Sivu 1/2
Jeep Cherokee 2,8l V6 -85
Lähetetty: 23.06.2008. 23:12
Kirjoittaja ImacInnes
-85 on ollut jo pidempää minulla ja siinä on nyt 2" korotus sarja. Tankki pitäis heti kohta vaihtaa ja panssarit samalla asentaa, kuin myös palkit helmojen tilalle. Kone on alkuperäinen 2,8l V6.
t.Ismo
Lähetetty: 23.06.2008. 23:15
Kirjoittaja ImacInnes
No niin, 85 XJ on saannut uuden tankin ja samalla täytyi tehdä uusiksi puolet pakoputkesta? No nyt taas kulkee ja höpisee mukavasti.
t.Ismo
Helma palkit!
Lähetetty: 23.06.2008. 23:24
Kirjoittaja ImacInnes
Tänään rupesin rapeiden helmojen tilalle vaihtamaan palkeja!
t.Ismo Ämmä
Lähetetty: 05.09.2008. 23:47
Kirjoittaja ImacInnes
No niin!
Palkit saatu intergroitua helmoihin ja tallin lattialla makaa pyöreetä putkea josta hitsataan palkeihin vielä myöhemmin kylki suojat.
Laatikossa työpaikan pöydän alla on pidemmät jarruletkut niin eteen kuin taaksekkin ja tuuman verran lisä korotusta, kuten myös jakolaatikon madallasusarja.
Tankkipanssariin vedin juuri ruiskulla 2K pohjamaalin ja ensiviikolla vedetään pintaväri, niin ei heti parkkipaikalla tule pinta ruosteeseen.
Kuvia laita sitten kun kerkeän.
t.Ismo Ämmä
Vinssi!
Lähetetty: 16.11.2009. 22:12
Kirjoittaja ImacInnes
Tänään sitten sain vihdoin aikaiseksi ruveta puskuria eteen tekemään johon saapi irtonaisen vinssipedin kiinni vinsseineen päivineen.
Yritys olisi saada viikolopuksi käyttöön Mäntsälän safarille.
Täytyypä nappailla kuvia homman etenemisestä.
t.Ismo Ämmä
Puskuri ja vinssi!
Lähetetty: 21.11.2009. 11:04
Kirjoittaja ImacInnes
No niin tulihan aherettua puoleenyöhön asti ja nyt on puskuri ja vinssi keulilla.
Puuttuu vielä vetolenkit ja ruostesuojaus. Täytyy käydä ne laittamassa vielä tänään (21.11-09) niin eipähän rupea hitsaukset heti ruostumaan.
Tarvii myöhemmin katkaista piuhat ja asentaa väliin trukki liittin.
Kauppias on asentanut kaukosäätimen piuhat väärin kun napeista vinssi toimii väärin päin? Tarttee katella.
Mäntsällä todennäköisesti pääsee koekäyttämään ensikertaa vinssiä.
Tuolla kuvia:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2451
t.Ismo Ämmä
Re: Helma palkit!
Lähetetty: 22.11.2009. 10:51
Kirjoittaja saatsi
ImacInnes kirjoitti:Tänään rupesin rapeiden helmojen tilalle vaihtamaan palkeja!
t.Ismo Ämmä
Minkä kokoista palkkia käytit? Entäs seinämävahvuus? Onko kuvia työvaiheista?
Re: Helma palkit!
Lähetetty: 05.12.2009. 10:57
Kirjoittaja ImacInnes
saatsi kirjoitti:ImacInnes kirjoitti:Tänään rupesin rapeiden helmojen tilalle vaihtamaan palkeja!
t.Ismo Ämmä
Minkä kokoista palkkia käytit? Entäs seinämävahvuus? Onko kuvia työvaiheista?
Olikohan se 70x 40 palkkia, täytyy vielä mitata ja laitan kuvi jahka kerkeän.
Nyt on vinssipeti paloiteltu ja hitsailtu 10cm ylemmäksi ja 5cm lähemmäksi puskuria, samalla tuli hitsailtua liukulevy alle. Täytyy vielä ruiskuttaa pohjaväri ja struktuuri pintaväri petiin, kuten myös ruostesuojata koko komeus.
Kulmaan kokeilemaan seuraavana ajopäivänä.
t.Ismo Ämmä
Kone kilahti?
Lähetetty: 06.02.2010. 11:40
Kirjoittaja ImacInnes
No niin kestihän se kone sitten 7 vuotta, joten olikin vissiin jo aika jotain tapahtua?
Moottorista kuului viikon ajan peini sivuääni, ihan kuin putki olisi vuotanut heti pakosarjan jälkeen ja perjantaina sitten ajoinkin pelin nosturille ja vaihdoin maasto pyörien tilalle katurenkaat, samalla tutkin pakoputken vuotoa ja vuotihan se juuri sieltä mistä olin kuvitellutkin, monta pientä reikää putken saumassa heti pakosarjan jälkeen. Päätin korjat putken jonain toisena päivänä.
Auto alas nosturilta ja kotiakohti, matka 7,6 km, noin 1 km ennen kotipihaa kone rupesi nytkyttämään ja sammui, sain juuri ohjattua sen jalkakäytävälle tien sivuun, ensimmäinen ajatus oli heti että kone leikkas kiinni. Startatessa ei jaksanut pyörittää ollenkaan.
Siitä sitten soittamaan hinausapua työkaverilta jolla oli pakettiauto jolla jaksaisi hinata XJ:n pihalleni. Kokeiltiin viellä lisäviralla että ei vaan ollut laturi hajonnut ja iloinen kolke koneesta vahvisti epäilykseni konerikosta.
XJ odottaa nyt pihallani kunnes on aikaa kurkata koneen sisään ja päättää kuinka edetaä.
Onhan sitä kerinnyt miettiä jo eri vaihtoehtoja.
1. nykyisen koneen kunnostaminen (riippuu vaurioista) suht helppoa jos vauriot on vähäiset.
2. ehjän samallaisen koneen vaihtaminen nykyisen tilalle (riipuu löytyykö moista) nopeeta ja helppoa.
3. hankin nykysen tekniikan tilalle kokonaan toisen ruiskullisen (työlästä rakentamista ja aikaa viepää)
4. ostan uudemman ehjän xj:n johon siirrän nykyisen varusteet ja myy vanhan osina pois. (suht helppoa)
5. ostan uudemman ja jo valmiiksi rakennetun ja myy vanhan osina pois (maksan ja ajan pelillä vaikka suoraan metsään, helppoa!)
6. myyn XJ:n osina pois ja kunnostan JEGONEERISTA metsäpelin. (aikaa viepää ja työlästä, mutta mukavaa, ei tosin pääse ihan heti metsään ajamaan)
asiaan saan valaistusta vasta kun olen aukaissut koneen ja näen vauriot.
t.Ismo Ämmä
Lähetetty: 06.02.2010. 17:24
Kirjoittaja Sam66
Terve. Osanottoni koneen takia. Tuttuja vaihtoehtoja sulla esillä, viitaten tuohon mun Grandi-parkaan...
Ite pamautin viimeksi koneen aika tasan 10v sitten, ko. kone oli 340sb ja kiinni dusterissa. Mietin kanssa silloin auton purkamista, mutta nostin kuitenkin kiukaan pois ja aukaisin, oli sitten yksi kiertokangen laakeri vaan leikannut vaikka hirveen paukkeen piti.. No siitä sitten kampura koneistukseen ja partsista uudet palikat. Samalla tuli laitettua rullajakopää ja uus öljypumppu. Loppujen lopuksi siinä meni vaan pari viikkoa ja sekin koneistamon ruuhkan takia. Koneesta tuli parempi kuin ennen kun samalla tuli pantua uus tiivistesarja ja venttiiliohjurin kumit.
Cherokeen mylly?
Lähetetty: 10.02.2010. 20:50
Kirjoittaja ImacInnes
Joo, tänään iltasella vedin Cherokeen trailerille ja huomenna vien sen töihini tutkimuksiin.
Pitihän sitä vähän koittaa startata, ja jumankekka sehän startilla pyäri ihan nätisti?? Täytyy viikoloppuna ottaa ainakin aluksi öljypohja auki ja kattoa näkyykö mitään asiaan kuulumatonta?
t.Ismo Ämmä
Lähetetty: 10.02.2010. 23:52
Kirjoittaja mace
Laita se Liberty ekas treffikuntoon

Liberty!
Lähetetty: 11.02.2010. 0:22
Kirjoittaja ImacInnes
mace kirjoitti:Laita se Liberty ekas treffikuntoon

Joo, tarkoitus olisi, libertyn pohjat tehty, mutta saan sen maalaamoon sittenkin vasta ensi viikolla.
Mieli tekis kovasti Kulmaan ajamaan joten odotellessa kurkkaan XJ:n koneen sisään.
t. Ismo Ämmä
Xj:n öljy pohja auki.
Lähetetty: 11.02.2010. 22:56
Kirjoittaja ImacInnes
Öljypohjan avasin tänään ja vain viimesen männän kaulan laakeri ol mennyt tummaksi eikä sekään pahasti. Kiilotetaan kaula ja vaihdetaan laakeri ja varmistetaan että öjykanavassa ei ole tukosta ja sitten vielä tarkistetaan kampi akselin laakerit. Paremmalta näyttää kun arvelin.
t.Ismo Ämmä
Lähetetty: 12.02.2010. 9:21
Kirjoittaja JERKKU
Se on mukava kuulla, ettei sielä ollutkaan täystuhoa