Projeckt WJ U.S.V.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Projeckt WJ U.S.V.

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 27.05.2014. 21:25

Edit uusi otsikko 16.9.14

Wrangleri meni ja vaihdossa tuli WJ
Ultimate Safari Vehicle :D
Kuva

Auto on 2001 ja 4.0 bensa.
Jakiksena harvinaisempi Selectrac (242)
D30 edessä ja D35 takana

Auto on USA tuontia ja ei ole vaatimuksen mukainen.
Mikä siis tarkoittaa että sitä voi rakentaa ilman vaatimuksenmukaisuutta olevilla osilla.

Tulossa olis varmaankin RoughCountryn 4" alusta http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/804- ... 4-kit.html
Vinssipuskurinkin tähän saisi asentaa.

Ajettavuus on mun makuun.

Tästä lisää kunhan homma rupeaa etenemään...
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä JERKKU, muokattu yhteensä 16 kertaa

NewJuhani
Viestit: 42
Liittynyt: 27.10.2010. 23:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NewJuhani » 28.05.2014. 10:50

Hieno peli.
Helpoin työ on tehty, osto.
Nyt alkaa armoton moddaus offipeliksi :lol:

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja khager » 06.06.2014. 21:09

Tollasen kun joskus saisi.
Asiaan, mitä tarkalleen tarkoittaa tuo "vaatimuksen mukainen".
Onko muutto autoilla eri kohtelu?

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.07.2014. 11:13

No niin. Täällähän oli mulle kysymys.
Eli kun auto ei ole ollut eu alueelle ensikertaa rekisteröitäessä vaatimuksen mukainen, niin sitä ei edellytetä siitä muuttaessa.
Eli alustasarja ja puskurisäädöksien ce-vaatimukset ei (EU-vaatimukset)
Eli suomen lain mukaiset muutokset on sallittuja.


Tähän autoon on nyt tilattu 4" alustasarja.
Koska WJ grandeja on saannut up-country varusteltuna (tehdas korotus +1") Niin tämän 4" sarjan saa muutoskatsastettua autoon.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.07.2014. 17:40

Ei kai tuossa muuten ole jenkkiläiset sealed- beam etuvalot? :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.07.2014. 21:10

Nyt tuli tuntematon käsite :shock:
Timo L kirjoitti:Ei kai tuossa muuten ole jenkkiläiset sealed- beam etuvalot? :shock:

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.07.2014. 21:11

On muuten vari-lok akselit tulossa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.07.2014. 21:13

Timo L kirjoitti:Ei kai tuossa muuten ole jenkkiläiset sealed- beam etuvalot? :shock:
No ei oo, on vaan USA-mallin polttimot ilman korkeudensäätöä... Siis Euro-mallissa on erilaiset polttimot!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.07.2014. 21:24

JERKKU kirjoitti:Nyt tuli tuntematon käsite :shock:
Timo L kirjoitti:Ei kai tuossa muuten ole jenkkiläiset sealed- beam etuvalot? :shock:
Polttimot ei ole vaihdettavat, vaan umpio on yhtä yksikköä polttimon kanssa. Tosin taitaa olla niin että WJ:ssä ei niitä enää ole ollenkaan, koska ne on yleensä joko pyöreitä tai neliskanttisia valoja standardikoossa. Jenkkituonneissa voi niitä olla kuitenkin parhaimmillaan vielä 2000- luvun autoissakin :shock:

Huvittavia kapistuksia, kun ei niillä valoilla näe yhtään mitään, ja oikeastaan ainoa asia mitä tekevät on että ne häikäisevät vastaantulijaa :lol:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 07.07.2014. 21:48

Timo L kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Nyt tuli tuntematon käsite :shock:
Timo L kirjoitti:Ei kai tuossa muuten ole jenkkiläiset sealed- beam etuvalot? :shock:
Polttimot ei ole vaihdettavat, vaan umpio on yhtä yksikköä polttimon kanssa. Tosin taitaa olla niin että WJ:ssä ei niitä enää ole ollenkaan, koska ne on yleensä joko pyöreitä tai neliskanttisia valoja standardikoossa. Jenkkituonneissa voi niitä olla kuitenkin parhaimmillaan vielä 2000- luvun autoissakin :shock:

Huvittavia kapistuksia, kun ei niillä valoilla näe yhtään mitään, ja oikeastaan ainoa asia mitä tekevät on että ne häikäisevät vastaantulijaa :lol:
En oo kattonu, mutta uskon että on kyllä vaihdettavat polttimot, on meinaan niin sumeat umpiot, että niitä ei oo koskaan vaihdettu :D

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 13.07.2014. 17:26

Tänään on tukittu onnisen teräskuvastoa ja suunniteltu puskureita ja panssareita. Tekis mieli korottaa tankin paikkaa. Se on tossa wj:ssä melko alhaalla.
Lisäksi täytyy tehdä safariteline katolle ja vararengas teline takapuskuriin.

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 16.09.2014. 21:11

No niiiiin.

Polkaistaan tämä käyntiin.

Eli lähtökohta on tämä
Kuva

Nyt purettiin puskurit ja helmasuojat pois
Kuva
Kuva

Polttoainetankin mataluus on suorastaan huvittava, kunnon riippakivi :)
Kuva
Kuva

Kuva

Yritetty kuvata pohjaanlyöntikumin läheisyyttä akseliin. No kohta tänne hulmahtaa RoughCountryn +4" sarja, eiköhän tuokin väli tuosta kasva.
Kuva

Ja quadradriavia alle, niin ei oo vajaavetoinen
Kuva

Fiilistelyn nimissä tätä helppoa nettirakentamista
Etupuskurin "malli"
Kuva

Takapuskurin "malli"
Kuva

RockSliderit (toki omat tulee kiinteinä hitsattuina alkuperäisten helmojen tilalle)
Kuva

Tässä on tankki siirretty varapyöräkotelon korkeuteen ja näyttää heti paljon paremmalta
Kuva

Kokonaisuus vois näyttää jotenkuten tältä
Kuva

Toi takapää näyttää vaan jotenkin hönöltä, täytyy miettiä takapuskuri näyttävämmäksi.

Kattoteline ja pohjapanssarit vielä suunnitteilla.
Renkaista ei ole vielä näkemystä.

Mua taitaa tavoittaa hallilta useina syksyn viikonloppuina :D

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.09.2014. 21:53

Jos nostat tankkia, ota sitten huomioon, että VIN-koodi, jonka katsastusmies haluaa nähdä, on siellä varapyöräkotelossa!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 16.09.2014. 22:13

JAMANT kirjoitti:Jos nostat tankkia, ota sitten huomioon, että VIN-koodi, jonka katsastusmies haluaa nähdä, on siellä varapyöräkotelossa!!!
Joo se on syytä olla sielä jatkossakin :D

Avatar
maph
Viestit: 20
Liittynyt: 02.08.2010. 17:14
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja maph » 16.09.2014. 23:17

JERKKU kirjoitti:Eli kun auto ei ole ollut eu alueelle ensikertaa rekisteröitäessä vaatimuksen mukainen, niin sitä ei edellytetä siitä muuttaessa.
Eli alustasarja ja puskurisäädöksien ce-vaatimukset ei (EU-vaatimukset)
Eli suomen lain mukaiset muutokset on sallittuja.
Mihin pykälään tai AKEn ohjeeseen voi vedota ettei CE-vaatimukset olisi voimassa? Mulla on Qatarista muutoautona tuotu Wrangler joka on sen verran tuore että rakentelu tässä maassa laillisesti on hieman turhan haasteellista.
Jeep Wrangler TJ 4.0 -05
Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0 A -94

Kirjoita vastaus