WJ käsijarrun ongelma
WJ käsijarrun ongelma
Käsijarru ei ottanut juuri lainkaan. Etummainen vaijeri meni sököksi, koska aiemmat omistajat oli virittäneet parenttejaan. Nyt tilanne, että etupään vaijeri uusittu. Takavaijerit näyttää ehjältä, mutta ei kyllä ainakaan palauta kovin muuta kuin työntämällä vaijerin takas.
Säädin rummun säätöruuvin reiän kautta kengät ottamaan sopivasti, mutta en saa toimivaa settiä aikaiseksi. Joko laahaa koko ajan tai ei pidä juuri lainkaan.
Ennen ku alan lisää osia tilata, pitäs tietää mitä seuraavaksi kannattaa tehdä. Voisko nuo vaijerit olla sökönä vai pitäskö kengät tarkistaa? Voiko olla kengissä ongelma kun säätämällä ne saa ottamaan kyllä? Vai voiko huonot vaijerit tehdä tämän?
Säädin rummun säätöruuvin reiän kautta kengät ottamaan sopivasti, mutta en saa toimivaa settiä aikaiseksi. Joko laahaa koko ajan tai ei pidä juuri lainkaan.
Ennen ku alan lisää osia tilata, pitäs tietää mitä seuraavaksi kannattaa tehdä. Voisko nuo vaijerit olla sökönä vai pitäskö kengät tarkistaa? Voiko olla kengissä ongelma kun säätämällä ne saa ottamaan kyllä? Vai voiko huonot vaijerit tehdä tämän?
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Onko säädetty oikein? Tai levittimet jumii, osiksi rummun sisältä ja herkistystä ja voitelua ja takaisin nippuun ja säätö oikein....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ käsijarrun ongelma
No nyt alkaa olla säädöissään. Purkaahan ne piti rummut kokonaan ja herkistellä ja säädellä. Alkuperäinen vaijerien välikappalekin korkannut niin tulipa tehtyä 3mm rautakulmasta siihenkin jämerä uusi osa.
Amatöörin kysymys vielä, ku ei ole paljon jarrujen kanssa tullu värkättyä niin pitäskö nuo rummut pysyä normaaliajossa kuta kuinkin kylmänä vai lämpeneekö normaalista jarruuttelusta miten paljon? Kuumahko on, mutta ei nyt polta kättä. Mielestäni nyt kuitenkaan ei mikään laahaa ja ollaan optimisäädöissä, että kuitenkin mäessä pitää kässäri.
Amatöörin kysymys vielä, ku ei ole paljon jarrujen kanssa tullu värkättyä niin pitäskö nuo rummut pysyä normaaliajossa kuta kuinkin kylmänä vai lämpeneekö normaalista jarruuttelusta miten paljon? Kuumahko on, mutta ei nyt polta kättä. Mielestäni nyt kuitenkaan ei mikään laahaa ja ollaan optimisäädöissä, että kuitenkin mäessä pitää kässäri.
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Jos ne rummut on ihan oikeasti kuumat etkä ole jarrua laahuuttanut, niin kyllä mä sanoisin että liian likeellä on silloin. Nopeasti syö kyllä sitten jarrukengätkin sen myötä.
Re: WJ käsijarrun ongelma
Pitää vähä seurailla ja ajella ilman jarrua pidempiä pätkiä niin ettei muu jarruuttelu kuumenna jarruja.
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Säätöjä vielä haettu kohdalleen ja nyt pitää sen mitä pitää, mutta eipä tuo häävi jarruteho ole. Pahoin pelkään, ettei katsastukseen kelpaa vielä, kun ei taho vähänkään jyrkemmässä rinteessä jaksaa pitää autoa paikallaan.
Kahva nousee nyt ehkä 6-7 napsua, joten pitäskö tuo nyt kuitenkin sitten koittaa säätää vielä vaijeria tuolta liitoskohdasta, kun ei rumpujen säädöllä enää pääse parempaan lopputulokseen?
Kahva nousee nyt ehkä 6-7 napsua, joten pitäskö tuo nyt kuitenkin sitten koittaa säätää vielä vaijeria tuolta liitoskohdasta, kun ei rumpujen säädöllä enää pääse parempaan lopputulokseen?
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Ei siellä ole säätöä muualla kuin rummun sisällä kenkien säätö...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ käsijarrun ongelma
Niin ei siellä ole säätöä, jos ei jotain viritystä keksi, mutta eipä siitä taida hyötyä olla. Kai se pitää vaan edelleen jatkaa vielä napsu kerrallaan kenkien säätöä, jos tuossa vielä saisi vähän säädettyä ilman että alkaa laahaamaan. Liian kaukana kait nuo kengät on jos kerta ei ota riittävästi.
Onko muilla ollut haasteita saada pelittämään käsijarrua?
Onko muilla ollut haasteita saada pelittämään käsijarrua?
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Aina noissa on haasteita, kun ne on tehtaalla kyhätty kasaan, ilman kunnon ajatusta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: WJ käsijarrun ongelma
Ajossa ei lämpene vanteet yhtään vaikka käsijarru ja käyttöjarru ovat taatusti kunnossa. Kannattaa vaihtaa suosiolla ne vaijerit, uudet käsijarruhilutkaan ei sinne pyörille paljoa maksa.
Re: WJ käsijarrun ongelma
Kengät on kunnossa ja säädöt, mutta jää laahaamaan käytön jälkeen. Käsin työntämällä vaijeri palautuu vasta kunnolla kuoreen, jolloin ei lämpene rummut. Kengissä kuitenki nuo jouset pelaa niin kai ne nuo vaijerit on sitte vaihdettava?
Jeep Grand Cherokee WJ 3.1 TD -01
Re: WJ käsijarrun ongelma
Justiinsa säädin zj:n käkkäriä katastusta varten seuraavalla tavalla:
käkkäriä (3)4 napsua ylös jonka jälkeen rumpujen säätö ruuvit niin tiukalle kun saa käännettyä(kengät rumpuihin kiinni).
Toista tarvittaessa, ite säädin 3-4 kertaa samalla tavalla ennen kuin sain "löysät" pois. Nyt menee lukkoon kun pienestä vauhdista heittää vapaalle ja vetää käkkärin ylös. Ei liekehtiny eikä hohkannu rummut ajolenkinkään jälkeen.
Tärkeää että vasta viimeisenä tekona koskee käppärin päässä olevaan vaijereiden säätö mutteriin. Se vaikuttaa vaijereiden liikerataan, liian kireellä vaijeri jumittaa helpommin koska lyhkäsempi liike.
käkkäriä (3)4 napsua ylös jonka jälkeen rumpujen säätö ruuvit niin tiukalle kun saa käännettyä(kengät rumpuihin kiinni).
Toista tarvittaessa, ite säädin 3-4 kertaa samalla tavalla ennen kuin sain "löysät" pois. Nyt menee lukkoon kun pienestä vauhdista heittää vapaalle ja vetää käkkärin ylös. Ei liekehtiny eikä hohkannu rummut ajolenkinkään jälkeen.
Tärkeää että vasta viimeisenä tekona koskee käppärin päässä olevaan vaijereiden säätö mutteriin. Se vaikuttaa vaijereiden liikerataan, liian kireellä vaijeri jumittaa helpommin koska lyhkäsempi liike.
P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure
I ntake
M aninfold
P ressure