Varoittava esimerkki
Lähetetty: 01.10.2011. 16:41
Tuli tossa koeteltua onnea ja selvittyä säikähdyksellä.
Kotimatkalla safarilta irtosi autosta takapyörä ilman mitään varoitusta.
Takana ajanut moottoripyöräilijä sai väistettyä irtonaista yli 50kg. painavaa rengasta juuri ja juuri.
Autossa on 37"x14-15 renkaat beadlock vanteilla. Autossa on takana alumiiniset 22mm. spacerit.
Epätasaiset painavat renkaat oli, joko kalvanut alumiinispacerin reijät holoiksi tai sitten mutterit oli löystynyt itsekseen.
Nämäkin spacerit olivat TUV-hyväksytyt, eipä ollut siitä iloa.
En suosittele alumiini spacereita kenellekkään maantieajoon (kuten ei Suomen lakikaan)
Jos ajatte ylisuurilla renkailla, niin ei spacereita ja beadlockvanteetkaan ei sovellu maantieajoon.
Muutenkin auton kuntoon on syytä kiinnittää huomiota.
Itse kiittelen tässä kaikkia suurempiakin voimia, että tästä selvittiin säikähdyksellä.
Kotimatkalla safarilta irtosi autosta takapyörä ilman mitään varoitusta.
Takana ajanut moottoripyöräilijä sai väistettyä irtonaista yli 50kg. painavaa rengasta juuri ja juuri.
Autossa on 37"x14-15 renkaat beadlock vanteilla. Autossa on takana alumiiniset 22mm. spacerit.
Epätasaiset painavat renkaat oli, joko kalvanut alumiinispacerin reijät holoiksi tai sitten mutterit oli löystynyt itsekseen.
Nämäkin spacerit olivat TUV-hyväksytyt, eipä ollut siitä iloa.
En suosittele alumiini spacereita kenellekkään maantieajoon (kuten ei Suomen lakikaan)
Jos ajatte ylisuurilla renkailla, niin ei spacereita ja beadlockvanteetkaan ei sovellu maantieajoon.
Muutenkin auton kuntoon on syytä kiinnittää huomiota.
Itse kiittelen tässä kaikkia suurempiakin voimia, että tästä selvittiin säikähdyksellä.