Hyvä kätsi

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
PÄSSI

Hyvä kätsi

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 13.09.2009. 12:46

Hyvä kätsi

Ajoin muutaman korkean katukiven ja muun ajoesteen yli Heinolassa joenrantaan, paljon oli väkeä liikkeellä . Eikä ihme sillä, parempaa aurinko ilmaa ei voi ollakkaan kuin tuona päivänä oli.
Istuin tuliterän Jeep Wranglerin, (pitkä malli, isolla dieselillä) etupuskurilla kahvikuppini kanssa tupakalla, ihan vaan pällistellen maailman menoa.
Näkökenttääni ilmestyi kaksi ikinuorta Britney Spearssiä, ainakin pukeutuminen oli suoraan kopioitu tuolta kolmekymmentä vuotta nuoremmalta takavuosien teiniltä, oli sitä kaksikolle kertynyt painoakin ainakin kolminkertaisesti ja samalla meikkimäärällä olisin saanut Jeeppini konepellin ruostesuojattua.
Kylän Ruusut huomasivat jalkojenivälissä olevan ….. REKISTERIKILVEN.
Parimetriä nenästäni alkoi kauhea supina suomeksi
- Kato jumalauta mikä auto.
- Ja Norjan kilvissä.
- Osaat sä enklantia &%¤%&(.
Siinä sitä kerrattiin lauseita kaukaisilta kouluajoilta ja hiottiin pikkuisen tekniikkaa jolla minua lähestyttäisiin.
Rohkeasti tytöt ottivat askeleen eteen päin ja heidän mukaansa Lontoon murteen taitoisempi kysyi, jospa minänäkin osaisin kyseistä kieltä. Kerroin osaavani vieläpä sujuvasti ainakin omasta mielestäni – ( englanniksi tietenkin ). Puhuttiin säästä ja vuodenajoista, kaikenlaista pikkkukivaa, ei tätä kaksikkoa ainakaan smal talkin osaamattomuus vaivannut.

Sitten se paras osuus minun kannaltani. Kukkeampi silmien ilo nyhkäisi kaveriaan kovaa kylkeen, sanoen suomeksi .
- Ooo ny &%#"! varovainen, et sitten mokaa tätä pystiä . On jäpe öljymaasta ja vaikka &%#"! rikas, kun on vihreet rekisterikilvetkin ja painava musta auto.
- Joo joo kyllä mä tiiän mitä mä teen, tää on meitin PARAS KÄTSI kautta vuosikymmenten.

Kyllä olin mahdottoman ylpeä -ja leveästi hymyillen kerroin heti vaimolleni joka sattuu oleman myös elämäni paras ystävä ja kaveri vaikkapa Jeeppeilyyn.
On se reteetä kun melkein viisikymppisenä ON HYVÄ KÄTSI.
Ei sillä koolla mitä jalkojen välissä on niin ole väliä, kunhan on painava Jeeppi, musta väri -ja lippu ratkaisee. Oikea rekisterikyltti. Siinä se oli, mikä kait myös meni pieleen ammattikoulun välitunnilla kun kosmetologilinjan tytöt eivät minua halunneet huomata.
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09