Jonten WH
Jonten WH
Noniin, tästä se lähtee:
Perussiisti 2006 vuosimallin Grand Cherokee Limited kolmen litran diesel koneella ja QDII:lla. Ostin auton juhannuksen alla käyttöautoksi. Tarkoitus oli vaihtaa siihen maasturin näköiset renkaat, ehkä pieni korotus ja suoja tai pari että uskaltaa lällyoffille. Tämä siis oli tarkoitus...
Auto pääsikin heti tositoimiin veturina
Jaksoi vähän paremmin kuin perheen tähänastinen koukkuauto, 1.8 Opel Astra
Tässä pientä venyttelyä ennen varustelun aloittamista:
Ensimmäinen varustelutoimenpide oli soittaa Jerkulle ja sopia renkaista ja koropaloista. Niihin päästään ensi viikolla
Sitten DHL:n kaveri toi kasan laatikoita ameriikasta. Mopo keulii jo
Hallitunkin, pukkien ja muiden tarvekalujen hankinnan jälkeen pääsin tositoimiin. Pitkähkön ähellyksen jälkeen 4xGuardin etupanssarin kiinnikkeet olivat paikallaan
Pitkä ähellys sen takia että teen näitä autonasentajan hommia KTM:n koulutuksella ja lähes nollakokemuksella. Siinä on kirjoituspöytämaisterilla välillä ihmettelemistä... Kohtuullisen sotkuista hommaa muuten kun auto on just ollut ruosteenestokäsittelyssä...
Seuraavaksi Matrixin kimppuun
Sen kanssa pääsin näin pitkälle kunnes tajusin, että kun autossa on tehtaan asentamia vetopisteitä edessä vain yksi, olisi pitänyt tilata vielä "stud plate" PN 52090140AA. Homma jatkunee Matrixin parissa ensi viikolla.
Ei muuta kuin etupanssari kiinni, sauna lämpiämään ja koiran kanssa lenkille. Huomenna homma jatkuu
Jontte
Perussiisti 2006 vuosimallin Grand Cherokee Limited kolmen litran diesel koneella ja QDII:lla. Ostin auton juhannuksen alla käyttöautoksi. Tarkoitus oli vaihtaa siihen maasturin näköiset renkaat, ehkä pieni korotus ja suoja tai pari että uskaltaa lällyoffille. Tämä siis oli tarkoitus...
Auto pääsikin heti tositoimiin veturina
Jaksoi vähän paremmin kuin perheen tähänastinen koukkuauto, 1.8 Opel Astra
Tässä pientä venyttelyä ennen varustelun aloittamista:
Ensimmäinen varustelutoimenpide oli soittaa Jerkulle ja sopia renkaista ja koropaloista. Niihin päästään ensi viikolla
Sitten DHL:n kaveri toi kasan laatikoita ameriikasta. Mopo keulii jo
Hallitunkin, pukkien ja muiden tarvekalujen hankinnan jälkeen pääsin tositoimiin. Pitkähkön ähellyksen jälkeen 4xGuardin etupanssarin kiinnikkeet olivat paikallaan
Pitkä ähellys sen takia että teen näitä autonasentajan hommia KTM:n koulutuksella ja lähes nollakokemuksella. Siinä on kirjoituspöytämaisterilla välillä ihmettelemistä... Kohtuullisen sotkuista hommaa muuten kun auto on just ollut ruosteenestokäsittelyssä...
Seuraavaksi Matrixin kimppuun
Sen kanssa pääsin näin pitkälle kunnes tajusin, että kun autossa on tehtaan asentamia vetopisteitä edessä vain yksi, olisi pitänyt tilata vielä "stud plate" PN 52090140AA. Homma jatkunee Matrixin parissa ensi viikolla.
Ei muuta kuin etupanssari kiinni, sauna lämpiämään ja koiran kanssa lenkille. Huomenna homma jatkuu
Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Laatikoiden purkaminen jatkuu. Ensimmäisenä takaperän suoja. Tämä oli mullekin helppo
Sen jälkeen Rear Sliders ja Rear Guard. Homma kuulosti simppeliltä. Porataan kokonaan läpi pari palkeissa valmiiksi olevaa reikää kummallakin puolella ja yksi uusi reikä. Tässä homma meni hankalaksi. Viimeistä reikää ei mahtunut poraamaan oikealta puolelta joten piti mallata toiselta (sisäpuolelta). Porattavassa kohdassa palkissa on vino pokkaus ja väärältä puolelta mallaaminen teki sen että reiistä tuli, sanotaanko väljät, siihen mennessä että pultit sai läpi ja osan kiinni...
Siinä ne nyt möllöttää. Noista kelpaa kiskoa ja tunkata.
Rear Guardin kiinnikkeet ovat jemmassa puskurin takana. Jo etukäteen oli selvää, että suoja vaatii rälläköimistä jotta se sopii kiinni eurooppalaisen vetokoukun kanssa.
Mutta sitä en tajunnut, että muovipuskuria on taidettu venyttää / puskea ulos jonninverran että koukku mahtuu jemmaan sen taakse. Puskuri on paljon kaarevampi kuin jenkkifoorumien kuvissa. Vaatii lisää rälläköintiä että ton saa istumaan siedettävän näköisesti. Jää huomiseen / myöhempään.
Iltavenyttelyt
Onneksi pääsen tiistaina eroon katuslikseistä
Jontte
All gear, no skill
Sen jälkeen Rear Sliders ja Rear Guard. Homma kuulosti simppeliltä. Porataan kokonaan läpi pari palkeissa valmiiksi olevaa reikää kummallakin puolella ja yksi uusi reikä. Tässä homma meni hankalaksi. Viimeistä reikää ei mahtunut poraamaan oikealta puolelta joten piti mallata toiselta (sisäpuolelta). Porattavassa kohdassa palkissa on vino pokkaus ja väärältä puolelta mallaaminen teki sen että reiistä tuli, sanotaanko väljät, siihen mennessä että pultit sai läpi ja osan kiinni...
Siinä ne nyt möllöttää. Noista kelpaa kiskoa ja tunkata.
Rear Guardin kiinnikkeet ovat jemmassa puskurin takana. Jo etukäteen oli selvää, että suoja vaatii rälläköimistä jotta se sopii kiinni eurooppalaisen vetokoukun kanssa.
Mutta sitä en tajunnut, että muovipuskuria on taidettu venyttää / puskea ulos jonninverran että koukku mahtuu jemmaan sen taakse. Puskuri on paljon kaarevampi kuin jenkkifoorumien kuvissa. Vaatii lisää rälläköintiä että ton saa istumaan siedettävän näköisesti. Jää huomiseen / myöhempään.
Iltavenyttelyt
Onneksi pääsen tiistaina eroon katuslikseistä
Jontte
All gear, no skill
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Nyt auto on korotettu, renkaina BFG:n AT:t kokoa 245/75 r17, muutoskatsastus hoidettu ja huomenna iltapäivällä säädetään pyöränkulmat
Iltapuhteena ruuvasin kiinni 4xGuardin pohjapanssarin vaihteiston peitoksi ja rolan safaritelineen katolle. Kuvat jäävät huomiselle. Tämä rupeaa näyttämään ihan maasturilta!
Jontte
More gear, no skill
Iltapuhteena ruuvasin kiinni 4xGuardin pohjapanssarin vaihteiston peitoksi ja rolan safaritelineen katolle. Kuvat jäävät huomiselle. Tämä rupeaa näyttämään ihan maasturilta!
Jontte
More gear, no skill
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Kyll o kommee Jeep.....
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Miksi ne renkaat pitää aina sinne katolle köyttää painopistettä nostamaan? Kun parempi paikka olisi vaikka köytettynä takakonttiin tai jos olisi takapuskurissa sopivalla korkeudella teline..TAC68 kirjoitti:Ja huomenna sika pääsee vihdoinkin mettään! Vararengas on köytetty katolle eli lähtövalmiita ollaan
Nämä rakennetut WH:t on kyllä hyvännököisiä kulkineita.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Koska se on makeen näkönen katolla!Timo L kirjoitti:
Miksi ne renkaat pitää aina sinne katolle köyttää painopistettä nostamaan?
Tiedän ettei se ole järkevin paikka, mutta ei ole koko autokaan järkevin. Vaan on se pirun hauska!
Tänään postimees toi puuttuneen "hinauslenkin aluslevyn", kuten autokeskus lirpaketta kutsui. Eli nyt pääsen sovittamaan Matrixia keulalle kunhan työt lakkais häiritsemästä harrastustoimintaa liikaa. Muutama video Ravijoeltakin pitäis päästä laittamaan.
Ja LA-puhelimen tilasin tännän Karjalan reissua silmällä pitäen. Pitäis sekin ehtiä asentamaan.
Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
4xGuardin Matrix puskurin asennus, osa 2.
Irrotin taas maskin ja etupuskurin, asettelin Matrixin osat järjestykseen ja ryhdyin hommiin. Mutta... kävi ilmi, että autoa on kolaroitu jossain vaiheessa . Ilmeisesti pikku pusu kuskin puoleiseen etukulmaan koska poikkipalkin uloin pää oli taipunut eikä Matrixin kiinnike sopinut paikoilleen.
Eikä tässä vielä kaikki. Vaikka ton pitäis sopia CRD malliin, on ainakin mun autossa välijäähdytin vähän tiellä. Jouduin rälläköimään Matrixin osia jotta ne mahtuis paikoilleen. Kestävyys varmaan kärsii, mutta tuskin kuitenkaan ratkaisevasti. Tää ilta meni rälläköidessä ja primeria ruikkiessa. Huomenna toivottavasti pääsen vihdoinkin asentamaan paikoilleen. Paitsi että ennuste väittää että huomenna sataa...
To be continued....
Irrotin taas maskin ja etupuskurin, asettelin Matrixin osat järjestykseen ja ryhdyin hommiin. Mutta... kävi ilmi, että autoa on kolaroitu jossain vaiheessa . Ilmeisesti pikku pusu kuskin puoleiseen etukulmaan koska poikkipalkin uloin pää oli taipunut eikä Matrixin kiinnike sopinut paikoilleen.
Eikä tässä vielä kaikki. Vaikka ton pitäis sopia CRD malliin, on ainakin mun autossa välijäähdytin vähän tiellä. Jouduin rälläköimään Matrixin osia jotta ne mahtuis paikoilleen. Kestävyys varmaan kärsii, mutta tuskin kuitenkaan ratkaisevasti. Tää ilta meni rälläköidessä ja primeria ruikkiessa. Huomenna toivottavasti pääsen vihdoinkin asentamaan paikoilleen. Paitsi että ennuste väittää että huomenna sataa...
To be continued....
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Tapahtui edellisessä jaksossa
Osat ojennukseen
Jonka jälkeen tarvittiinkin hienomekaanisia työkaluja
Mikä sitä pimenevässä illassa, sateen välillä tihuttaessa tekis muuta kun makoilis Jeepin alla sovittamassa rälläköityjä osia paikalleen
To be continued.
Osat ojennukseen
Jonka jälkeen tarvittiinkin hienomekaanisia työkaluja
Mikä sitä pimenevässä illassa, sateen välillä tihuttaessa tekis muuta kun makoilis Jeepin alla sovittamassa rälläköityjä osia paikalleen
To be continued.
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Seuraavana iltana ruuvailin muokatut osat paikoilleen
Kiinnitys on tukevan oloinen: neljällä pultilla pitkittäispalkkeihin ja neljällä poikkipalkkiin. Kaikkien muttereiden alla on isot aluslevyt, kaksi pulttia per levy
Ja eilen pääsin vihdoinkin kokoamaan varsinaisen näkyville jäävän puskuriosan.
Tossa se on koko komeudessaan
Seuraavina asennusjonossa ovat
LA-puhelin
Jakolaatikon panssari (Aspen Creek Offroad)
Tankin panssari (Mopar)
Moottorin aluspanssari (Mopar)
Jenkkimallin vetokoukun kiinnike
Kolme viimeistä ovat vielä matkalla, eikä jakolaatikon panssaria saa kiinni ennen kun takinsuoja on paikoillaan.
Ja kohta varmaan jykevämmät jouset...
Unohtamatta irroitettavaa vinssipetiä! Sitä pitää vaan tuunata korkeammalle ettei se heti tökkää ostarin kanttikiveen. Syylarin takaa sivuilta löytyy lupaavan näköiset palkit johon saa viritettyä lisätuen ettei korotettu vinssipeti väännä keulapalkkia solmuun.
Jontte
All gear, no skill
Kiinnitys on tukevan oloinen: neljällä pultilla pitkittäispalkkeihin ja neljällä poikkipalkkiin. Kaikkien muttereiden alla on isot aluslevyt, kaksi pulttia per levy
Ja eilen pääsin vihdoinkin kokoamaan varsinaisen näkyville jäävän puskuriosan.
Tossa se on koko komeudessaan
Seuraavina asennusjonossa ovat
LA-puhelin
Jakolaatikon panssari (Aspen Creek Offroad)
Tankin panssari (Mopar)
Moottorin aluspanssari (Mopar)
Jenkkimallin vetokoukun kiinnike
Kolme viimeistä ovat vielä matkalla, eikä jakolaatikon panssaria saa kiinni ennen kun takinsuoja on paikoillaan.
Ja kohta varmaan jykevämmät jouset...
Unohtamatta irroitettavaa vinssipetiä! Sitä pitää vaan tuunata korkeammalle ettei se heti tökkää ostarin kanttikiveen. Syylarin takaa sivuilta löytyy lupaavan näköiset palkit johon saa viritettyä lisätuen ettei korotettu vinssipeti väännä keulapalkkia solmuun.
Jontte
All gear, no skill
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Mahtavaa...
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä rane58, muokattu yhteensä 26 kertaa
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912