Sivu 1/2
Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 22.12.2014. 21:31
Kirjoittaja TAC68
Lähetetty: 22.12.2014. 22:23
Kirjoittaja JAMANT
Joskus näinkin päin....
Lähetetty: 22.12.2014. 22:33
Kirjoittaja rane58
Lähetetty: 23.12.2014. 0:40
Kirjoittaja mikkotapani
Talvi on hienoa, siis silloin kun on lunta ja pakkasta eli nyt!
Eilen enskapyörällä Lievestuoreella fiilistelemässä ja tänään muuten vaan autoilla "naatiskelemassa" jäisistä ja lumisista mutkaisista ja mäkisistä ja ennenkaikkea ei suolatuista teistä. Ensin XKR:llä ja sitten Unlimitedillä ja yhteistä molemmissa tapauksissa että kaiken maailman ajonvakautukset sun muut uusavuttomille tarkoitetut invavarusteet ensin vaan pois päältä niin voi nauttia ajamisesta siten että kuski vie eikä "kompuutteri"!
Lähetetty: 23.12.2014. 23:17
Kirjoittaja Korpune
Ois saanu hyvää kuvaa ko WJ meni pellolla pitkää luisuu ja lumi pöllys, tulispa vaan reilusti lisää huomenna kun kerran lupaavat

Vähä liikaa tulee kikkailtuu mutta ko menee niin kivasti.
Meikäläisellä kyllä mieles myydä tuo 04 WJ 2,7CRD ja ostaa senverran vanhempi peli että sille saa jotain tehdäkki.
On tuo kyllä hieno peli mutta katsastusmies turhan herkästi puuttuu jos jotain haluis rakennella

ja käyttö/vakuutusmaksut korkeet.
L***cruiserik(kirosana)i pyöriny mieles mut myös vanhempi cherokee/grand, mietityttää vaan se 4.0 jatkona oleva tomaatti millanen on ko ei oo tullu nähtyy, kaveril cherokee 4.0 ja manuaalil. (Redbulljeeppi)
Lähetetty: 24.12.2014. 1:01
Kirjoittaja mikkotapani
Terve!
4.0 suora kutvonen ja heti sen jälkeen Aisin-Warnerin AW4, liekkö luotettavampaa yhdistelmää edelleenkään tehty (autossani jotain 440k takana eikä mitään ongelmia toistaiseksi)?
Jeep Liberty lumessa!
Lähetetty: 24.12.2014. 9:02
Kirjoittaja ImacInnes
Itekkin kävin vähän isolla tyhjällä parlkkiksella tota Libertyä 2 ja 4 vedolla luisuttelemassa ja hienosti meni 3,7 litran voima moottorilla.
Aatona mennään samalla siskon luo syömään ja iltaa vettämään, niin päästään poiskin jos sitä lunta tulee reilusti vielä tänne niin ko lupailevat.
Ainoo miinus tässä on että ei saa juuri täälä suomessa tuota rakentaa eikä alusta oikein kestä maastokäyttöä ja se onneton koukun vetopaino 2160kg.
Vanhempaan Grandiin meinaan kanssa vaihtaa jotta saa 3500kg vetää ja vahvemmat puskurit rakentaa.
t. Ismo Ämmä
Re: Jeep Liberty lumessa!
Lähetetty: 24.12.2014. 21:02
Kirjoittaja 28CRDKJ
ImacInnes kirjoitti:Itekkin kävin vähän isolla tyhjällä parlkkiksella tota Libertyä 2 ja 4 vedolla luisuttelemassa ja hienosti meni 3,7 litran voima moottorilla.
Aatona mennään samalla siskon luo syömään ja iltaa vettämään, niin päästään poiskin jos sitä lunta tulee reilusti vielä tänne niin ko lupailevat.
Ainoo miinus tässä on että ei saa juuri täälä suomessa tuota rakentaa eikä alusta oikein kestä maastokäyttöä ja se onneton koukun vetopaino 2160kg.
Vanhempaan Grandiin meinaan kanssa vaihtaa jotta saa 3500kg vetää ja vahvemmat puskurit rakentaa.
t. Ismo Ämmä
Höh, tiiselillä 2006 mallin sai vejellä 3500Kg...
Lähetetty: 24.12.2014. 21:39
Kirjoittaja JariJ
Kyllä tuo wanha wagoneerikin kummasti lumisilla ja jäisillä teillä kulkee, kun on lukot

Lähetetty: 26.12.2014. 0:13
Kirjoittaja Timo L
..ja 5.9 Grand Cherokee ilman toimivaa nelivetoa BFG MT KM2- rengastuksella ei kulje yhtään mihinkään!
Helkutti, kun jalan nostaa jarrulta niin takarenkaat jo sutii

Re: Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 13.04.2016. 10:59
Kirjoittaja keltsi
Tuli käytyä kokeilemassa maantiesuunnistusta, muistuttaa hieman autosuunnistuksen ja geokätköilyn yhdistelmää. Suunnistus tapahtui paperikartoilla ja käytettyjä reittejä sekä ajonopeuksia valvotaan autoon tulevalla GPS-trackerilla.
Maastoon on sijoitettu kolmen eripistemäärän arvoisia rasteja joiden tunnukset pitää kirjata ajovihkoon, rastien sijainnit on merkitty paperikarttaan. Näitä rastikarttoja on useampia ja ne saattavat olla keskenään eri mittakaavassa sekä mennä osittain toistensa päälle. Tällä kertaa yhdessä kohdassa taisi olla kolme eri karttaa päällekkäin ja jokaisessa oli tietysti rasteja, eli tarkkana piti olla kokoajan.
Siinä meni neljä tuntia varsin nopsaan, kilometrejä kertyi ajamallamme reitillä n. 90, keskinopeuden ollessa 24km/h. Osa rasteista näkyi autoon, osa taasen vaati pientä reippailua ja suurimpien pisteiden rasteille joutui sitten reippailemaan oikein kunnolla.
Tällaisille noviiseille jotka eivät tienneet lajista yhtään mitään ennen kisaa, kisa meni kuitenkin oikein hyvin ja tuloksena kolmas sija

Liikkeellä oltiin XJ:llä joka on aikalailla ylimitoitettu tuohon touhuun, ihan siviiliautollakin pärjäisi. Kyllä tuo ajokalusto hieman aiheutti ihmetystä kanssakilpailijoiden keskuudessa

Re: Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 13.04.2016. 11:25
Kirjoittaja JAMANT
keltsi kirjoitti: Kyllä tuo ajokalusto hieman aiheutti ihmetystä kanssakilpailijoiden keskuudessa

Niin pitääkin aiheuttaa

Re: Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 28.04.2016. 10:50
Kirjoittaja keltsi
Viime sunnuntaina oli vuorossa Riihimäen osakilpailu ja pahasti takkuilleen alun jälkeen oli kotimatkalla aika pettynyt fiilis. Tuntui, että ajettiin aivan liian paljon (n.76km) kertyneisiin pisteisiin nähden ja tilannetta pahensi useat löytymättä jääneet rastit joilla kulutettiin arvokasta aikaa... Lopputulosten perusteella pettymykselle ei ollut perusteita, jälleen hienosti kolmansia
Seuraava osakilpailu olisi Forssan ympäristössä 15.5. mutta tuo jää valitettavasti meidän teamilta väliin päällekkäisten tapahtumien takia

Viimeinen osakilpailu on sitten Lohjalla, muistaakseni 29.5. ja sinne olisi tarkoitus mennä jälleen ihmettelemään

Re: Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 01.06.2016. 10:40
Kirjoittaja keltsi
Viimeinen osakilpailu (Lohja) ja siten koko tämän vuoden sunnuntaisarja on nyt takana. Viimeisen kisan sijoituksena toinen sija ja koko sarjassa kolmas

Mukavaa oli ja ensivuonna sitten uudestaan!
Seuraavalle kaudelle on kuulemma suunnitteilla pieniä muutoksia sarjaan, suurimpana vain yksi(neljän tunnin) luokka.
Tämähän on varsin mukavaa ajanvietettä, ei niinkään "ryppyotsaista" kilpailua. Sopii vallan erinomaisesti ajettavaksi ihan tavallisilla autoilla, ei tarvitse olla mikään rakennettu maasturi

Tämän viimeisen kisan ajoimme Fiat Tipolla, kun Jeepillä ei viitsinyt lähteä noin kauas... Vaikka kaikki apuvälineet ovat sallittuja, niin me käytimme ainoastaan kännykkää suunnistamiseen (Lumia 820 + maastokartat-ohjelma) järjestäjien jakamien paperikarttojen lisäksi. Eli mistään välineurheilusta ei ole tältäkään osin kyse

Re: Mikä nyt on hienoa?
Lähetetty: 28.06.2016. 22:52
Kirjoittaja ImacInnes
Se on hienoa että suomen rengas säädökset pitävät meidän tielläliikkumisen turvallisena ja sääliksi käy Amerikan serkkuja kun voivat omatoimisesti kaikenkokoista kumia autoihinsa ilman virannomaiseten rajoitteita laittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=CKGdw5DJTXg&t=1025s
t. Ismo Ämmä
