Sivu 1/1
Wranglerin keväthuoltoa
Lähetetty: 28.03.2014. 0:15
Kirjoittaja JERKKU
No nyt rupeis olemaan hallilla laajennus valmiina ja olis aika ottaa oma Jeeppi työn alle.
Viime vuonna ei leimassa tullut sanomista tuosta ruosteesta, mutta ammatillisesti olin kyllä tiedostanut sen läsnäolon.
Tänään alkoi operaatio purkamisella. Eli koko sisusta irti ja samaan syssyyn saa laitettua uudet jakkarat ja uuden keskikonsolin. Pientä kiirusta saattaa ilmetä, kun toi Venäjän reissu pukkaa kohta niskaan.
Kuvia, koska ne on aina niin kivoja
Purettuna
Pientä hapantumista havaittavissa
Siinä se turvavyö on ollunna kiinni
Penkin kiinnityskohta
Sitten putsataan
Vanha penkki saa väistyä vaikka onkin aito Recaro
Uudet penkit on jo valmiina
Vanha keskikonsoli on palvellut uskollisesti
Uusi konsoli kolminkertaistaa sisätilat
Kuppaset lattiamatot on pesty
Jos huomenna pesis alustan ja sit rupeis hitsailemaan.
Ruostesuojausta?
Lähetetty: 28.03.2014. 17:20
Kirjoittaja ImacInnes
Jarno sähän olist voinnu vaan näppärästi noi ruosteet suojata??;)
Vitsi vitsi!!!
Ethän sä sitten ihan täysin perheelämän ruvennutkaan viettää kun pääset vielä Jeeppi räpläämään??
Hyvältä näyttää.
t. Ismo Ämmä
Keväthuoltoa
Lähetetty: 28.03.2014. 18:54
Kirjoittaja Jmax
Sinulla ei varmaan tuo keväthuolto kestä niin kauan kuin minulla (2 vuotta jo,ja vielä huolto jatkuu)

. Jospa saisi huollon valmiiksi kesäksi

Re: Ruostesuojausta?
Lähetetty: 30.03.2014. 1:19
Kirjoittaja JERKKU
ImacInnes kirjoitti:Jarno sähän olist voinnu vaan näppärästi noi ruosteet suojata??;)
Vitsi vitsi!!!
Ethän sä sitten ihan täysin perheelämän ruvennutkaan viettää kun pääset vielä Jeeppi räpläämään??
Hyvältä näyttää.
t. Ismo Ämmä
Leima on niin oleellinen osa autoilua, että kai se täytyy "vähän" sätkiä

Lähetetty: 30.03.2014. 1:30
Kirjoittaja JERKKU
Lähetetty: 30.03.2014. 19:28
Kirjoittaja mikkotapani
Terve ja Hehheh!
Suutarin lapset kävelee avojaloin...
Lähetetty: 30.03.2014. 22:43
Kirjoittaja JERKKU
Väsynneenä voi todeta että lankaa on tänään sulateltu ja runsaasti
Runkopalkin pää muotoutuu
Taka-panhardin braketti uusiutuu jä vähän korottuu
Iso kiitos Faijalle auttavasta kädestä
Uutta taka-puskuria valmistuu
Korikiinniikkeille uudet kiinnikkeet
Laho poikkipalkki saa lähteä
Korikiinnike paikallaan ja bumerangi sakkelien mallailua
Korin takapalkki on happamahko ja sitä pitää pikkasen entrata
Rungon välipalkki laitetaan rhs putkesta
Vielä on tekemistä, mutta auto on kahden viikon päästä valmis.
Lähetetty: 31.03.2014. 5:44
Kirjoittaja kaistapää
Vielä on tekemistä, mutta auto on kahden viikon päästä valmis.
Voi vide...mulla ei omassa ole hitsattavaa ollenkaan ja en silti uskalla luvata että onko edes kuukauden päästä ajossa.
Lähetetty: 31.03.2014. 15:04
Kirjoittaja Cynomya
Onhan siinä vähän näköjään ruostetta.. ..noi pitäisi melkein saattaa katsureiden tietoon noi turvakaaren alapäät missä samassa toi turvavyö kiinni. On kyllä niin hengenvaarallinen paikka ruostua jos ajattelee että auto menee joskus "katolleen". Noihan taitaa siis olla aika vakioruosteet.
Lähetetty: 04.04.2014. 9:41
Kirjoittaja JERKKU
Sepä se.
Mullakin on tässä turvallisuus kriteeri. Lähdetään sinne Venäjälle ja tytär tulee mukaan.
Tossa ei paljoa turvavyöt auta ja turvakaaren alapää menis heittämällä läpi lattiasta
No kohta on kestävämpi kuin uutena

Lähetetty: 04.04.2014. 9:49
Kirjoittaja JERKKU
Projekti jatkuu
Runko on käyty läpi ruosteenmuuntajalla ja lopputulos näyttää todella hyvältä. Meidän uus ruosteenmuuntaja tuntuu toimivan erinomaisesti.
Monimuotoisin ja haastavin paikka on toi kuskin penkin alus, mihin kiinnittyy turvavyö sekä turvakaari ja lisäksi alapuolelle tulee palkki missä korikiinnike.
Uusi lattiapala
Siihen se istuu
Hitsattuna korjattuun kyllkilevyyn
Lokasuojan puoleisen palan suunnitelua
Ja siinnä se istuu
Ja sitten se aluspalkki
Sinne se istuu
Uusittu takanurkka. Materiaalina 1,5mm, kestää paremmin kuin alkuperäinen.

Lähetetty: 06.04.2014. 14:11
Kirjoittaja Timo L
Tuon verran kun on ruostehommaa, niin olisit samantien soveltanut taakse Rough Countryn nelilinkkialustan pitkillä tukivarsilla.. ja eteen sitten iltapuhteena vähän myöhemmin TJ:n pitkillä tukivarsilla vieterialusta

Lähetetty: 07.04.2014. 8:24
Kirjoittaja JERKKU
MacGyver ajoi YJ:llä ilman kierrejousia, joten niin ajan minäkin
Timo L kirjoitti:Tuon verran kun on ruostehommaa, niin olisit samantien soveltanut taakse Rough Countryn nelilinkkialustan pitkillä tukivarsilla.. ja eteen sitten iltapuhteena vähän myöhemmin TJ:n pitkillä tukivarsilla vieterialusta

Lähetetty: 07.04.2014. 8:38
Kirjoittaja JERKKU
Projekti rupeaa olemaan valmis.
Viimeiset rutistukset eilen.
Apparin persuksen alla on vielä pehmeää
Ruosteiset pellit pois
Ja uutta tilalle
Vähän hifistelyä, mutta hitsataan nyt molemmin puolin
Pohjamaalit ja valmista on. Migin voi pakata takaisin piiloonsa
Sitten meinasi repäistä ja laittaa vähän äänieristystä kehiin.
Turvakaaren mallailua. Nythän mulle vaihtui tämä uudemman mallinen takakaari, joka suojaa taka matkustajien päät ja mahdollistaa taakse kolmipistevyöt. Kiitos vaan Rauman miehellä kun et ollut silpunnu tätä kaarta
Ja uudet penkit löysivät tiensä ohjaamoon
Kasassa on
Puol kahden aikaan yöllä unohtu ottaa kuva kun kovakatto on paikalla.
Flap flap flap rättikattoilua on kokeiltu vuosi ja todettu että ei ole mun juttu.
Tänään auto saa osakseen ruosteenestokäsittelyn ja si se on siinä.
Pääsiäisen venäjän reissulle voi lähteä turvallisin mielin, kun tietää että auto ei ole yber pehmeä kaikista strageisista kohteista.