Johan osas olla kylmää ja liukasta tänään 3.2.09

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
kuningaskulkuri

Johan osas olla kylmää ja liukasta tänään 3.2.09

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 03.02.2009. 16:37

Kuten jo otsikosta huomaakin, tänään tuli kylmä kun ulkona yritti töitä tehdä ja sen jälkeen Tuusulassa päivällä kuorma-autolla ajaessa huomasin, ehä hitusen liian myöhään, että osaa olla liukasta... Onneks selvisin ihan säikähdykselä eräässä risteyksessä kun ei pirulainen kääntynytkään.. No, tästähän päästään taas ikuiseen yllätykseen, meinaan että YLLÄTTÄVINTÄ ON TALVESSA SE ETTÄ SE TULEE JOKAVUOSI...

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » 03.02.2009. 18:17

Harmi vielä, että täällä etelässä talvi yllättää monta kertaa talvessa! Sen verran vaihtelee keliolosuhteet.. :roll:
Vaan hyvä, ettei sattunut pahemmin. Pysyikö kuorkki tiellä?
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

kuningaskulkuri

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 03.02.2009. 18:50

Hyvin pysyi tiellä.. Käänsin risteykseen oikealle ja siinä alkoi puskea. Onneks oli pitävämpää urien jälkeen ja siit käänty. Tais olla toinen kerta urani aikana kun noin yllätti liukkaus. Ensimmäinen kerta oli mukulakivikadulla kesällä kun oli mutkaan valunut öljyä ja siitähän sit meinas tulla ongelmia.
Täytyis koputtaa puuta ettei ole mitään suurempia koskaan sattunut liikenteessä. Muutaman kerran on toki ollut lähellä, mutta niistä olen selvinnyt säikähdyksellä. Kun muistaa aamulla lähtiessä jättää turhat kiireet pois niin hyvin tuolla pärjää ja muistaa jokatapauksessa ne turvavälit.. Vaikkakin täällä niiden pitäminen tuntuu olevan hankalaa kun aina joku kiilaa väliin kun siinä on "tilaa"...

Toni S.

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 04.02.2009. 9:55

Minä katselinkin eilen aamulla menoa liikenteessä että näyttäisi olevan kovin liukkaan oloista ihmisillä... Renkaat sutivat ja auton perät luisuivat risteyksissä.

(No okei, rehellisyyden nimissä pitää myöntää että minullakin neliveto potkaisi kerran päälle auttamaan auton kääntymistä kun tuonne rakennustyömaan ohi kulkevalle lumisörsselitielle kurvasin. :lol: )

Se maltti ja ne turvavälit, siinä kaksi asiaa mitkä vaikuttavat olevan kovin vaikeita käsitteitä ihmisille täällä etelässä. Usein saa pelätä muiden puolesta kun ajavat aivan hervottomalla vauhdilla tiheässä sumussa tai liukkaalla kelillä. Ja välillä omastakin puolesta... Lisäksi, nyt kun kerran ryhdyin suomalaisia ajotapoja kiroilemaan, jostain kumman syystä moottoritielläkin pitää ajaa sen oikealla kaistalla ajavan peräpuskuriin melkein kiinni ja sitten mahdollisimman nopeasti käydä siellä vasemmalla kaistalla koukkaamassa, kurvaten etupuskuria hipoen sen ohitettavan eteen. Sitä usein toivoo tuolla liikenteessä että olisi alla jotain täysteräksisillä puskureilla varustettua, jos se vaikka hivenen hillitsisi hullujen kanssa-autoilijoiden puskurissakiinniläähätysintoa... :roll:
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 04.02.2009. 23:05

Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei ole liikennekulttuuri Oulussa yhtään sen parempi. Ei varmasti koskaan kaikki ihmiset tule ymmärtämään toisiaan.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

kuningaskulkuri

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 05.02.2009. 5:40

Minä taas tykkäsin että kyllä Oulussa ja Rovaniemellä on hiukan parempi liikenne käyttäytyminen.. Olin siellä viimekesänä Lemminkäisen matkassa ja siinä jouduttiin tiellä touhuamaan. Siellä ei ollut läheskään niin töppöjä autoiliat kun näkivät koneen tiellä kun täällä. Ei siellä tullut läheskään niin paljoa läheltäpiti tilanteita mihin täällä on tottunut... Kevättä tässä taas odotellessa...

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 01.03.2009. 12:45

Minusta tavallinen arkiliikenne täälläkin on melko järjetöntä revittelyä ja poukkoilemista. Nykyään kun tavallisissa perheautoissakin alkaa olla vääntöä kuin vanhassa jenkissä niin sitä sitten pitää päästä esittelemään sen tarkemmin ajattelematta jokaisessa mahdollisessa paikassa. Luulen että suurin osa autoilijoista varmasti haluaisi ajaa ihmisiksi mutta pienen vähemmistön öykkäröinti pidemmän päälle provosoi rauhallisiakin kuskeja ja he ryhtyvät vastaamaan samalla mitalla. Liikennekulttuurista ja sen epäkohdista kyllä riittäisi kirjoitettavaa vaikka palsta täyteen mutta hyvä että aina joku löytää jotain positiivistakin.

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 16.01.2010. 20:46

Näkyy joku muukin panneen merkille asian:

http://www.kaleva.fi/plus/Rekkamiehet-a ... eja/833876

filler

Viesti Kirjoittaja filler » 16.01.2010. 20:53

Jorma kirjoitti:Näkyy joku muukin panneen merkille asian:

http://www.kaleva.fi/plus/Rekkamiehet-a ... eja/833876
Muutaman kerran Oulun seudulla ajelleena, en lähtisi millään muotoa kritisoimaan "maailman vaikeimmaksi" paikaksi ajaa moottoriteitä. Ne jotka ovat ajaneet Via Balticaa Liettuaan asti ymmärtänevät kontrastin kotimaisen ja Balttien liikenteen välillä...olkoonkin sitten Oulu, Turku tai muu "vaikea" paikkakunta.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 17.01.2010. 7:38

No niin siinä kyllä kirjaimellisesti ottaen lukee että maailman huonoimpia... taitaa olla vähän liioittelua mutta suomalaisia ajotapojahan Toni tuossa kiroilikin. Siihen minä halusin ottaa kantaa.

Toni S.

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 18.01.2010. 9:34

Se vähä mitä olen itse Oulussa päin ajanut ei kyllä nostanut kyseistä paikkakuntaa mitenkään erityiseen asemaan minun mielestäni. Yksi mikä tietenkin aina herättää autoilijoissa hämmennystä on leveäkaistaiset tiet, mitä Oulunkin lähistöltä löytyy, mutta ihan yhtä hämmentyneitä kansakunta on ollut kaikkialla muuallakin missä olen leveäkaistateitä nähnyt. (Asiasta kolmanteen, joku voisi minulle selittää mitä järkeä moisissa ylipäätänsä on. Vaikuttavat minusta kovin kummalliselta idealta - olisivat samantien tehneet useampikaistaisen tien niin kaikki tietäisivät miten sellaisella ajetaan.)

Minun mielestäni suomalaisten autoilijoiden kyvyttömyys ennakoida, lukea liikennettä, pitää riittäviä turvavälejä ja täydellinen kyvyttömyys ajaa moottoritiellä ovat kyllä ihan yleissuomalaisia vikoja. Ihan turha osoittaa syyttävällä sormella yhtä ainoaa seutua.
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Kirjoita vastaus