Cherokee -90 "porukan vakioin"
Cherokee -90 "porukan vakioin"
ei ehkä mikään rakennusprokkis mutta silti
ENNEN
JÄLKEEN
-taakse tuli explorerista lehdet+jeepin oma ylin+kaikki peräpään puslat
-iskarit on zonen 4" korotukselle....mutta mutta...olis pitäny joustot mitata ensin kun ei riitä pituus -.-
Edessä RC 3.5" korottavat jouset ja panhard on toistaiseksi vaan siirretty...tulee vielä säädettävä
rupee taipumaan...
...edessä vielä vakaajat kiinni....mutta ei siitä ihan hirveästi enempää joustoa ulos tulekkaan kun iskarit ei oo tarpeeks pitkät
tossa kirosana explorerin jouset uusilla diy pannoilla (pultattu suoraan lehteen....tein siis lehteen jengat)
RC 3.5" vieterit
jakikselle tein pudotuksen ja tarkistin että pinion kulmat oli kohillaan (android ohjelmalla ;D [smart protractor])
Seuraavaksi sitten puskimien ja panssarien väsäilyä ja helmat pitäisi palkista tehdä kun ravijoella otti pienen osuman
renkaiksi perus 31" donitsit
raha kun ei kasva puissa niin rakennusvauhtikaan ei ole hääppöinen
ENNEN
JÄLKEEN
-taakse tuli explorerista lehdet+jeepin oma ylin+kaikki peräpään puslat
-iskarit on zonen 4" korotukselle....mutta mutta...olis pitäny joustot mitata ensin kun ei riitä pituus -.-
Edessä RC 3.5" korottavat jouset ja panhard on toistaiseksi vaan siirretty...tulee vielä säädettävä
rupee taipumaan...
...edessä vielä vakaajat kiinni....mutta ei siitä ihan hirveästi enempää joustoa ulos tulekkaan kun iskarit ei oo tarpeeks pitkät
tossa kirosana explorerin jouset uusilla diy pannoilla (pultattu suoraan lehteen....tein siis lehteen jengat)
RC 3.5" vieterit
jakikselle tein pudotuksen ja tarkistin että pinion kulmat oli kohillaan (android ohjelmalla ;D [smart protractor])
Seuraavaksi sitten puskimien ja panssarien väsäilyä ja helmat pitäisi palkista tehdä kun ravijoella otti pienen osuman
renkaiksi perus 31" donitsit
raha kun ei kasva puissa niin rakennusvauhtikaan ei ole hääppöinen
Kyllä vanhakin auto notkistuu...
Kyllä minä pidän tuota prokkiksena ja hyvänä semmoisena..!
-Älä vähättele tekemisiäsi...
-Älä vähättele tekemisiäsi...
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Hyvältä näyttää! Nyt ei enään kolise niin pahasti
Etupään muutoksissa kannattaa huolellisesti tutkia, että kaikkien nivelien ja varsien liikkeet riittävät joustoliikkeissä. Melko paljon kaikenlaista pientä "viilattavaa" meinaan löytyy vaikka käyttäisi "bolt-on" osia.
Ainakin omassa on ollut todella vähissä ne osat jotka ovat suoraan paketista sopineet paikoilleen saatika toimineet kuten pitäisi...
Tsemppiä rakentamiseen!
Etupään muutoksissa kannattaa huolellisesti tutkia, että kaikkien nivelien ja varsien liikkeet riittävät joustoliikkeissä. Melko paljon kaikenlaista pientä "viilattavaa" meinaan löytyy vaikka käyttäisi "bolt-on" osia.
Ainakin omassa on ollut todella vähissä ne osat jotka ovat suoraan paketista sopineet paikoilleen saatika toimineet kuten pitäisi...
Tsemppiä rakentamiseen!
Joo on siellä jotain mitä pitäis muokkailla...keltsi kirjoitti:Hyvältä näyttää! Nyt ei enään kolise niin pahasti
Etupään muutoksissa kannattaa huolellisesti tutkia, että kaikkien nivelien ja varsien liikkeet riittävät joustoliikkeissä. Melko paljon kaikenlaista pientä "viilattavaa" meinaan löytyy vaikka käyttäisi "bolt-on" osia.
Ainakin omassa on ollut todella vähissä ne osat jotka ovat suoraan paketista sopineet paikoilleen saatika toimineet kuten pitäisi...
Tsemppiä rakentamiseen!
-alemmat tukivarret ottaa kiinni (toisenlaiset tilalle)
-letkut pidemmiks
-pidemmät iskarit -.- ei kellään olis halvalla 70cm pitkiä iskareita eteen? vai saako iskareille tehdä korokepalan??
-pidemmät stopparit
tossa oli ensi havainnot kun trukilla nosteli
Saakos ite tehdä säädettävät riipukkeen kotelot. vai sanooko herra leima että soosoo??
ja miten tarkka toi korkeus leimalla on kun on noussut karvan päälle 9cm vakiokorkeudesta?
jakolooralle tuli tollai palikka... 3mm 2.5x5cm pötikästä
kauheesti ei enempiä oo eessä ulosjoustoa kun iskarit ja jarruletkut rupee hanttaa :S
Tavaratilaan vetolaatikot...valmis kuva pitää vielä käydä räppäsemässä...
tollaset pannat tuli taivuteltua 3x30 lattaraudasta
ja valmiit pannat lehdessä kiinni (kierteillä ja pulteilla)
kauheesti ei enempiä oo eessä ulosjoustoa kun iskarit ja jarruletkut rupee hanttaa :S
Tavaratilaan vetolaatikot...valmis kuva pitää vielä käydä räppäsemässä...
tollaset pannat tuli taivuteltua 3x30 lattaraudasta
ja valmiit pannat lehdessä kiinni (kierteillä ja pulteilla)
Tukivarsiksi kannattaa hommata säädettävät, jos vaan mahdollista.
Riippujen kotelot saa tehdä itse. Itse hommasin Rough Countryn valmiit, kun ei huvittanut askarrella itse.
Pidempiä jarruletkuja löytyy Ebaysta tai vaikka Jerkulta 4x4 Partsilta. Budjettiratkaisuna voi jarruputken korvaketta siirtää ja taivuttaa jarruputkea.
Eteen saa rakennettua stopparit kätevästi jääkiekoista Akselin jousipetiin keskelle kierre ja pari-kolme kiekkoa tarpeen mukaan pultilla kiinni. Samalla kannattaa tehdä stopparit myös taakse, ettei uudet lehdet pääse taipumaan väärään suuntaan.
Leimalle kannattaa hommata se maahantuojan lappu Up-country jousituksesta. Tuossa vaan on ongelmana se, että maahantuoja kirjoittaa lapun juuri sun alustanumerolle ja ottaa tietenkin rahaa tuosta lapusta... Mulla tosin katsuri hyväksyi kaverini XJ:n lapun, koska autot ovat kuitenkin samaa, lapussa mainittua mallisarjaa
Riippujen kotelot saa tehdä itse. Itse hommasin Rough Countryn valmiit, kun ei huvittanut askarrella itse.
Pidempiä jarruletkuja löytyy Ebaysta tai vaikka Jerkulta 4x4 Partsilta. Budjettiratkaisuna voi jarruputken korvaketta siirtää ja taivuttaa jarruputkea.
Eteen saa rakennettua stopparit kätevästi jääkiekoista Akselin jousipetiin keskelle kierre ja pari-kolme kiekkoa tarpeen mukaan pultilla kiinni. Samalla kannattaa tehdä stopparit myös taakse, ettei uudet lehdet pääse taipumaan väärään suuntaan.
Leimalle kannattaa hommata se maahantuojan lappu Up-country jousituksesta. Tuossa vaan on ongelmana se, että maahantuoja kirjoittaa lapun juuri sun alustanumerolle ja ottaa tietenkin rahaa tuosta lapusta... Mulla tosin katsuri hyväksyi kaverini XJ:n lapun, koska autot ovat kuitenkin samaa, lapussa mainittua mallisarjaa
Eikös tolla lapulla sais leimailtua? vai vaatiiko jonkun muun...ei oo ennen tullut muutoskatasteltuakeltsi kirjoitti:Tukivarsiksi kannattaa hommata säädettävät, jos vaan mahdollista.
Riippujen kotelot saa tehdä itse. Itse hommasin Rough Countryn valmiit, kun ei huvittanut askarrella itse.
Pidempiä jarruletkuja löytyy Ebaysta tai vaikka Jerkulta 4x4 Partsilta. Budjettiratkaisuna voi jarruputken korvaketta siirtää ja taivuttaa jarruputkea.
Eteen saa rakennettua stopparit kätevästi jääkiekoista Akselin jousipetiin keskelle kierre ja pari-kolme kiekkoa tarpeen mukaan pultilla kiinni. Samalla kannattaa tehdä stopparit myös taakse, ettei uudet lehdet pääse taipumaan väärään suuntaan.
Leimalle kannattaa hommata se maahantuojan lappu Up-country jousituksesta. Tuossa vaan on ongelmana se, että maahantuoja kirjoittaa lapun juuri sun alustanumerolle ja ottaa tietenkin rahaa tuosta lapusta... Mulla tosin katsuri hyväksyi kaverini XJ:n lapun, koska autot ovat kuitenkin samaa, lapussa mainittua mallisarjaa
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Minulla on tuo samainen lappu ilman VIN-numeroa, mainittu vain mallisarja 1985 - 2001 ja kelpasi hyvin. Tosin kävin kaikki asiat etukäteen neuvottelemassa ennenkuin autoa edes tarjosin näytille.
Itselläni oli myös sellainen ongelma että v.2008 autoon laitettiin 2" Old Man Emun korotussetti ja sitä sitten edessä 44mm uretaanipuslilla ja takana pidemmillä riipukkeilla korotin lisää "männä"vuonna. Ei siis mitään papereita tuosta Emun sarjasta jäljellä. Ja Buscwacker-levikkeetkin olin laittanut jo etukäteen eli mistäs tuo kaikki sitten mitataan?
Katsuri kertoi etukäteispalaverissamme että jostain pitää minun toimittaa auton alkuperäiset mitat eli korkeus ja leveys vaan eihän niitä maahantuojalta tuon ikäiseen saa, siihen "facelift"-malliin kylläkin ja laittoivat selostuksen vielä asiasta paperille niin katsurikin näki että ei onnistu (maahantuojan palvelu oli tosi asiallista ja palvelevaa vaikkeivät koko hommasta mitään "kostuneetkaan"). Toista autoani kun olin katsastamassa tai jotain niin ehdotinpa katsurille että mitenkäs auton oma käyttöohjekirja, sieltähän löytyy kaikki mitat? Se kelpasi, hyvä niin sillä nyt minulla on levikkeet, 31"-renkaat ja korotukset otteessa ja koko toimitus oli varsin asiallinen ja ongelmaton. Veikkaanpa että ainakin osittain juuri siksi että kävin asiat etukäteen pohjustamassa että puhutaan sitten varsinaisessa toimituksessa ns."samaa kieltä".
Minulla on tuo samainen lappu ilman VIN-numeroa, mainittu vain mallisarja 1985 - 2001 ja kelpasi hyvin. Tosin kävin kaikki asiat etukäteen neuvottelemassa ennenkuin autoa edes tarjosin näytille.
Itselläni oli myös sellainen ongelma että v.2008 autoon laitettiin 2" Old Man Emun korotussetti ja sitä sitten edessä 44mm uretaanipuslilla ja takana pidemmillä riipukkeilla korotin lisää "männä"vuonna. Ei siis mitään papereita tuosta Emun sarjasta jäljellä. Ja Buscwacker-levikkeetkin olin laittanut jo etukäteen eli mistäs tuo kaikki sitten mitataan?
Katsuri kertoi etukäteispalaverissamme että jostain pitää minun toimittaa auton alkuperäiset mitat eli korkeus ja leveys vaan eihän niitä maahantuojalta tuon ikäiseen saa, siihen "facelift"-malliin kylläkin ja laittoivat selostuksen vielä asiasta paperille niin katsurikin näki että ei onnistu (maahantuojan palvelu oli tosi asiallista ja palvelevaa vaikkeivät koko hommasta mitään "kostuneetkaan"). Toista autoani kun olin katsastamassa tai jotain niin ehdotinpa katsurille että mitenkäs auton oma käyttöohjekirja, sieltähän löytyy kaikki mitat? Se kelpasi, hyvä niin sillä nyt minulla on levikkeet, 31"-renkaat ja korotukset otteessa ja koko toimitus oli varsin asiallinen ja ongelmaton. Veikkaanpa että ainakin osittain juuri siksi että kävin asiat etukäteen pohjustamassa että puhutaan sitten varsinaisessa toimituksessa ns."samaa kieltä".
MH
no tää oli kyllä hyvä tietää asiaa..... täytyypä tehdä samamikkotapani kirjoitti:Terve!
Minulla on tuo samainen lappu ilman VIN-numeroa, mainittu vain mallisarja 1985 - 2001 ja kelpasi hyvin. Tosin kävin kaikki asiat etukäteen neuvottelemassa ennenkuin autoa edes tarjosin näytille.
Itselläni oli myös sellainen ongelma että v.2008 autoon laitettiin 2" Old Man Emun korotussetti ja sitä sitten edessä 44mm uretaanipuslilla ja takana pidemmillä riipukkeilla korotin lisää "männä"vuonna. Ei siis mitään papereita tuosta Emun sarjasta jäljellä. Ja Buscwacker-levikkeetkin olin laittanut jo etukäteen eli mistäs tuo kaikki sitten mitataan?
Katsuri kertoi etukäteispalaverissamme että jostain pitää minun toimittaa auton alkuperäiset mitat eli korkeus ja leveys vaan eihän niitä maahantuojalta tuon ikäiseen saa, siihen "facelift"-malliin kylläkin ja laittoivat selostuksen vielä asiasta paperille niin katsurikin näki että ei onnistu (maahantuojan palvelu oli tosi asiallista ja palvelevaa vaikkeivät koko hommasta mitään "kostuneetkaan"). Toista autoani kun olin katsastamassa tai jotain niin ehdotinpa katsurille että mitenkäs auton oma käyttöohjekirja, sieltähän löytyy kaikki mitat? Se kelpasi, hyvä niin sillä nyt minulla on levikkeet, 31"-renkaat ja korotukset otteessa ja koko toimitus oli varsin asiallinen ja ongelmaton. Veikkaanpa että ainakin osittain juuri siksi että kävin asiat etukäteen pohjustamassa että puhutaan sitten varsinaisessa toimituksessa ns."samaa kieltä".
Ja tarkennetaan vielä: asiakirjaväärennös!!Poksutin kirjoitti:No sekin vieläJAMANT kirjoitti:Jolloin siitä tulee väärennös ja se on vakava rikos, jos jää kiinni!!
Ei oo suomessa helppoa....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
No saa ny nähä mitä se leimatohtori sitten tuosta vinnistä sanoo.... toivottavasti ei lisälappuja tarvii hommaillaJAMANT kirjoitti:Ja tarkennetaan vielä: asiakirjaväärennös!!Poksutin kirjoitti:No sekin vieläJAMANT kirjoitti:Jolloin siitä tulee väärennös ja se on vakava rikos, jos jää kiinni!!
Ei oo suomessa helppoa....
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Piti ihan tarkistaa, minun "lärpäke" on liki vuotta vanhemmalla päiväyksellä eikä sitä ole peukaloitu, liekkö tuo VIN-numerovaatimus tullut sitten myöhemmin katsureitten vaatimuksesta?
Ei sinällään merkitystä minulle, oma Jeepulani on muutoskatsastettu ja se riittänee ainakin toistaiseksi.
Piti ihan tarkistaa, minun "lärpäke" on liki vuotta vanhemmalla päiväyksellä eikä sitä ole peukaloitu, liekkö tuo VIN-numerovaatimus tullut sitten myöhemmin katsureitten vaatimuksesta?
Ei sinällään merkitystä minulle, oma Jeepulani on muutoskatsastettu ja se riittänee ainakin toistaiseksi.
MH