cherokeen talvi ajoa ja kikkailu konsteja
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14.06.2013. 21:31
- Paikkakunta: lantaa petoni viidakko
cherokeen talvi ajoa ja kikkailu konsteja
Eka jatkuva nelikko alla ja tuntuu ettei oikeen lähe kylki myyryyn.onko joku kikka millä vedätte auton kylki edellä menee käsijarruako käyttää vai lappu lattiaan ja samal toinen jalka jarrulla vähän
Lähtee se nelikkokin helposti kylkimyyryyn väärällä tilannenopeudella ja ohjausvirheellä. Ja aika usein silloin kun sitä ei odota, eli hiekoitus loppuu, lumen alla peilijäätä, syviä uria tien pinnassa, mutka onkin jyrkempi mitä sitä aluksi luuli jne.
Jos olisi pelkkä takapotku niin konstikos tuo olisi mennä kylkimyyryä, nelikollakin onnistuu mutta hieman hankalaa neuvoa. Periaatteessa siihen tarvitaan kaasupoljin jota käytetään aika aktiivisesti ja jossain vaiheessa koppi voi olla täynnä käsiäkin.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla. Ajamista kun ei oikein voi kirjekurssilla suorittaa.
Jos olisi pelkkä takapotku niin konstikos tuo olisi mennä kylkimyyryä, nelikollakin onnistuu mutta hieman hankalaa neuvoa. Periaatteessa siihen tarvitaan kaasupoljin jota käytetään aika aktiivisesti ja jossain vaiheessa koppi voi olla täynnä käsiäkin.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla. Ajamista kun ei oikein voi kirjekurssilla suorittaa.

ZJ 4.0 -96
... missä ei ole tolppapaikkojaSikli kirjoitti:.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla...



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Maattelin että se on just ton jatkuvan nelivedon kivoja puolia ettei lähde kylkimyyryyn
, syy miksi voisin ostaa XJ:n.
Tarttisit siihen sellaasen part time highspeed 4wd asennon eli lukko jakolaatikkoon ja sitte lyhennät akseliväliä eli ostat Wranglerin niin tosiaan on koppi täynnä käsiä.
Muistaakseni näin:
Käännät rattia ja paina kaasun pohjaan. Auton pitäisi puskea hetken aikaa. Puskemisen alettua päästät kaasua sen verran että alkaa etupyörät ottaa pitoa ja auto ohjautuu sinne mihin suuntaan renkaat on ja kun pito etupyörille saavutettu ja auto lähtee kääntymään niin kaasu uudestaan pohjaan.. jossain vaiheessa luisua kadotat tietoisuuden siitä missä asennossa sun eturenkaat on ja huomaat sen sitten kun etupyörät saa taas pitoa ja auto lähtee vastaheittoihin jne. Tätä sitten puolelta toiselle niin kauan että kohtaat riittävän ison kiinteän esteen.
Nimimerkillä en kohdannut estettä ja YJ Wrangler ei ole talviauto.

Tarttisit siihen sellaasen part time highspeed 4wd asennon eli lukko jakolaatikkoon ja sitte lyhennät akseliväliä eli ostat Wranglerin niin tosiaan on koppi täynnä käsiä.
Muistaakseni näin:
Käännät rattia ja paina kaasun pohjaan. Auton pitäisi puskea hetken aikaa. Puskemisen alettua päästät kaasua sen verran että alkaa etupyörät ottaa pitoa ja auto ohjautuu sinne mihin suuntaan renkaat on ja kun pito etupyörille saavutettu ja auto lähtee kääntymään niin kaasu uudestaan pohjaan.. jossain vaiheessa luisua kadotat tietoisuuden siitä missä asennossa sun eturenkaat on ja huomaat sen sitten kun etupyörät saa taas pitoa ja auto lähtee vastaheittoihin jne. Tätä sitten puolelta toiselle niin kauan että kohtaat riittävän ison kiinteän esteen.
Nimimerkillä en kohdannut estettä ja YJ Wrangler ei ole talviauto.
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14.06.2013. 21:31
- Paikkakunta: lantaa petoni viidakko