FJDC JÄRJESTÄÄ SUUNNISTUS-AJON RAVIJOELLA 30.9.
Lähetetty: 20.08.2017. 20:19
FJDC ja Safarimestarit järjestää Ravijoella S-ajon la 30.9., ohjaajakokous alkaa klo 10 ja ensimmäinen auto lähetetään matkaan heti ohjaajakokouksen päätyttyä. S-ajo korvaa perinteisen Ravijoen ajopäivän. Kilpailuun on tervetulleita kaikki, kilpailuun mahtuu mukaan max. 30 autoa ja jotta kilpailu järjestetään on 10 autoa minimi.
Ennakkoilmoittautumiset sähköpostilla kari.luoto(at)fjdc.org sunnuntaihin 24.9. klo 21 mennessä, ilmoittautumiseen nimi, auto, puh.no, rek.no ja seura.
Osallistumismaksu on 30,-/auto joka maksetaan käteisellä paikan päällä.
Kokoontuminen tutulla hiekkakuopalla osoite: Museotie 1250, Virolahti ja koordinaatit: N60 31.688 E27 33.747.
Alla ratamestarin ohjeita S-ajoon osallistuville:
S-ajossa ajetaan järjestäjän kartalle merkkaamaa reittiä pitkin ja kirjataan kilpailukorttiin reitin varrelta vastaan tulevat rastitunnukset.
Järjestäjä antaa karttoja, jossa on mustalla yhtenäisellä viivalla ja ajosuuntanuolilla merkitty ajettava reitti. Karttoja voi olla useampia. Kartat on merkitty A – B, B – C, C – D, jne. Pisteet B, C, D jne. on kartanvaihtopisteitä.
Reitillä on x-määrä rasteja, joiden tunnuksen kilpailija kirjaa kynällä ylös kilpailukorttiin siinä järjestyksessä kun ne tulee vastaan oikeata reittiä ajettaessa. Puuttuvista, ylimääräisistä, sutatuista tai väärässä järjestyksessä kirjatuista rastimerkinnöistä ei tule pisteitä. Lisäksi annetaan ajoaika, jonka ylityksestä ei myöskään tule pluspisteitä. Tässä ajossa on välillä tauko, jonka jälkeen lähdetään uudella lähtöajalla.
Kilpailijat lähetetään matkaan muutaman minuutin välein.
Kartturin työskentelyä helpottaa A 4-kokoinen kovempi alusta, johon kartan voi teipata esim. maalarinteipillä. Näin ne ovat helpommin käsiteltäviä ja luettavia. Koska karttoja on useampia, kannattaa ne pitää hyvässä järjestyksessä.
Koska kilpailijoiden joukossa saattaa olla vasta-alkajia, tuleva leikkimielinen s-ajo on melko helppo. Kyseessähän ei ole nopeuskilpailu. Toisia autoja ei kannata seurata, silloin eksyy ! ! ! Joissain kohdin uralla reitit saattavat kulkea vastakkaisiin suuntiin, kohdatessa väistäkää toisianne sopuisasti.
Ennen kilpailua pidetään vielä ohjaajakokous, jossa tarkennetaan ohjeita ja voi esittää kysymyksiä.
Ratamestari
Ennakkoilmoittautumiset sähköpostilla kari.luoto(at)fjdc.org sunnuntaihin 24.9. klo 21 mennessä, ilmoittautumiseen nimi, auto, puh.no, rek.no ja seura.
Osallistumismaksu on 30,-/auto joka maksetaan käteisellä paikan päällä.
Kokoontuminen tutulla hiekkakuopalla osoite: Museotie 1250, Virolahti ja koordinaatit: N60 31.688 E27 33.747.
Alla ratamestarin ohjeita S-ajoon osallistuville:
S-ajossa ajetaan järjestäjän kartalle merkkaamaa reittiä pitkin ja kirjataan kilpailukorttiin reitin varrelta vastaan tulevat rastitunnukset.
Järjestäjä antaa karttoja, jossa on mustalla yhtenäisellä viivalla ja ajosuuntanuolilla merkitty ajettava reitti. Karttoja voi olla useampia. Kartat on merkitty A – B, B – C, C – D, jne. Pisteet B, C, D jne. on kartanvaihtopisteitä.
Reitillä on x-määrä rasteja, joiden tunnuksen kilpailija kirjaa kynällä ylös kilpailukorttiin siinä järjestyksessä kun ne tulee vastaan oikeata reittiä ajettaessa. Puuttuvista, ylimääräisistä, sutatuista tai väärässä järjestyksessä kirjatuista rastimerkinnöistä ei tule pisteitä. Lisäksi annetaan ajoaika, jonka ylityksestä ei myöskään tule pluspisteitä. Tässä ajossa on välillä tauko, jonka jälkeen lähdetään uudella lähtöajalla.
Kilpailijat lähetetään matkaan muutaman minuutin välein.
Kartturin työskentelyä helpottaa A 4-kokoinen kovempi alusta, johon kartan voi teipata esim. maalarinteipillä. Näin ne ovat helpommin käsiteltäviä ja luettavia. Koska karttoja on useampia, kannattaa ne pitää hyvässä järjestyksessä.
Koska kilpailijoiden joukossa saattaa olla vasta-alkajia, tuleva leikkimielinen s-ajo on melko helppo. Kyseessähän ei ole nopeuskilpailu. Toisia autoja ei kannata seurata, silloin eksyy ! ! ! Joissain kohdin uralla reitit saattavat kulkea vastakkaisiin suuntiin, kohdatessa väistäkää toisianne sopuisasti.
Ennen kilpailua pidetään vielä ohjaajakokous, jossa tarkennetaan ohjeita ja voi esittää kysymyksiä.
Ratamestari