Sivu 1/2

Kolaroitu ZJ

Lähetetty: 26.12.2012. 18:21
Kirjoittaja Jmax
Tälläinen tuli pihaan kevättalvesta. Vm-95 5,2 limited, n.65000km.

Kuva
Parempi puoli autosta.

Kuva
Toinen puoli kuorma-auton jäljiltä.

Kuva
Purkaessa paljastu lisää oikomista.

Kuva
Oikomiskehikon rakentelua ja vetopuomin sovittelua.

Kuva
Jospa se siitä rupeaisi oikeamaan.

Jatkuu...

Lähetetty: 16.03.2013. 19:45
Kirjoittaja Jmax
Projektin päivittelyä.

Kuva
Kolarivaurioiden oikomista puomilla.

Kuva
Kylki alkaa olemaan osittain purettuna, takaosa odottaa vielä purkua.
Lattia alkaa olemaan jo mitoissaan.

Kuva
Varaosa-auto käytiin hakemassa purettavaksi. Saman vuosimallin Grandi, jossa 4 tuumaa korottava alusta. Alusta ja puuttuvat peltiosat vauhdetaan tulevaan projektiin ja lopusta keksitään jotain kivaa.

Tuuliohjain ainakin tulee myyntiin ja jotain osia myöhemmin, kun selviää mitä ei tarvita.

Lähetetty: 08.04.2013. 19:48
Kirjoittaja Jmax
Projekti etenee.

Kuva
Varaosa-autoa "hieman" purettu.

Kuva
Tämä osa, pitäisi istuttaa projektiin miltei tässä koossa.

Jostain kumman syystä ajonesto meni päälle. :lol:
Lähtee käyntiin, mutta sammuu samantien ja valoja vilkkuu kuin joulu kuusessa. Vinkkejä eston poistosta otetaan vastaan.

Lähetetty: 09.04.2013. 8:22
Kirjoittaja JERKKU
Hyvä hyvä.

Pientä keväthuoltoa :)

Lähetetty: 09.04.2013. 19:39
Kirjoittaja Jmax
Tämä kuuluu 65000kilometrin keväthuoltoon.Eikös se ole niin,että eihän jeeppejä korjata niitä vaan huolletaan. :D

Lähetetty: 14.04.2013. 18:10
Kirjoittaja Jmax
Keväthuolto jatkuu...

Kuva

Kuva


Kuva

Poistettu "kosmeettiset haitat" :lol:

Kuva

Tehtiin asennus teline, jossa voi sovittaa kylkeä paikalleen.

Lähetetty: 22.04.2013. 13:53
Kirjoittaja WinChester
Jmax kirjoitti:Jostain kumman syystä ajonesto meni päälle. :lol:
Lähtee käyntiin, mutta sammuu samantien ja valoja vilkkuu kuin joulu kuusessa. Vinkkejä eston poistosta otetaan vastaan.
Virta-avaimessa pitäisi olla siru, jonka virtalukko tunnistaa. Jos ei ole, niin tekee juuri noin. Minusta vain noin vanhassa ZJ:ssä ei pitäisi olla ajonestoa - ei ole ollut ainakaan mulla -93-94-malleissa - mutta kai se on mahdollista. Jos esim. jostain konehuoneesta tai kojelaudan alta löytyy joku omituinen boxi, niin se voisi olla jälkikäteen asennettu estolaite. Ratin alta kaikki muovit ja pellit purkamalla voi myös löytyä jotain ylimääräistä relettä tms.

Jännä miten pienet piirit Suomen Jeepisteillä on! Kumpaakin näistä autoista olen ostatellut. Tuo varaosa-auto Porista maksoi v. 2009 hulppeat 5000€, mutta myyjä oli NIIN kännissä, ettei kyennyt seisomaan pystyssä saati tekemään kauppaa. Kaverinsa uhkasi vetää turpaan, kun en ole Porin ässien fani... :D Poistuttiin appiukon kanssa paikalta isompien vahinkojen välttämiseksi. Auton seuraavalta omistajalta ostin "Black ZJeepin", mutta tämä korotettu oli niin kallis etten raskinut sitä enää ostaa.

Kunhan olet aikanaan korotusta kilvittämässä siihen toiseen autoon, niin etsi konttori, jossa eivät ole tarkkoja alustasarjan papereista. Olisin nimittäin ostanut tämän auton tänä keväänä, mutta toiseen autoon kilvitetyn alustasarjan vaihto toiseen olisi saattanut muodostua hankalaksi alustasarjan papereiden puuttumisen takia.

Onnea vain isolle hitsuuprojektille ja muutenkin! Harvalla sitä on -95 ZJ:tä, jolla ajettu OIKEASTI naurettavat 65tkm! :D

Lähetetty: 22.04.2013. 22:32
Kirjoittaja Jmax
Varaosa-auto on aika ruosteinen,ei tuosta käyttö autoa olisi helpolla enää saanut.Tuo alusta sarja tuli ikäänkuin lisäksi koska korinosia oli vaan tarvis.Helma on ruosteinen, eli tarvitsee tehdä palkki helmat.Ja sitten tarvitsee isommat renkaat.Eli näin nämä hommat karkaa käsistä.Tuo projekti tosiaan vaikuttaa vähän ajetulta.Kuin uutta autoa korjaisi.Tuohon käynnistymiseen pitää perehtyä kun ehtii,autoa kun purettiin aika rankasti.Laitetaan kuvia lisää.

Lähetetty: 03.05.2013. 20:35
Kirjoittaja Jmax
Taas etenee...
Paljon sovittamista ja hiomista.

Kuva

Kuva

Kuva
Uusi kylki alkaa sovittua paikalleen.

Kuva
Pilari hitsattuna kerroksittain. Ja kylki kiinni kokonaisuudessaan.

Kuva
Takaoven sovitus kävi kerrasta paikalleen. :shock:

Kuva

Kuva
Etuovi löysi paikkansa pienellä hieno säädöllä. :)
Keväthuolto jatkuu...

Lähetetty: 03.05.2013. 22:45
Kirjoittaja 28CRDKJ
:shock: pientä "huoltoa"!
Tsemppiä projektiin!

Lähetetty: 04.05.2013. 0:28
Kirjoittaja rane58
Hienoa työtä! Kuva

Ps. Jos jää ylimääräistä tavaratilanpeittoa, rulla sellaista, olisin kiinnostunut. :wink: -Myös taakse ilmanohjain kiinnostaa...

Lähetetty: 04.05.2013. 8:37
Kirjoittaja WinChester
Hieno tosta kyllä tulee! Takanakin näky olevan oikein levyjarrut, joten kuravellikylvystsä selviää pikku huuhtelulla. Rummut kun pitää avata, jotta moskat saa pois...

Lähetetty: 04.05.2013. 9:29
Kirjoittaja Jmax
Ei ole tavaratilan peittoa,eikä ilman ohjainta.Peitto kiinnostaisi minuakin,konepellin ilman ohjain kyllä on.Itse en sitä tarvitse.Pitäisi tehdä lista tuonne myynti osastoon mitä joutaa myydä pois.

Lähetetty: 12.05.2013. 21:14
Kirjoittaja Jmax
Ovien entisöinti aloitettu.

Kuva
Tästä lähdetään.

Kuva

Kuva
Moparin alkuperäinen korjaus pala. :wink:

Kuva
Iskarit päivitettynä Jarnon uusilla osilla.

Kuva
Haettiin varastosta sopivankokoiset renkaat alle malliksi.

Olisiko vinkkejä ulkopuolistenovipanelien (muoviset) irrotukseen.

Lähetetty: 13.05.2013. 7:18
Kirjoittaja rane
Muistaakseni lähtee suoraan ulospäin vetämällä, kannattaa vähän kohottaa ja vetää yläreunaa ensin. Ovipellissä on lähes listan korkuiset valkeat kiinnikkeet, jotka tarttuvat listan uriin. Edelleen muistaakseni laitimmaiset kiinnikkeet ovat hiukan erilaiset ja vasemmalla ja oikealla erilaiset, älä sotke.
Omasta irvisti takalaidat molemmista etuovista (kynsiä poikki) ja uusin ne takimmaiset klipsit ja pari irrottaessa murtunutta. Löytyi muuten pari kuvaa:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/how- ... cs-915501/