Sivu 1/1
Shortie´s Mj
Lähetetty: 04.03.2013. 13:47
Kirjoittaja Shortie
Torniosta hommasin tämän kaunokaisen konevikaisena.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=124856[/img]
Kuva ei näy, ohjeen mukaan tein missä siis mokasin?
Hieno peli.
Lähetetty: 04.03.2013. 15:42
Kirjoittaja ImacInnes
Oikein tei kuvan kanssa, vaan offipalstan kuvat ei näy täällä, vaan linkkinä toimii kyllä.
t. Ismo Ämmä
Lähetetty: 04.03.2013. 22:19
Kirjoittaja Shortie
No sitten

Laitan nuo kuvat näkymään tulevaisuudessa.
Tarkoituksena olisi purkaa rellun kone keulilta ja asentaa VW:n 1z tdi tekniikka tilalle sähköineen kaikkineen.
Ehdotukset ja neuvot on tervetulleita etenkin jos jokin ratkaisu ei vaikuta järkevältä

lapsuksia tulee varmasti.
Tietenkin jos joku tunnistaa ko jeepin (nrf-84) niin oisin kiinnostunu kuulemaan sen vaiheista.
Lähetetty: 07.03.2013. 15:52
Kirjoittaja Shortie
Lähetetty: 02.12.2013. 18:54
Kirjoittaja jamba
Onkos tämä edistyny miten?
Lähetetty: 13.12.2013. 17:29
Kirjoittaja Shortie
Ei niin mihinkä.
Tai on purettu mutta opiskelut yms muut pikkuasiat on vieny huomion.
Adapterin teko pitäisi aloitta että koneen ja laatikon saisi naitettua keskenään ja raudan paikalleen, sähköt ja ruosteet vielä niin se ois melkeen liikenne kelpoinen. Ruma ku h3lvetti mutta kuiteski.
Lähetetty: 27.10.2014. 23:03
Kirjoittaja Shortie
Projektiin päivitystä ettei kuolleeksi luulla.
Suunnitelmat on muuttuneet adapterien hintapolitiikan vuoksi niin että volkkarin kone on mennyt myyntiin, ja siitä saaduilla rovoilla parannellaan vaikka alustaa.
Eli Plän B:
Koneeksi tulee jälkidieselöidyistä jeepeistä tuttu ja turvallinen mersun 2.5 litrainen turbodiesel
Mutta jottei jännitys häviäisi luotettavasti toimivan tehtaalta tehokkaan moniventtiili tekniikan kanssa olen hankkinut omaani tuntemattoman määrän kilometrejä ja hellää huoltoa kokeneen om602 koneen vaparina teitenkin
Siihen sitten leivotaan rellulainen orkkisturbo kylkeen, (mittaan vielä kuitenki onko se liian pieni, luulisin että se siinä passais olemaan jos pakopuoli pystyy hengittämään kohtuudella, herääpä aikasin edes) vaihdetaan tarvittava määrä laakereita, tiivisteitä ynnä muuta pikkuhilua ja katotaan mille se alkaa.
Laatikon ja koneen yhteen naittaminen suoritetaan leikkaamalla sekä jeepin että merssun kytkin koteloista sopivan mittaiset pätkä ja hitsaamalla ne yhteen.
Kytkinlevy sopiikin sitten suoraan tästä jeepin lehtolapsesta voimaahikoavan (se mitään öljyä vuoda) tähtitiisselin asetelmaan ja vauhtikseen.
Tähän vaikuttanee että kummassakin tuotteessa lukee sach

Joten kiitos kiroamilleni laskutikkumiehille tästä.
Moottoreitten kanssa enemmänkin turanneet voivatkin todeta tästä reseptistä ettei hyvä heilu.
Paineita ei hirveesti oteta: 1bar on jo kovasti eikä tehotkaan karkaa vallattomiksi vakiopumpulla.
Lähetetty: 22.11.2014. 17:56
Kirjoittaja jamba
Lähetetty: 22.11.2014. 18:38
Kirjoittaja Shortie
Hämmästyttää toi mersun kone:
Sisällä hirveästi öljyliejua ja karstaa mutta ei varsinaista kulumaa oikein missään.
Lähetetty: 23.11.2014. 0:42
Kirjoittaja Timo L
Liekkö ajettu jollain halvoilla moniasteöljyillä liian kauan, ja lisäksi jurnutettu perinteisen hölmösti mahdollisimman matalilla jengoilla ilman että konetta käytetty juuri ollenkaan hieman pidempiä jaksoja kunnon kierroksilla?
Mulla oli jälkimmäisen XJ:n bensakuutonen ihan karmeassa moskassa kaikkinensa 220tkm ajettuna (venttiilikoneisto, öljypohja, yms., samoin palotilat ja mäntien päälliset) mutta sylinterit ihan hiton hyvässä kunnossa. Kauhean jynssäyksen ja liottelun jälkeen sai möhnän ja karstan pois. Edellisen Jeeppini mistä otin kannen toiseen (oli silloin 260tkm, annettu välillä kenkää/ käytetty pidempiä jaksoja korkeilla rundeilla, ajettu täyssynteettisillä öljyillä) oli niin puhdas kuin tuon ikäinen niillä kilsoilla voi olla, ei karstaa eikä öljymössöä - myös sylintereissä oli hoonausjäljet tässäkin näkyvissä.
Lähetetty: 27.11.2014. 17:14
Kirjoittaja Shortie
Tuli myyjän kanssa juttu ja sain "takuun" että 650 tuhatta ois ajettu tällä koneella, vähintään.
Hoonin jäljet löytyy sylintereistä ja löpöllä ja rätillä olen ottanut isoimpia karstoja pois, venttilitkin pitivät nätisti löpöllä testatessa.
Pumppu ja suuttimet lähtee huoltoon ja säätöön kunhan pörssi kestää.
Haussa on vaan rohkea hitsari joka tohtisi ja osaisi tehdä kunnon saumaa alumiiniin.
Jos ei muuten onnistu niin sitten hitsaan ihan itte kytkinkopan ja öljypohjan muutokset.
Paikallisella ammattikoululla ei halunneet oikeastaan edes yrittää.