Valmet wagoneeri

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 07.11.2016. 22:56

Iltaa, uusi foorumulainen esittäytyy ja aloitan samalla jonkun laista projektipäiväkirjan tyyppistä omasta kamppeesta.

Julkisesti kun kertoo ja tekee asioita niin ne saattaa tulla joskus valmiiksikin (tai ainakin etenee) :D

Eli wakoneeri kuume alkoi jo joskus -04 kun pääsin ensimmäistä kertaa valmetti koneista kokeilemaan jostain syystä nyt vasta sellainen tuli hommattua. Ostokiimassa ei paljon ollut järjen kanssa tekemistä niin tuli hommattua aika työläänpuoleinen rojekti 8)

Jonkunlaista "käyttöautoa" tästä pitäisi yrittää hieroa. Ajot on kuitenkin 50% maantietä 30% pikkutietä ja 20% sekalaista ryteikköä eli mitään offipeliä en ala väkertämään enkä toisaalta museoinnistakaan haaveile

Näin alkuunsa tehtävä listalla on
-pesua oikein urakalla ja ehkä myllytys tai maalaus
-pari paikkaa hitsattavana lattiaan
-turvavyöt hommattava
-mittareita kuntoon
-ikkunoihin tiivisteet
-lisävalot ja vakioiden uusinta johdotus
-ehkä jotain työvaloa
-äänieristystä koppiin
-lattian ja katon verhoilu
-takalasin ja takaluukun korjausta
-puhaltimen korjausta
-vähän muutakin pientä sähköjumppaa
-laatikkoon joko laakereita tai sitten tilalle äänettömämpi laatikko (jota olenkin jo vähän kysellyt)
-pieni korinkorotus/kaarien leikkaus/ toisella eeteellä olevat vanteet
Jatketaan listaa sitämukaan kun tulee mieleen
http://aijaa.com/2vWxGV

En näköjään osaa kuvaa laittaa puhelimella täytyy siirrellä kuvia koneelle ja laitella sitä kautta
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä rautu, muokattu yhteensä 9 kertaa

HendriXXX
Viestit: 32
Liittynyt: 23.01.2015. 12:37
Paikkakunta: KuUSAmo
CONTACT:

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja HendriXXX » 08.11.2016. 6:32

Hieno peli! Missään nimessä ei saa maalata tuota.. :D
Itselläkin polttelis tommonen wagoneeri jostain kumman syystä. Ehkäpä se haave vielä toteutuu joku päivä.. zj:llä ajellaan siihen asti.
Chrysler 300, 383-4bbl -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86

nikked
Viestit: 51
Liittynyt: 08.12.2015. 11:03
Paikkakunta: Kotka

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja nikked » 08.11.2016. 9:26

Hieno peli! Missään nimessä ei saa maalata tuota.. :D
Täältä löytyy kanssa patina diggari, ei mitään maalausta. Hyvältä näyttävä vehje ja mielenkiinnolla alan seuraamaan tätä !

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 08.11.2016. 12:57

Samanlaista kuolailin amisaikoina Jyväskylässä yhden autojobbarin takapihalla moneen otteeseen kaheksankytluvun lopulla. Silloin tuo Valmetin tekniikka oli mulle kynnyskysymys, ettei laitetta tullut ostettua.. :shock: Oli muistaakseni varsin edullinen ja siisti.
No, ihan hyvä toisaalta.. Saattoi mennä parempaan kotiin.
Mulla se olis nähnyt metsää sen verran ettei mitään olis varmaan enää pitkiin aikoihin ollut jäljellä. :mrgreen:

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rane58 » 08.11.2016. 17:54

Tervetuloa rautu tänne foorumille ja ehkä kerhoonkin! Kuva
-Laitahan kuvia projektista tänne ihailtavaksi...? :wink:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 08.11.2016. 21:44

Tänään piti vapaapäivä viettää auton kimpussa mutta joutuikin lähtemään kaakkois suomensuuntaan pelastamaan yhtiön kuorma auto kotiin kun paikallinen "merkkihuolto" ei suostunut korjaaman sitä :evil:

Itsekkin jollain tasolla patinan ystävä mutta tuossa ehkä kuva hämää enemmänkuin tuhat sanaa... Tuo oli täynnä jotain ihmeellistä noen ja puun mahlan sekoitus velliä sellasta tahmeeta sotkua oli vaan pakko pestä pois ja nyt se on todella upea auringon haalistama pakko sille on jotain tehdä... :roll:

Puhaltimen kanavat aukasin ja poistin moottorilta ja kennolta kaksi muovikassillista lehtimujua, nyt lähtee sisällä pipo päästä ja kuumaa tulee

Josko huomenna sitten enemmän 8)

Jamantilta tilasin laakeri ja tiiviste setin tohon laatikkoon kun kerta valmis sarja on olemassa ja nopeusvaijerin

Huomenna kuvattava reiluusti, niitä on kuitenkin mukavampi katella kun joutavaa löpinää
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä rautu, muokattu yhteensä 9 kertaa

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 09.11.2016. 1:25

rautu kirjoitti:...Aina kun yritän viestiä lähettää tulee koko näytöllinen erroria... Samaa teki eilenkin mutta jossain vaiheessa oli alotusviesti tullut, onko se normaalia tuleeko nämä viestit jotenkin viiveellä foorumille vai onnistuinko eilen sen takia että yritin tarpeeksi monta kertaa :shock:
Rekisteröityessäsi tälle foorumille olet merkinnyt ymmärtäneesi seuraavan viestin: "Ensimmäiset viestisi tulevat näkyviin vasta kun valvoja on ne tarkistanut. Viestin lähettämisen jälkeen tulee tällä hetkellä vielä näkyville virheilmoitus. Älä yritä lähettää samaa viestiä uudelleen. Jos lähetät saman viestin uudelleen, ylläpito varaa oikeuden poistaa molemmat viestisi. Ymmärrätkö?"

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 09.11.2016. 4:28

:oops: :oops: näinhän siellä taisi lukeakkin. Unohtui jo :lol:

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 09.11.2016. 22:47

Tänään sain parsittua lattiaan uutta peltiä, anteeksi maalaisuuteni mutten vaan saa kuvia näkymään tässä suoraan...

http://aijaa.com/Q6r2x3

http://aijaa.com/JMY2G6

http://aijaa.com/HZOblc

Myyjän kanssa oli puhetta että pieni reikä saattaa kuskin puolella olla... :roll: ,no takaosa on tehty aiemmin siellä ei ole kuin massat kesiny pois huomenna putsaan ne ja vedän jotain tököttiä alapintaan, sitten muutama syöttöpiuha lattialle ja pitäisi alkaa äänieristystä suunnittelemaan 8)

Onko kellään kokemusta/ideoita jostain hyvästä eristeestä, joskus kymmenen vuotta sitten vedettiin b asconan lattiaan ihan perus bitumihuopa kosaanilla kiinni ja ainakaan 6-7 vuoden aikana sen kanssa ei ollut ongelmia ja äänikin muuttui ohjaamossa, ei varmaan kamalasti desibelejä pudonnut mutta taajuus muuttui ihan erilaiseksi. Ihan hiljaista tästä ei tarvitse saada mutta kun saisi edes sen verran ääntä pois että viihtisi tuon vuoden ikäisen tytön kanssa kruisailla :lol:

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 10.11.2016. 19:35

Laatikko lähti tänään irti, on ne suloisia kun ovat pieniä :D

http://aijaa.com/sLfeZr

On kyllä nautinnollista rassata tota jeeppiä kun on niin yksinkertaista ja tilavaa

Kuulukohan tuosta kolmosen Renkaasta puuttua tollanen pala, on niin siististi irronnu jos on ja sitä ei laatikon pohjalta löytynyt

http://aijaa.com/iKn5a2

Kytkin akselin laakerissa oli kyllä väljää niin paljon että ihme ettei rattaat ollut kulunut :shock: oli sen ääni kyllä mahtava :D

Matkahuollossa on uudet laakerit odottamassa lauantaita

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 11.11.2016. 20:33

Voi he*##**i :evil: :evil: mulla onkin näköjään laitettu t14 laatikko wagoneeriin.
Päältäpäin sitä tutkin ja katoin että t15 se on


The T-14 is similar to the T-15. The casing is the same but the front bearing retainer is held on with 3 bolts whereas the T-15 uses 4 bolts

Read more: http://www.jeep-cj.com/forums/f105/manu ... z4Pj5MRbUM

Tuo taitaa olla aika paljon heikompi, ostettava varmaan kuitenkin se t15

Ja edelliseen viestiin vastaus, kyllä siitä kuuluu pala puuttua muuten kytkinakseli ei mahtuisi tulemaan sivuakselin ohi pihalle

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 12.11.2016. 8:29

Komia laite ja homma tuntuu etenevän. Hienoa.
Itse ajaisin tuolla laatikolla niin kauan kuin kestää ja sitten hankkisin vasta uutta ja vahvempaa jos ei kestä.
Tuo kun on huomattavasti edullisempi kuin se uusi ja on sulla jo.

Laitas kuva pestystä Wagoneerista.

Kuva albumi on jo piiiiiitkäääään ollut tekeillä tänne meidän sivuille vaan ei kukaan ole moista saannut vielä aikaiseksi vaikka rahaa on ko. asian etenemiseenkin tarjottu. ??????

Helppo noiden linkkejen takaa on kuvia katsella vaan jos haluat kuvat näkyviin niin ne tarvii tallentaa esim. Offipalstalle tai johonkin muualle mistä ne pystyy laittamaan kuvina tai linkkinä tänne näkyviin. Itse tiedän vain että Offipalstan kuvat toimii tälläkin.

Tässä oman JEgoNEERini kuva lumipeiton alla. Eilen kuvattu 11.11-16.
Kuva

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 12.11.2016. 10:47

Yön pohdinnan jälkeen taidan tilata jostain korjaussarjan tohon laatikkoon ja ajella sen loppuun ja katsellaan sitten mitä tehdään, harmittaa vaan pirusti palautella tilattuja osia :( eihän siinä jos osat olisi tullut jostain maailmanlaajuisesta puljusta mutta kun tuli vähän pienemmältä oletettavasti yrittäjävetoiselta kaupalta, siinä on kuitenkin aina myyjälle ihan turhaa ilmaista työtä joka sen täytyy tehdä :?

Periaatteessa voisi nyt laittaa vaan kytkinakselin laakerin ja hommata uuden sivuakselin ja kovaa ajoa

Sivuakseli oli kulunut aikalailla millin pykälät molemmissa päissä

http://aijaa.com/SVNPjI

http://aijaa.com/O8x9ci

Tällä hetkellä on aika turhaa kuvata autoa kun väri.on keltanen ja hallin valotkin on keltaiset ei oikeen saa mitään tolkkua mutta tuossa nyt kumminkin :D

http://aijaa.com/JcXeoa

rautu
Viestit: 32
Liittynyt: 04.11.2016. 23:05
Paikkakunta: LAUKAA

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja rautu » 16.11.2016. 22:00

Päivitellääs tätä, paljon ei ole tapahtunut aika mennyt flunssaista tyttöä hoitaessa mutta laatikko pähkäily ollut päällimmäisenä mielessä.

Tohon t14 lootaan kyllä saa osia mutta ei taida raahtia ostaa joten päätin laittaa ton nyt nippuun jotenkuten että saa ajoon ja kattelen toisen laatikon siihen. Se että onko se t15 niin siitä en ole oikeen vakuuttunut...
Periaatteessa samalla voisi melkein laittaa sellaisen lootan missä ois kolmea enemmän numeroita mutta sitä täytyy suunnitella tarkemmin vähän myöhemmin

Kytkinakselin laakeri ja sivuakseli oli eniten sököt, sivuakseli on sen verran mukavaa halkaisijaltaan ettei kovaa tankoa ainakaa ihan helpolla saa eikä karkaisussa ole mittää järkeä
vedin vanhan akselin keskeltä poikki ja painoin reiät molempiin päihin ja laitoin jatkoon 10mm tapin jonka upotin 30mm molempiin tangon pätkiin ja siihen päälle migatronic liimaa, kerta laakista hitsattu akselin suoruus sattu osumaan 4 kympin sisään :shock:
Sorvi sen verta kaukana pajasta etten jaksanu lähteä saumaa sorvaamaan vaa vedin kylmästi lappulaikalla nöölit pois tuskin paljoa heikkenee vaikka on jatkossa ainevahvuus alle 17,4mm :roll:

http://aijaa.com/wNibpu

Kytkin akselin laakeri olikin pirullinen homma kun nykyinen on 35x80x17 lukkorenkaalla ja noilla halkaisijoilla ei saa kuin 21mm leveää lukkorenkaalla ja ilman, lukkorengas versiossa ura on väärässä kohdassa joten otin kylmästi sileän laakerin, tein laakeria painavalle laipalle 4mm paksun korokerenkaan jolla laakerin sisäpuoli saahaan samalle tasolle vanhan kanssa, kytkinakselin stefalle parin millin simmi. Laakerin heppailin ulkokoolista tohon 4mm laippaan ikäänkuin lukkorenkaaksi ja sisäkoolista hepeillä kytkinakseliin kun ei siinäkään vanhaa uraa voinut käyttää. Puhelimesta loppui akku niin siitä hienoudesta ei ole kuvaa 8)
Huomenna ehkä selviää miten laatikko mahtuu kytkimeen 4mm pitemmällä laakerilaipalla :roll:

Ja äänieristystä aloitin täysbitumimattoa ei löytynyt otin radon kaistaa siellä on joku vahvike sisällä ei saa ihan niin hyvin muotoonsa mutta toisaalta irtoaa suht helposti kun viimeistään ensi talvena on vähän isommat hitsaustalkoot :mrgreen:

http://aijaa.com/8CbCxF

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Valmet wagoneeri

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.11.2016. 23:00

Mitenhän sulle osuis kuutoskoneen AX-15 aski? Se tosin on Np-231/242 ym jakoaskille, ja ne on yleensä drivers drop, kun sullahan on passenger drop... Mutta mulla olis yksi käytetty aski.... 5-vaihteinen siis... Siihen jos laittais Chevyn jakiksen, joka olis pass. drop... Kyhäelmä se olis, mutta niinhän noi diesel-FSJ:t on...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus