyntäyttökorkissa mutta ei lähellekkään sellasia määriä että olis huohotin täynnä sitä mämmiä.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Muistellaas vanhoja.Macke kirjoitti: ↑06.08.2020. 23:06Sitten mittatietoa jos jotain kiinnostaa, ja vaikkei kiinnostaisikaan niin tässä sitä tulis siltiKaikki Core4x4 tukivarret ovat pidempiä kuin originaalit, ainoat joita ruuvasin auki tämän 2" korotuksen yhteydessä on ylätukivarret edessä. Alatukivarret edessä ja takana ovat siis niin lyhkäisinä kuin menevät, mutta tässä siis pituuksia joilla mä nyt laitoin romppeet kiinni tuon lievän korotuksen yhteydessä.
Etu-ylä: Orkkis tukivarsi 38cm (puslien reikien keskeltä mitattuna), Core4x4 tukivarsi 40,3cm
Etu-ala: Orkkis 40,2cm, Core4x4 41cm
Panhard: Orkkis 81,7cm, Core4x4 82,5cm
Taka-ala: Orkkis 45,5cm, Core4x4 46cm
Oiotaan sen verran tässä, että edessä fillarit siirtyi noin 1,5cm eteenpäin ja takana noin 1cm taaksepäin.
Satuitko tutkimaan paljonko näillä sais maximissaan siirrettyä etuakselia eteenpäin ?
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Eipä mulla ole tarkkaa lukua antaa, mutta 2" korotuksellakin etuakseli siirtyy eteenpäin orkkikseen verrattuna vaikka säädöt pohjassa. Useamman sentin varmaan kaikenkaikkiaan, Core4x4 toimittaa tätä satsia 6" korotukseen asti ja sitten on pidemmät taas siitä eteenpäin.
Johnny Jointien specsejä jos käy vakoilemassa niin niistä näkee paljonko nivelissä on kierrettä.
Johnny Jointien specsejä jos käy vakoilemassa niin niistä näkee paljonko nivelissä on kierrettä.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.02.2020. 13:53
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mukavaa kerrontaa, itsellä ”samanlainen” WJ joten täältä on hyvä tulla hakemaan vinkkejä 

Grand Cherokee 4.7 Limited ’00 ”Mall Rated”
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Toivotaan että tarinoinneista ja tunaroinneista on jotain jeesiä sullekin.
Nyt tuli muuten ensimmäinen vikakoodi ja check engine valo kehiin omassa katiskassa. Törkkäsin mökkireissulla hankeen auton osittain, en tiedä johtuuko siitä mutta vikavalo tärähti tauluun seuraavana päivänä kun lähdin liikenteeseen. Kaupan parkkipaikalla vekslasin kolme kertaa sytkävirrat on-off edestakas ja koodiksi neljännellä sytkävirtojen kytkemisellä tuli P0700 joka oli nopean kaivelun mukaan general transmission controller fault ja että OBD kautta tarttis kaivella lisää tietoa pihalle. Noh, se nyt sitten sammui kuitenkin pikku ajelun jäljiltä, ja aski vaihtoi ihan samoin kuin aina ennenkin.
Yleinen vikä tuon koodin yhteydessä lienee input ja output speed sensorit laatikon kyljessä, kattoo josko sellaset jostain kaivelisi esille kun ei vissiin ihan kaameen hintasen anturit kuitenkaan ole. 4799061AB olis anturin osanumero ja sama anturi on sekä input että output nopeutta haistelemassa. Tosta jos nyppäisi anturit irti, löis yleismittarin ohmiluvulla kiinni napoihin ja toisi magneettia anturin läheisyyteen ja takaisin niin sillä varmaan saisi katsottua että onko anturissa eloa vai ei.
Joutunee alkaa selvittelemään kanssa että mikä olisi fiksu diagnostiikkahärpäke näihin V8 vehkeisiin, jengi puhuu vaan yleensä täälläpäin maailmaa niistä mersun nokivasaroiden diagnosoinnista.
Nyt tuli muuten ensimmäinen vikakoodi ja check engine valo kehiin omassa katiskassa. Törkkäsin mökkireissulla hankeen auton osittain, en tiedä johtuuko siitä mutta vikavalo tärähti tauluun seuraavana päivänä kun lähdin liikenteeseen. Kaupan parkkipaikalla vekslasin kolme kertaa sytkävirrat on-off edestakas ja koodiksi neljännellä sytkävirtojen kytkemisellä tuli P0700 joka oli nopean kaivelun mukaan general transmission controller fault ja että OBD kautta tarttis kaivella lisää tietoa pihalle. Noh, se nyt sitten sammui kuitenkin pikku ajelun jäljiltä, ja aski vaihtoi ihan samoin kuin aina ennenkin.
Yleinen vikä tuon koodin yhteydessä lienee input ja output speed sensorit laatikon kyljessä, kattoo josko sellaset jostain kaivelisi esille kun ei vissiin ihan kaameen hintasen anturit kuitenkaan ole. 4799061AB olis anturin osanumero ja sama anturi on sekä input että output nopeutta haistelemassa. Tosta jos nyppäisi anturit irti, löis yleismittarin ohmiluvulla kiinni napoihin ja toisi magneettia anturin läheisyyteen ja takaisin niin sillä varmaan saisi katsottua että onko anturissa eloa vai ei.
Joutunee alkaa selvittelemään kanssa että mikä olisi fiksu diagnostiikkahärpäke näihin V8 vehkeisiin, jengi puhuu vaan yleensä täälläpäin maailmaa niistä mersun nokivasaroiden diagnosoinnista.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Eipä ole Jeeppiä tullu rassattua maaliskuisen vikavalon jäljiltä kun ei ole itsestään ilmoitellut. Ilmastoinnin kävin täyttämässä tänään, ekaks tyhjiöpumpulla ilmat veks ja sitten 680g R134a kylmäainetta kehiin. Eilen meinas jo tuska tulla ku oli ekat oikeesti kuumat kelit ja auto oli kuin sauna. Vaikuttaisi ainakin siltä että pitää paremmin rojut sisällä kuin edellisellä täyttökerralla koska silloin lähti puhaltamaan pihalle niistä ilmastoinnin jäähdyttimen o-renkaista kun täyttöaste alkoi olla kohdillaan. Katotaan nyt miten pitää ja jos ei pidä niin toivotaan että falskaa sieltä edestä eikä lauhduttimelta...
Öhöp, sellanen tuli mieleen että onko kukaan koskaan ajanu tällasesta powertekki kasista huuhteluaineita läpi öljynvaihtoa tehdessä? Oma kärryhän on ihan Suomeen myyty uutena, niin sitä ei ole jankitettu jenkkilässä täyteen töhnää noin muutenkaan mutta käväs mielessä jos putsin ajais. PCV-venttiilin vaihto ei jeesannu satunnaiseen apinan käryyn, eli jos tuo lotkottaa jonkin aikaa tyhjäkäyntiä tai sitten moottorijarrulla vetelee kävelyvauhtia pidemmän matkaa alamäkeen niin kyllä sieltä tuntuisi vähän öljyä pääsevän sylinteriin hallitun paloprosessin puolelle. Pitää vielä vaihtaa takaisin hyväks havaittuihin öljyihin koska toi Motox ei tosiaan samanlaisia öljynpaineitakaan pidä kuin Caströöli tai Fuchsin ööli. Talouden pakussa se tosiaan oli niin iso katastrofi että lähti vaihtoon samantien vaikka tässä laitteessa nyt on jollain tasolla pelannut. Kokeillaan tota nyt vielä ennen kuin alkaa funtsimaan kiukaan rakentamiseta...
Öhöp, sellanen tuli mieleen että onko kukaan koskaan ajanu tällasesta powertekki kasista huuhteluaineita läpi öljynvaihtoa tehdessä? Oma kärryhän on ihan Suomeen myyty uutena, niin sitä ei ole jankitettu jenkkilässä täyteen töhnää noin muutenkaan mutta käväs mielessä jos putsin ajais. PCV-venttiilin vaihto ei jeesannu satunnaiseen apinan käryyn, eli jos tuo lotkottaa jonkin aikaa tyhjäkäyntiä tai sitten moottorijarrulla vetelee kävelyvauhtia pidemmän matkaa alamäkeen niin kyllä sieltä tuntuisi vähän öljyä pääsevän sylinteriin hallitun paloprosessin puolelle. Pitää vielä vaihtaa takaisin hyväks havaittuihin öljyihin koska toi Motox ei tosiaan samanlaisia öljynpaineitakaan pidä kuin Caströöli tai Fuchsin ööli. Talouden pakussa se tosiaan oli niin iso katastrofi että lähti vaihtoon samantien vaikka tässä laitteessa nyt on jollain tasolla pelannut. Kokeillaan tota nyt vielä ennen kuin alkaa funtsimaan kiukaan rakentamiseta...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Ite oon käyttänyt erinäisiin autoihin löpö käsittelyä, Saabi foorumilta aikoinaan bongattua.
Tuosta käsittelystä on eri versioita, toiset laittaa puoli litraa löpöä koneeseen ennen öljyn vaihtoa, toiset reilusti enemmän
Pointtina on saada karstasta jumittavat männän renkaat uudestaan vetreiksi.
Mutsin Versoon laitoin kerran 2 litraa löpöä(tikun pää juuri ja juuri kastui) ja kävin sitä rankasemassa 15km lenkin niin lakkas ölyn kulutus puoleksi vuodeksi. Ikä ihmisen auto ja ajettu reilu 300tkm ja ajot yleensä melko rauhallisia/lyhyitä
Tuosta käsittelystä on eri versioita, toiset laittaa puoli litraa löpöä koneeseen ennen öljyn vaihtoa, toiset reilusti enemmän

Pointtina on saada karstasta jumittavat männän renkaat uudestaan vetreiksi.
Mutsin Versoon laitoin kerran 2 litraa löpöä(tikun pää juuri ja juuri kastui) ja kävin sitä rankasemassa 15km lenkin niin lakkas ölyn kulutus puoleksi vuodeksi. Ikä ihmisen auto ja ajettu reilu 300tkm ja ajot yleensä melko rauhallisia/lyhyitä

P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure

I ntake
M aninfold
P ressure

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Toi polttoöljy tai diesel on se perinteinen malli noita tosiaan huuhdella. Itseäni nyt vaan mietityttää että tuleeko ennemmin risaa kuin hyötyä siitä että sais vähän putsailtua. Ajelin mä ekat kaks öljynvaihtoa Fuchts Titan GT1 öljyillä joka on ihan dieseleihinkin istuva ölppä, niin kaippa nekin on jonkin verran sitä pannua huuhtoneet.
Nyt tuli raapastua Tokmannista Valvoline All Climate 5W40 ölberttiä kun oli tarjouksessa taannoin. Katotaan mitä siitä tykkää, mutta ehkäpä tulee joku motor flushi pyöräytettyä sitä ennen vaikka ne ilmeisesti on enimmäkseen ylihinnoiteltua kerosiiniä.
Sitten voisi kesän aikana tehdä apparin puolen taka kaareen mätähommia, ja apparin puolen etukaarikin on alkanut kukkimaan -> siellä on ihan pirun näppärä vekki sisälokaria varten joka kerää ihan kaiken mujun sinne taitteeseen. Takakaari/oviaukko paskamainen duunata kun valopäät on vetäneet sen tehtaalla täyteen jotain foamia, palaa vielä koko katiska kun rupee hitsuuttaa...
Nyt tuli raapastua Tokmannista Valvoline All Climate 5W40 ölberttiä kun oli tarjouksessa taannoin. Katotaan mitä siitä tykkää, mutta ehkäpä tulee joku motor flushi pyöräytettyä sitä ennen vaikka ne ilmeisesti on enimmäkseen ylihinnoiteltua kerosiiniä.
Sitten voisi kesän aikana tehdä apparin puolen taka kaareen mätähommia, ja apparin puolen etukaarikin on alkanut kukkimaan -> siellä on ihan pirun näppärä vekki sisälokaria varten joka kerää ihan kaiken mujun sinne taitteeseen. Takakaari/oviaukko paskamainen duunata kun valopäät on vetäneet sen tehtaalla täyteen jotain foamia, palaa vielä koko katiska kun rupee hitsuuttaa...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Pari kuukautta takapakkia tähän väliin: ootko muuten miettinyt catch canin asentamista? Mikälie se nyt sitten suomeksi olisikaan?Macke kirjoitti: ↑11.03.2021. 23:05Muutaman kerran tässä nyt huomannut viileämpänä aikana, että jos kärri lotkottaa tyhjäkäyntiä niin sitten voi välistä tulla hieman palaneen öljyn käihää jos antaa kierroksia. Ekaksi kävi mielessä että sitä ei ole tapahtunut ennen tuota Motonetin halppisöljyä, mutta sitten tuli mieleen että voisko olla huohotusongelma.
...
Tuohon omaan kutoseen siitä ei kai hirveästi ole hyötyä, mutta noissa kaseissa kuulema hyvin keräilee öljyt matkalta talteen niin eivät päädy imusarjaan...
Edit 1 oli tästä huohottelusta näköjään tuoreempaakin keskustelua täällä
Edit 2 jos vikakoodinlukijaa Jeeppiin kaipaa, niin suosittelen hommaamaan bluetooth OBD törkkelin, ja sitten kipikip google play -kauppaan ja puhelimeen JScan -appi. Sikahyvä.