Wrangler huutokaupasta
Lähetetty: 30.11.2011. 16:46
No niin,tuli sitte peruuteltua viikonloppuna yks harrasteauto lisää talliin.
Ja kyseessähän on tuo lohjalta huutokaupasta huudettu punanen wrangler.
Jeepeistä mitään kokemuksia ei ole ennestään,mutta aina on nuo jeepit takaraivossa kummitellu ja nyt olis ensmäinen tallissa.
Eli auto on periaatteessa juuri sellainen mitä olen hakenut.
Auto on vm.-91 kutosen ruiskukoneella ja manuaalilla.Katsastettu viimeks
2007 ja vuotta myöhemmin onkin sit aika pitkä vikalista,eli seissy siitä
lähtien räystään alla ja lopputuloksen jokanen tietää.
Ruostetta on mut ei paljoo,pahin paikka on normaali turvakaaren alaosa nurkka.
Myös auton alla on käyty koputtelemassa ja muutama pieni paikka sinnekkin täytyy hitsata mut ei mitään pahoja vaurioita.
Jarruputket täytyy uusia kaikki.
Eli kaikin puolin yllättävänkin ehjänä on sateessa säilyny.
Lähti käyntiin apuvirralla,ainoastaan laturi oli jumissa.
No sen ku purkasin ja kasasin niin taas toimii ja koe ajot suoritettu.
Tekniikka toimii kaikin puolin eikä pahempia klappeja tunnu.
Takajarruputki tosin räjähti jo lohjalla mut etujarrut toimii,kässäri ei.
Sähköt on miten sattuu sekasin,ilmeisesti pientä kosteutta liittimissä.
Lukkoperä lyö kiinni herkästi ja tuo itselle tuntemattomampi etuakselissa
oleva jenkkien käsitys napalukosta ilmeisesti sekin toimii koska pikkupuolella tuntuu murtavan kääntäessä.
Joku asiantuntia lohjalla sanoikin että on pirteä vehe ja oikeassa oli,
kyllä lähtee heti kiukkusesti ku kaasua tarjoo.
Venttiilit pitää pientä ääntä,lämmöt pysyy kurissa,öljyn paineet sais olla
vähän korkeammalla.Ilmeisesti oljypumppu kannattaa vaihtaa heti suosiolla.
Kylmänä käyntiin laittaessa pitää pienen ylimääräisen äänen,kuulostaa
laakereilta,mut loppuu saman tien.
Lämpimänä tyhjäkäyntiä käydessään välillä kierrokset hieman laskee ja koneesta kuuluu pieni sivuääni mut vain hetkellisesti.
Muuten tuntuu ihan kohtuu kuntoiselta,mitä nyt normaali rasvanen konehuone.
Nyt kun purkaminen ja raaapiminen on jo aloitettu niin muutama kysymys.
Mikä on se alipaine purkki kuskin puolella konehuoneessa siellä nurkassa?
Voiko ilmanputsari kotelon heittää mäkeen ja korvata vapaavirtaus suodattimella ja laittaa huohotin putki vaikka suoraan imusarjaan toisen
viereen?
Myös yks pikku alipaine putki tarvis vetää muualle.
Sais aika paljon tilaa lisää konehuoneeseen.
Jousia aattelin ryhdistää hieman ihan kotikonstein ja korin ja rungon väliin voi varmaan hyvin laittaa muutaman sentin palikat?
On muuten pirullisen kovin kiinni nuo kaarien ja turvavoiden pultit.
Mitä toi high output tarkoittaa?
Teho on ilmeisesti tuo 130kw?
Kesäksi olis tarkoitus tehä ihan vaan jäätelökioskiauto,mettä vehe on
erikseen teon alla vieressä.
Eli värin vaihto pieni korotus ja vähän isommat renkaat.
Kaikki neuvot on tervetulleita mitä täytyy ottaa huomioon autoa rakentaessa.
Miten tänne palstalle saa lisättyä kuvia jotka on esim.omalla koneella?
jos vaikka tekis tuosta jonkun rojektitopikin.
Ei ole nää tietokoneet mun vahvin ala.
Ja kyseessähän on tuo lohjalta huutokaupasta huudettu punanen wrangler.
Jeepeistä mitään kokemuksia ei ole ennestään,mutta aina on nuo jeepit takaraivossa kummitellu ja nyt olis ensmäinen tallissa.
Eli auto on periaatteessa juuri sellainen mitä olen hakenut.
Auto on vm.-91 kutosen ruiskukoneella ja manuaalilla.Katsastettu viimeks
2007 ja vuotta myöhemmin onkin sit aika pitkä vikalista,eli seissy siitä
lähtien räystään alla ja lopputuloksen jokanen tietää.
Ruostetta on mut ei paljoo,pahin paikka on normaali turvakaaren alaosa nurkka.
Myös auton alla on käyty koputtelemassa ja muutama pieni paikka sinnekkin täytyy hitsata mut ei mitään pahoja vaurioita.
Jarruputket täytyy uusia kaikki.
Eli kaikin puolin yllättävänkin ehjänä on sateessa säilyny.
Lähti käyntiin apuvirralla,ainoastaan laturi oli jumissa.
No sen ku purkasin ja kasasin niin taas toimii ja koe ajot suoritettu.
Tekniikka toimii kaikin puolin eikä pahempia klappeja tunnu.
Takajarruputki tosin räjähti jo lohjalla mut etujarrut toimii,kässäri ei.
Sähköt on miten sattuu sekasin,ilmeisesti pientä kosteutta liittimissä.
Lukkoperä lyö kiinni herkästi ja tuo itselle tuntemattomampi etuakselissa
oleva jenkkien käsitys napalukosta ilmeisesti sekin toimii koska pikkupuolella tuntuu murtavan kääntäessä.
Joku asiantuntia lohjalla sanoikin että on pirteä vehe ja oikeassa oli,
kyllä lähtee heti kiukkusesti ku kaasua tarjoo.
Venttiilit pitää pientä ääntä,lämmöt pysyy kurissa,öljyn paineet sais olla
vähän korkeammalla.Ilmeisesti oljypumppu kannattaa vaihtaa heti suosiolla.
Kylmänä käyntiin laittaessa pitää pienen ylimääräisen äänen,kuulostaa
laakereilta,mut loppuu saman tien.
Lämpimänä tyhjäkäyntiä käydessään välillä kierrokset hieman laskee ja koneesta kuuluu pieni sivuääni mut vain hetkellisesti.
Muuten tuntuu ihan kohtuu kuntoiselta,mitä nyt normaali rasvanen konehuone.
Nyt kun purkaminen ja raaapiminen on jo aloitettu niin muutama kysymys.
Mikä on se alipaine purkki kuskin puolella konehuoneessa siellä nurkassa?
Voiko ilmanputsari kotelon heittää mäkeen ja korvata vapaavirtaus suodattimella ja laittaa huohotin putki vaikka suoraan imusarjaan toisen
viereen?
Myös yks pikku alipaine putki tarvis vetää muualle.
Sais aika paljon tilaa lisää konehuoneeseen.
Jousia aattelin ryhdistää hieman ihan kotikonstein ja korin ja rungon väliin voi varmaan hyvin laittaa muutaman sentin palikat?
On muuten pirullisen kovin kiinni nuo kaarien ja turvavoiden pultit.
Mitä toi high output tarkoittaa?
Teho on ilmeisesti tuo 130kw?
Kesäksi olis tarkoitus tehä ihan vaan jäätelökioskiauto,mettä vehe on
erikseen teon alla vieressä.
Eli värin vaihto pieni korotus ja vähän isommat renkaat.
Kaikki neuvot on tervetulleita mitä täytyy ottaa huomioon autoa rakentaessa.
Miten tänne palstalle saa lisättyä kuvia jotka on esim.omalla koneella?
jos vaikka tekis tuosta jonkun rojektitopikin.
Ei ole nää tietokoneet mun vahvin ala.