Grand Cheroke WJ vs.Kreikan tukipaketit
Lähetetty: 12.07.2015. 23:21
Moro!
Wj;n kunnossa pitaminen on nakojaan loputon ketju,jos siihen rupee sijoittamaan rahaa,kay kuin Kreikan avustuspaketille-huomenna hiukan lisaa
Kaikki alkoi siita,kun meni rengas rikki,no vaihtamaan tieten,kaivoin tunkin perakontista,se oli aivan kayttamattoman nakoinen-kiiltavan musta.
Rupesin veivaamaan autoa ylos,kampisysteemi aivan "sielta"-hetkenkuluttua kuului rutinaa ja tunkki mureni siihen tielle
,oli jotain
apinarauta-alumiinia.
Oltiin onneks taajamassa ja lahin korjaamo parinsadanmetrin paassa-josta saatiin tunkki lainaan ja homma hoidettua,ajoimpa samontein Norr-autoon tunkin ostoon parillakympilla loytyi 3tn. tunkki.
Uudet renkaatkin tarvitsin ja samasta liikkesta loytyi Brigestoneja sopuhintaan-laitoin tilaukseen,seuraavana paivana soittivat tulenko vaihdattamaan
renkaat,no menin tieten,siella huomasivat,etta jarrupalat aivan loppu ,eihan heilla hyllyssa ole oikeitten autojen osia
sanoin tilaavani netista.
Palvelu oli hyvaa ja pyoriensuuntaus tehdaan aina renkaittenvaihdon yhteydessa 620€
Jarrupalat sai Saksasta halvemmalla,kuin Espanjasta ,jotain 50e-ympariinsa-ja eiku vaihtohommiin,korjaamolla tehtiin taas huomio,etta taka-akselin vasen puoli valuttaa peraoljya
,katsastus jo lahella,ettei kerkia saamaan/vaihtamaan uusia osia,vedin liinat kasijarruissa lahelle,ette jospa ne viela pitais.
Kotiparkkipaikalla sitten kokeilemaan kassaria-niin prk;le kuului rusaus ja kahva nousi kattoon asti
No Saksasta vaijeri 15€+rahti9€,vaihdoin itse,lattiamatto vaan niin pirun jaykka,etta tekimieli kayttaa mattopuukkoa(matonalla pari ruuvia)
Sittempa katsastukseen, kasijarru kiikunkaakun 3,21/1,54,mitalukemia sitten lieneekaan,loysi kuitenkin rikkinaisen vetoakselin suojakumin,sanoin,etta olihan se jo viimevuonnakin rikki,muttei auttanut-oli tarkka inssi,samoin vaihdatti simpukasta lahtevan eka pallonivelen,vaikkei Norrautossakaan loytaneet valysta-inssilla huonopaiva
Niinkuin Suomessa viela 80-luvulleasti,oli katsastusmiehilla vain huonoja ja &%¤%&( huonoja paivia
Taas osia Sakemannilta,kumi 14€ nivel 22€ rahti 9€,en viitsinyt ruveta itse vaihtamaan,ve tahan lahelle Espanjalaiselle yhdenmiehen korjaamoon-vaikutti tuntevan Jeepit,hommahoitui hyvin 90€tyot,mutta pois lahtiessa startti vain napsahti
-akku soko viikolla oli 42 asteen helteita,niin akut vanhenee nopsasti,laitettiin pyorimaan ja ajelin jonku aikaa,muttei se akku latautunut enaa.
Lauantaiaamuna hakemaan uus akku 90€-vaihdoin parkkipaikalla,hyvin rajahti tulille,oli niin pirunkuuma ja rupesin kokeilee jaahdytysta,laiton autom asennolle,tohina oli valtava ,etta tukka oiken hulmus.
Ilo oli lyhyt ,yhtakkia tohina vaimeni,vaikka tuuletin pyori taysilla-ilmaa ei tullut mistaan reiasta,no youtubeen tutkimaan mitalappia siella on,hetihan selvis,etta sisailman ottolappa(hassu sana
) oli irti.
Tanaaamuna pudotin hanskalokero ja aivan irtihan se lappa oli,puukolla ritila veks ja vahan muutenkin suurennin reikaa,etta vedan lapan pihalle
ja heitan makeen.
Ei oikei suostunut tulemaan,tugin tongit sinne sain kiini ja vetasin,niin lappa meni rikki ja osia tippui tuulettimen siipi jo oli tieten pyorimassa,ja arvatkaas mita ,siivet rikki
Sain raappeita siivottua,ettei aanna hiljaisella nopeudella,mutta uusiksihan se siipi menee,onneks se on helppo vaihtaa.
Paivan viela kruunasi,kun muistin etta pitaa ottaa vanha-akku perakontista,painoin mandoa kuului vai pienisuhaus ,eika perakontti auennut-
aukasumoottori kaput
Lastasin kerran perakontin liiantayteen ja painoin luukun vakiste kiinni-verhoilupahvi ottaa silloin kiinni lukkovipuihin ja sarkee lukon,korjasin liimalla,muttei nakojaan liima kesta kovaa kuumuutta
Katsotaan nyt kun vaihdan puhallinmoottorin joko paasis ensikesaan,lopetti muuten toimimasta kuskinpuoleinen takalasinnostin
-cerdo-
Wj;n kunnossa pitaminen on nakojaan loputon ketju,jos siihen rupee sijoittamaan rahaa,kay kuin Kreikan avustuspaketille-huomenna hiukan lisaa

Kaikki alkoi siita,kun meni rengas rikki,no vaihtamaan tieten,kaivoin tunkin perakontista,se oli aivan kayttamattoman nakoinen-kiiltavan musta.
Rupesin veivaamaan autoa ylos,kampisysteemi aivan "sielta"-hetkenkuluttua kuului rutinaa ja tunkki mureni siihen tielle

apinarauta-alumiinia.
Oltiin onneks taajamassa ja lahin korjaamo parinsadanmetrin paassa-josta saatiin tunkki lainaan ja homma hoidettua,ajoimpa samontein Norr-autoon tunkin ostoon parillakympilla loytyi 3tn. tunkki.
Uudet renkaatkin tarvitsin ja samasta liikkesta loytyi Brigestoneja sopuhintaan-laitoin tilaukseen,seuraavana paivana soittivat tulenko vaihdattamaan
renkaat,no menin tieten,siella huomasivat,etta jarrupalat aivan loppu ,eihan heilla hyllyssa ole oikeitten autojen osia

Palvelu oli hyvaa ja pyoriensuuntaus tehdaan aina renkaittenvaihdon yhteydessa 620€
Jarrupalat sai Saksasta halvemmalla,kuin Espanjasta ,jotain 50e-ympariinsa-ja eiku vaihtohommiin,korjaamolla tehtiin taas huomio,etta taka-akselin vasen puoli valuttaa peraoljya

Kotiparkkipaikalla sitten kokeilemaan kassaria-niin prk;le kuului rusaus ja kahva nousi kattoon asti

No Saksasta vaijeri 15€+rahti9€,vaihdoin itse,lattiamatto vaan niin pirun jaykka,etta tekimieli kayttaa mattopuukkoa(matonalla pari ruuvia)
Sittempa katsastukseen, kasijarru kiikunkaakun 3,21/1,54,mitalukemia sitten lieneekaan,loysi kuitenkin rikkinaisen vetoakselin suojakumin,sanoin,etta olihan se jo viimevuonnakin rikki,muttei auttanut-oli tarkka inssi,samoin vaihdatti simpukasta lahtevan eka pallonivelen,vaikkei Norrautossakaan loytaneet valysta-inssilla huonopaiva

Niinkuin Suomessa viela 80-luvulleasti,oli katsastusmiehilla vain huonoja ja &%¤%&( huonoja paivia

Taas osia Sakemannilta,kumi 14€ nivel 22€ rahti 9€,en viitsinyt ruveta itse vaihtamaan,ve tahan lahelle Espanjalaiselle yhdenmiehen korjaamoon-vaikutti tuntevan Jeepit,hommahoitui hyvin 90€tyot,mutta pois lahtiessa startti vain napsahti

Lauantaiaamuna hakemaan uus akku 90€-vaihdoin parkkipaikalla,hyvin rajahti tulille,oli niin pirunkuuma ja rupesin kokeilee jaahdytysta,laiton autom asennolle,tohina oli valtava ,etta tukka oiken hulmus.
Ilo oli lyhyt ,yhtakkia tohina vaimeni,vaikka tuuletin pyori taysilla-ilmaa ei tullut mistaan reiasta,no youtubeen tutkimaan mitalappia siella on,hetihan selvis,etta sisailman ottolappa(hassu sana

Tanaaamuna pudotin hanskalokero ja aivan irtihan se lappa oli,puukolla ritila veks ja vahan muutenkin suurennin reikaa,etta vedan lapan pihalle
ja heitan makeen.
Ei oikei suostunut tulemaan,tugin tongit sinne sain kiini ja vetasin,niin lappa meni rikki ja osia tippui tuulettimen siipi jo oli tieten pyorimassa,ja arvatkaas mita ,siivet rikki

Sain raappeita siivottua,ettei aanna hiljaisella nopeudella,mutta uusiksihan se siipi menee,onneks se on helppo vaihtaa.
Paivan viela kruunasi,kun muistin etta pitaa ottaa vanha-akku perakontista,painoin mandoa kuului vai pienisuhaus ,eika perakontti auennut-
aukasumoottori kaput

Lastasin kerran perakontin liiantayteen ja painoin luukun vakiste kiinni-verhoilupahvi ottaa silloin kiinni lukkovipuihin ja sarkee lukon,korjasin liimalla,muttei nakojaan liima kesta kovaa kuumuutta

Katsotaan nyt kun vaihdan puhallinmoottorin joko paasis ensikesaan,lopetti muuten toimimasta kuskinpuoleinen takalasinnostin


-cerdo-