Vaikuttaako bensan hinta ajoihisi?
Vaikuttaako bensan hinta ajoihisi?
Eli oletkos vähentänyt maasturillasi ajoa?
Kertokaapas mihin hintaan oootte saannut bensaa/ dieseliä ja missä?
Itse juuri tankkasin 95E bensaa 1.489e/l Helsingin Viikissä.
Eikä juuri ole ajoihin vaikuttanut.
Oma -85 Cherokeeni kulutus on n. 15l maantiellä ja n.17 kaupungissa.
t.Ismo
Kertokaapas mihin hintaan oootte saannut bensaa/ dieseliä ja missä?
Itse juuri tankkasin 95E bensaa 1.489e/l Helsingin Viikissä.
Eikä juuri ole ajoihin vaikuttanut.
Oma -85 Cherokeeni kulutus on n. 15l maantiellä ja n.17 kaupungissa.
t.Ismo
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 23 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
En ole vähentänyt. Todistettavasti tuo vehje syö kaiken mitä siihen tankkaa
Välillä tuntuu että olisi pitänyt syksyllä etsiä 4l koneella oleva peli, kun tuntuu tuo 2.5l olevan ihan yhtä nälkäinen 
Niiiiin.. ja kävin eilen Westfordissa tankkaamassa Mustangin
tankin täyteen (ei ollut ihan tyhjä) ja näytti bensa maksaneen 3.959 $/gallona. Hintaa tuli 38.93$.... että näin täällä lätäkön takana. Odotan innolla taas seuraavaa kertaa kun pääsen vetämään Jeepin tankin Suomessa täyteen...

Niiiiin.. ja kävin eilen Westfordissa tankkaamassa Mustangin

Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
-
No juu .111.75€ meni kun tankkasin litrahinta 1,49 mutta sillä ajelee pitkään. Ajoa on kyllä tullut vähenneltyä jossainmäärin.Vaikka meillä on kakkosautona pieni suzuki jimny niin silti Jeepin rattiin mielii ennemmin kauppareissulle vaikkakin se kuluttaa tuplat suzukiin verrattuna. 

Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)
Katumaasturin hyviä puolia lienee se että kulutus on ainakin karvan verran pienempi. Tosin kyllähän tuon minunkin pelin keskikulutus tuppaa kymmenessä litrassa tai vähän yli pyöriä kun minä sille poljen vauhtia.
Jos ei kaupungissa sompailisi niin saisi laskemaan jopa kympin alle, vaan kun kaupungissa asuu niin...
Ei ole kuin yksi ajopeli joten ajokilometrejä on hieman paha enää siitä vähentää. (Joo, jos käyttäisi julkisia ja pyöräilisi töihin ja jäkäjäkä... Mutta noin niin kuin realistisesti ajatellen.
Sitä paitsi, autolle on käyttöä välillä töissäkin.)

Ei ole kuin yksi ajopeli joten ajokilometrejä on hieman paha enää siitä vähentää. (Joo, jos käyttäisi julkisia ja pyöräilisi töihin ja jäkäjäkä... Mutta noin niin kuin realistisesti ajatellen.

-
Eipä ole juuri vaikuttanut...
Ei ole mulla vaikuttanut ajoihin mitenkään hinnan nousut.. Suikka vie n 10-14 litran paikkeilla riippuen polkimen asennosta.. (elikä tyytyykö n. 80 vauhtiin vai siihen maksimi 110). Mulla kun viikossa menee työmatkoihin n60km ja harrastuksiin menee mitä menee, eihän niitä lasketa.. Eli en aijo vähentää ajoa ennekun litrahinta on 10egee, sit mietitään millä menen töihin, harrastuksesta en silti ala tinkimään!
-
Ei bensan hinta vaikuta mun ajoihin vaikka maksais 10€ litra, meillä kun on vain dieseleitä. Heh Heh! Ja dieseli ei oo kalllista. Kun satasella tankkaa niin jää vielä kahvikupposen hinta. Täällä landella nuo työmatkat tuppaa olemaan pitempiä, mulla toki vain 60 kilsaa edestakaisin. XJ:n kukutuksesta kun kyselevät, tapaan sanoa etten tarkkaan tiedä kun en yhtään tankillista oo vielä puoleentoista vuoteen ajanu pelkästään maantiellä. Useamman sadan kilsan reissut tulee kyllä tehtyä volkkarilla, kun kulutus on puolet siitä mitä XJ:ssä. Mutta kun seon niin matala ja talvella säälittävä vajaavetoisuus tulee esiin.
KAIKKI MUU PAITSI OFF ROAD ON TURHAA
Cherokee Limited -99 2,5 td
Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4
Massey Ferguson 4x3,5
Massey Ferguson 4x3,5
-
Nooh, ei se käyttömaksukaan nyt niin hirveä oo kun on pakuksi rekisteröity, alle satasella pääsee XJ:n tapauksessa / vuosi. Eikös ne oo kodinkoneita, niin kuin ruohonleikkureita ja moottorisahoja, jotka käy bensalla? Vitsi vitsi! Jokainen ajaa tietysti sillä millä haluaa. Pääasia on, että on kivaa olla off road!
KAIKKI MUU PAITSI OFF ROAD ON TURHAA
Massey Ferguson 4x3,5
Massey Ferguson 4x3,5
Tiisseli ja offroudi.
Joo, muistan ajan kun ukki kaato löpöä Vortsonnin tankkiin ja otettiin hurukyydit lokasiivellä. Välillä kyllä pelotti, kova vauhti pomppusella tiellä. Nii, ja mettässäkin käytiin ihan tarkoituksella.
Mutta asiaan (vakavasti
).
Entinen vajaaveto oli puhaltimella varustettu diesel ja kerta vuoteen valtio muisti lähes 650 eekkerin lapulla. Ei houkuta enää.
Muttamutta, on houkutteleva väline iso diesel, jos ei olisi käyttöveroja.
Olen itse "laiskan lutjakka" ajelija, eikä kierroskoneet sytytä pätkääkään.
Voimaahan pitää olla, vääntöä alakierroksillakin mitä nykydieselit puhaltimellakaan varustettuna ei tarjoa.
Piä vaan nilkka suorana ettei nakus rööri mee tukkoon
Joo, muistan ajan kun ukki kaato löpöä Vortsonnin tankkiin ja otettiin hurukyydit lokasiivellä. Välillä kyllä pelotti, kova vauhti pomppusella tiellä. Nii, ja mettässäkin käytiin ihan tarkoituksella.
Mutta asiaan (vakavasti

Entinen vajaaveto oli puhaltimella varustettu diesel ja kerta vuoteen valtio muisti lähes 650 eekkerin lapulla. Ei houkuta enää.
Muttamutta, on houkutteleva väline iso diesel, jos ei olisi käyttöveroja.
Olen itse "laiskan lutjakka" ajelija, eikä kierroskoneet sytytä pätkääkään.
Voimaahan pitää olla, vääntöä alakierroksillakin mitä nykydieselit puhaltimellakaan varustettuna ei tarjoa.
Piä vaan nilkka suorana ettei nakus rööri mee tukkoon

Ajoihin vaikuttaa lähinnä se, miten pahasti Wagoneeri on milloinkin rikki. Ehjänä (kuten ihme kyllä juuri nyt) se on käyttikseni, kulutus noin 25l/100km, mutta toisaalta ehkä vain noin 750l/vuosi.
Ei kirpaise pitää isoruokaisia autoja, kun vaimon kanssa ajetaan yhteensä työmatkoja 130.000 kilometriä vuodessa, junalla
Ei kirpaise pitää isoruokaisia autoja, kun vaimon kanssa ajetaan yhteensä työmatkoja 130.000 kilometriä vuodessa, junalla

Viikonloppuna tuli muuten aika hyvin mitattua maantiekulutusta. Nopeus Helsinki-Tampere-välillä oli karvan alle 140km/h ja ilmastointi puhaltamassa kylmää takapenkille aika kovilla tehoilla: EVIC ilmoitti kulutukseksi 10.2l/100km. Tämä siis paluumatkalla. Menomatkalla oli pari desiä korkeampi, tämä johtui liikenteessä olevien turoilijoiden määrästä (pomppivat siihen vasemmalle kaistalle eteen hidastelemaan niin että piti niiden takia jarrutella, sitten taas kiihdyttää matkanopeuteen), mikä siis oli korkeampi perjantaina kuin lauantaina. Ja vaikka kierrokset kävivät ylämäissä välillä aika korkeallakin (vakionopeudensäädin totta kai päällä), matkustusmukavuus oli siitä huolimatta koko ajan vallan erinomainen. 

Tjaa niin. Lapinreissun ennätys* oli 8.6km/100l.
Kaksi henkilöä, koira, ja perällä penkin selkänojan korkeudelle asti tavaraa, osa ihan kiitettävän painavaakin.
*Tarkoittaa siis tietokoneen tarjoamaa kulutuksen keskiarvoa, ei senhetkistä kulutusta. Tuohon keskiarvoon vaikuttavat siis kaikki ajot mitä tuolla autolla on ajettu. Tämä selvyyden vuoksi mainittakoon, vaikka vähän myöhässä tuleekin.

*Tarkoittaa siis tietokoneen tarjoamaa kulutuksen keskiarvoa, ei senhetkistä kulutusta. Tuohon keskiarvoon vaikuttavat siis kaikki ajot mitä tuolla autolla on ajettu. Tämä selvyyden vuoksi mainittakoon, vaikka vähän myöhässä tuleekin.
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Toni S., muokattu yhteensä 17 kertaa