Sivu 1/1

cherokeen talvi ajoa ja kikkailu konsteja

Lähetetty: 07.12.2013. 15:49
Kirjoittaja yks vekkulipoju
Eka jatkuva nelikko alla ja tuntuu ettei oikeen lähe kylki myyryyn.onko joku kikka millä vedätte auton kylki edellä menee käsijarruako käyttää vai lappu lattiaan ja samal toinen jalka jarrulla vähän

Lähetetty: 08.12.2013. 1:22
Kirjoittaja 28CRDKJ
mikä vuosi malli ja kone?

Lähetetty: 08.12.2013. 11:06
Kirjoittaja Sikli
Lähtee se nelikkokin helposti kylkimyyryyn väärällä tilannenopeudella ja ohjausvirheellä. Ja aika usein silloin kun sitä ei odota, eli hiekoitus loppuu, lumen alla peilijäätä, syviä uria tien pinnassa, mutka onkin jyrkempi mitä sitä aluksi luuli jne.

Jos olisi pelkkä takapotku niin konstikos tuo olisi mennä kylkimyyryä, nelikollakin onnistuu mutta hieman hankalaa neuvoa. Periaatteessa siihen tarvitaan kaasupoljin jota käytetään aika aktiivisesti ja jossain vaiheessa koppi voi olla täynnä käsiäkin.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla. Ajamista kun ei oikein voi kirjekurssilla suorittaa. :wink:

Lähetetty: 08.12.2013. 11:18
Kirjoittaja JAMANT
Sikli kirjoitti:.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla...
... missä ei ole tolppapaikkoja :roll: :roll: :D

Lähetetty: 08.12.2013. 12:43
Kirjoittaja Sikli
JAMANT kirjoitti:
Sikli kirjoitti:.. Voisi olla hyvä ajatus harjoitella tätä jossain tyhjällä parkkipaikalla...
... missä ei ole tolppapaikkoja :roll: :roll: :D
Oisko se jo liian helppoa... :D :D

Lähetetty: 09.12.2013. 8:57
Kirjoittaja Cynomya
Maattelin että se on just ton jatkuvan nelivedon kivoja puolia ettei lähde kylkimyyryyn :D, syy miksi voisin ostaa XJ:n.

Tarttisit siihen sellaasen part time highspeed 4wd asennon eli lukko jakolaatikkoon ja sitte lyhennät akseliväliä eli ostat Wranglerin niin tosiaan on koppi täynnä käsiä.

Muistaakseni näin:

Käännät rattia ja paina kaasun pohjaan. Auton pitäisi puskea hetken aikaa. Puskemisen alettua päästät kaasua sen verran että alkaa etupyörät ottaa pitoa ja auto ohjautuu sinne mihin suuntaan renkaat on ja kun pito etupyörille saavutettu ja auto lähtee kääntymään niin kaasu uudestaan pohjaan.. jossain vaiheessa luisua kadotat tietoisuuden siitä missä asennossa sun eturenkaat on ja huomaat sen sitten kun etupyörät saa taas pitoa ja auto lähtee vastaheittoihin jne. Tätä sitten puolelta toiselle niin kauan että kohtaat riittävän ison kiinteän esteen.

Nimimerkillä en kohdannut estettä ja YJ Wrangler ei ole talviauto.

Lähetetty: 10.12.2013. 8:26
Kirjoittaja JiiPee
Eikai tuo ole kuin painaa kaasua. Kyllä mulla ainakin lähtee 5.2 liusuun, loppu mennä tuurilla.

Lähetetty: 10.12.2013. 21:09
Kirjoittaja yks vekkulipoju
Juu parkki paikalla tyhjällä siis pitää hiukka harjootella jotta tietäs mite auto käyttäytyy.etei tuu yllärinä liikentees.vähän yritinkin mut akka oli mukan ja rupes osoitaan merkkeimettei tykkää.no jos sitä loppu viikost pääsis taas leikiin äijä porukas.ja vähän hiekka kuopalle ja mettän rajaan.