Vaikka maastoauto ei ole aivan tuntematon minulle kun 70-luvulla armeejassa olin GAZ-kuski (sekä henkilöauto että kuorma-auto), tunnen kyllä olevani vasta-alkaja kun menin ostamaan Grand Cherokeen. Tosin oli 2000-luvun alussa "normaali" Cherokee, mutta se oli pikku 4.0L mottorilla, joka kyllä tuntui vähän kauppakassilta. Meni kuitenkin aika hyvin talvella lumessa.
Olen siis äskettäin anonut jäsenyyttä ja ajattelin moikata näin. Autokokemusta on (myös ammattimielessä) ja korttikin on ABCDE. Harrustuksiin on toistakymmentä vuotta kuulunut Pontiac Firebird-sarjaa, joten amerikkalaiset ovat tuttuja. Jeep vaikuttaa aika mielenkiintoiselta, vaikka väännöt ja tehot ehkä otetaan irti vähän eri tavalla kuin "tulilinnuissa". Teknisiä kysymyksiä ja kokemuksia tulen varmaan sitten kysymään, kuten mm. perusasiat K&N, Borla yms. Ihan ekana yritän oppia vähän auton ... eh ... kulutuslukemista (tiedän, olen aina sanonut että kulutuksella ei ole merkitystä, ja pidän siitä kiinni), kun auto näyttää rankaisevan aika helposti jos ylläpitää "mielekästä" ajotyyliä.
Vasta-alkaja
Vasta-alkaja
2005 Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi
Re: Vasta-alkaja
Terve Andreas!Andreas kirjoitti:Vaikka maastoauto ei ole aivan tuntematon minulle kun 70-luvulla armeejassa olin GAZ-kuski (sekä henkilöauto että kuorma-auto), tunnen kyllä olevani vasta-alkaja kun menin ostamaan Grand Cherokeen. Tosin oli 2000-luvun alussa "normaali" Cherokee, mutta se oli pikku 4.0L mottorilla, joka kyllä tuntui vähän kauppakassilta. Meni kuitenkin aika hyvin talvella lumessa.
Olen siis äskettäin anonut jäsenyyttä ja ajattelin moikata näin. Autokokemusta on (myös ammattimielessä) ja korttikin on ABCDE. Harrustuksiin on toistakymmentä vuotta kuulunut Pontiac Firebird-sarjaa, joten amerikkalaiset ovat tuttuja. Jeep vaikuttaa aika mielenkiintoiselta, vaikka väännöt ja tehot ehkä otetaan irti vähän eri tavalla kuin "tulilinnuissa". Teknisiä kysymyksiä ja kokemuksia tulen varmaan sitten kysymään, kuten mm. perusasiat K&N, Borla yms. Ihan ekana yritän oppia vähän auton ... eh ... kulutuslukemista (tiedän, olen aina sanonut että kulutuksella ei ole merkitystä, ja pidän siitä kiinni), kun auto näyttää rankaisevan aika helposti jos ylläpitää "mielekästä" ajotyyliä.
Onnittelut hienon Hemi moottorisen Jeepin hankinnan johdosta ja tervetuloa FJDC:he.
Hankitko autosi sattumoisin Tikkurilan Autokeskuksesta? Olin saamassa Tikkurilan Hemiä koeajoon kerhon talvitreffeille vaan joku osti sen enkä siis saannut sitä.
Tulehan näyttämään autoasi kerhon tapahtumiin ja ensi vuonna onkin kerhon 20v juhla kesätreffit niin sinne ainakin.
Jeepster lehteenkin voisit tehdä pikku juttun autostasi muutaman kuvan kera.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
En ostanut autoa Autokeskuksesta, vaan firmasta jonka suomenkielinen nimi voisi olla "Urheiluautokeskus". Yritän vähän peitellä nimeä kun en ole oikein tyytyväinen siihen miten se firma toimii. Eivät oikein toimineet perinteiseen suomalainseen tyyliin jossa pidetään kiinni siitä mitä sanotaan. No, auto on nyt ok kun Konalan Autokeskus vähän "oikaisi" sen minkä ylläoleva firma ei oikein hoitanut kunnolla (kysymyksessä oli yksi määräaikaishuolto).
Treffeille tulen mielellään, kuitenkin minä en ole valmis menemään " vanhan itärajan" yli, joten kesätreffi etelässä jää väliin. Eikä ole edes passia, kun meni vanhaksi ja kun pidän sormenjäljeni jemmassa.
(Eli vain passittomat EU-maat käy.)
En tiedä onko väärtti tehdä juttua autosta jonka on tällainen "stock", mutta jos sitten vähän muokailen sitä, niin voidaan palata asiaan?
Treffeille tulen mielellään, kuitenkin minä en ole valmis menemään " vanhan itärajan" yli, joten kesätreffi etelässä jää väliin. Eikä ole edes passia, kun meni vanhaksi ja kun pidän sormenjäljeni jemmassa.

En tiedä onko väärtti tehdä juttua autosta jonka on tällainen "stock", mutta jos sitten vähän muokailen sitä, niin voidaan palata asiaan?
Minä kun luulin että turoilu ja asiakkaan linssiin virtsaaminen on perinteinen suomalainen tapa hoitaa asioita autokauppojen ollessa kyseessä? Ainakin minun mielestäni hyvin asiat hoitavat liikkeet tuntuvat olevan harvemmassa kuin ne epämääräiset...
Eikä tuollainen HEMI-moottorillinen kulkine nyt ihan niitä kaikkein yleisimpiä kuitenkaan liene?
Eikä tuollainen HEMI-moottorillinen kulkine nyt ihan niitä kaikkein yleisimpiä kuitenkaan liene?

Ei se tapaus niin vakava ollut, kyllä firma kai yritti parhaansa mukaan. Ja jälkeenpäin halusi oikaistaa mitä mielestäni oli jäänyt puuttumaan. Olin vain silloin jo viennyt auton Autokesukseen huoltoon, joten tyydyin että asia jäi sillein. Muuten auto on kyllä siinä kunnossa mitä sanotiin, eli hyvässä.
Sitten kun olen harrastanut näitä V8 (5.7L+) toistakymmentä vuotta, niin minulle tällainen tuntui luonnolliselta valinnalta (en viittaa Darwiniin), ja että 350cui kone on aika "peruskone"
Sitten kun olen harrastanut näitä V8 (5.7L+) toistakymmentä vuotta, niin minulle tällainen tuntui luonnolliselta valinnalta (en viittaa Darwiniin), ja että 350cui kone on aika "peruskone"

Se vaan on nii, että EUssa voi matkustaa ilman passia, henkilökortti riittää! Eikä siellä etelärajalla kysytä edes sitä, ajetaan vain laivasta kuin kotomaassa lossiltaAndreas kirjoitti: Treffeille tulen mielellään, kuitenkin minä en ole valmis menemään " vanhan itärajan" yli, joten kesätreffi etelässä jää väliin. Eikä ole edes passia, kun meni vanhaksi ja kun pidän sormenjäljeni jemmassa.(Eli vain passittomat EU-maat käy.)

Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla