Tuossa kesällä iski joku omituinen kuume saada jeep wj ja eihän siinä kauaa mennyt semmonen löytyikin pihasta... On tässä ollut Englantilaisia, Japanilaisia ja "Ameriikan" Fordeja nelivetoisina mutta tämä jeepin tekniikka oli ihan uusi tuttavuus.
No tästä Oulun seudulta löytyikin yksi vaihteisto vikanen projekti sopivasti.
Vaihto laatikkokin löytyi nopeasti niin laatikon vaihdolla ja perushuollolla pääsikin konttorille hakemaan leiman.
Olihan siinä näitä perus juttuja, jarrujumppaa, moniurahihnan välirullat, tc-vaijeri rispaantunut ja pientä laatikon ohjaus vikaa(vähän vieläkin) mutta ihan hyvin on pelannut.
No sitten se WJ:n myyjä vastasi kyselyihin jota alunperin kattelinkin... eihän se sitten auttanut kun ottaa kärry perään ja lähteä Lapista hakemaan toinen aarre.
Tässä epäilivät jakolaatikko vikaa kun ei vetänyt edestä ja lämmityslaitteen läppävikaa, kävi myös ilmi että pakki meinaa "ryntäillä" välillä. No kotona huomasin vasta että katto luukku ei ollut oikein katon kanssa linjassa mutta poistoputket oli onneksi melko ehjät. Sitten auto pukkeille ja renkaita pyörittämään, kuskin etusesta ei välittynyt veto eteenpäin josta päättelin vetari vikaa... Mutta purkaessa kävi ilmi että edellinen remppamies oli laittanut vähän liian lyhyen vetarin

Tuo perän levitin oli kans uusi tuttavuus työkaluissa.
Seuraavaksi huomasin että etu kardaanin laatikonpään nivel oli aivan loppu. Eli koeajo tuli ajettua takavetoisena. Sisustan purku(kuivaus/puhdistus) ja tämä sai jäädä tallin taakse odottamaan vuoroaan
Tällä ensimmäisellä on tullut jonkin verran ajeltua eikä ole jättänyt välille vasta kun kerran.
Pakosarjan vieressä menevä vesiletku oli mennyt semmoseksi "muusiksi" ja petti kun oli tuommonen 3300kg perässä. No pätkä letkua tilalle ja nesteet sisään, kovaa ajoa vaan. Toki tuolle raajärven keikalle pitä vaihtaa kaverilta disco alle kun alkoi tuo 3.1:n kannet vähän mietityttämään.
Heti nyt helmikuussa sai tuon toisenkin talliin ja huoltoa tekemään.
Pieni lämppäri jumppa aluksi
Sitten vähän muutakin sisustan huoltoa, katon oikomista yms.
Oven johtosarja kaipasi vähän huoltoa ja saranatapit oli jo vähän väljät
Kaiuttimet tuli päivitettyä ja mittariston valoja vaihdettua, vaihdekepin valotkin oli pimeänä mutta sattui onneksi löytymään koko vivusto ehjänä niin nekin pelaa nyt. Vänkärin penkinlämmitin oli jatkuvana päällä mutta sekin vivusto onnistui ehjätä.
Takapyörän laakerit vaati vaihtoa, no kun sain uudet laakerit ja stefat paikoilleen niin vänkärin puolella tuntuu vieläkin Pieni välys... Oisko akseliputki jo kulunut vai voisikohan se lukkolevy jolla pultataan vetari kiinni olla vähän antautunut jo.
Vaihteistosta kävi ilmi kun otin venttiilipöydän irti että taempi(pakin) panta on poikki.. ei muuta kun laatikko pois, eilen illalla pääsin jo vähän alottelemaan mutta ei kerennyt kuin jakolaatikon ottaa vasta irti ja valmisteltua laatikon irroitus.
(Pitää koittaa alkaa ottamaan vähän enemmän noita kuvia huolloista)