Siististi pidetty auto ja huoltokirjaan on ensimmäisten yhdentoista vuoden ajan merkitty suunnilleen kaikki, mitä öljyjä on käytetty jne. Öljyt vaihdeltu tuolta ajalta vajaan kympin välein, sitten on vähän pidemmät vaihtovälit ja nyt taas viime vuosilta kuten kuuluukin. Kaikenlaista remonttia, joista kuitit tallella oli mm. kytkin, turbo, jäähdytin, vesimpumppu ymym.
Töiden ja harrastusten puoleen tulee ajeltua hyvillä, huonoilla ja hyvin huonoilla metsäteillä ja siihen käyttöön on tarkoitus laittaa. Helmapellit alkavat olla melko pehmeitä, joten niiden laittoa tässä kun kerkiää. Edellinen omistaja oli auton katsastanut elokuussa jollain melko kalliilla lahjuspullolla, sen verran on nimittäin kaikenlaista sanomista kyllä; mm. nuo helmapellit, halvat tarvikeumpiot, joissa ei korkeussäätöä, renkaiden kulutuspinta ihan rajoilla
Koneen etuosa on melko öljyinen, mutta katsastusmies ei asiasta mitään sen kummemmin valittanut. Liekö ehkä kampiakselin etustefa, mikä vuotaa. Ei kuitenkaan jätä mitään isompaa läikkää vaan pari piskoa silloin tällöin. Paikallinen seppä sanoi että tälle VM:n dieselille ei kannata tehdä mitään jos ei ole pakko


Takajarrut tuli laitettua jo, oli hommaa tällaiselle levyjarruihin tottuneelle ei-niin-tee-se-itse-miehelle, mutta tämän kanssa on mukava opetella. Ei ole mitään kokemusta merkistä aiemmin, vaan työkulkineena on aiemmin toiminut mm. Octavia Scoutti ja Land Roverin Freelanderin. Nyt onkin tämä ja offipalsta luettu aika tarkkaan Xj:n osalta varsinkin läpi.
Mitään kovin isoa korotusta tai erikoisempaa rakentelua ei ole tarkoitus, vaan lähinnä retkeily- ja harrastuskäyttöön parannella ja uusia ainakin alustaa, siellä näyttää olevan aika paljon ihan alkuperäispalikkaa paikallaan. Takajouset esim. ovat aivan finaalissa. Takaa oikealta kuuluu myös joku melko korkea jurnutus, liekö pyöränlaakeri vai mikä, ilmoittaa itsestään erikoisesti vaan toisinaan. Taakse oikealle on viime vuonna vetonivel laitettu uusi.

Tämän näköinen peli, en tiedä onko tuttu palstalaisille aiemmin.