4x4Parts

Jamant Oy

2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
kozel
Viestit: 1250
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2002 Cherokee KJ akku tyhjä satunnaisesti...

ViestiKirjoittaja kozel » 03.03.2018. 23:01

Tuntuu olevan tyyppivikaa et sielt mankasta hajoaa yhtä sun toista. Mulla ollu näitä KJ jeeppejä 5 yhteensä ja yhtä vaille on kaikissa jo tullessa ollu mankka hajonnu. Yhdessä toimii edelleenkin.
kozel@ircnet

MSiekkinen
Viestit: 107
Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
Paikkakunta: Konnevesi

Re: 2002 Cherokee KJ akku tyhjä satunnaisesti...

ViestiKirjoittaja MSiekkinen » 04.03.2018. 15:15

Ratkaisu tähän on että muutossarja siihen joko 1 DIN tai 2 DIN ja iso adapteri ja joku soitin kiinni.

Halvempi kun ruveta alkuperäisen kanssa roplaa
Jeep Cherokee 2.8CRD

Yeti chiptune Stage 1... eiku 2 :lol:

Maastis
Viestit: 9
Liittynyt: 16.02.2018. 19:55
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2002 Cherokee KJ --> jotain taas roplattu

ViestiKirjoittaja Maastis » 15.04.2018. 22:39

Hei

Akku on pysynyt iskussa mutta on kyllä pistetty effortia siihen että avain ulos vedettäessä on käännetty täplän kohtaan. Lisäksi kuluneempi avain on jätetty kaapinpohjalle vain varakäyttöön. Pitäis vaan ottaa ja vaihtaa lukkopesä... no mennyt nyt näinkin.

Muuta roplausta. Hankinnan yhteydessä myyjäkin mainitsi, että ilmastoinnin kompuran kytkin toimii satunnaisesti. Ikäänkuin jää luistamaan... sieltä tosiaan tuli kylmää satunnaisesti ja ilmastointi täytön osalta myös huollettiin. Otin sitten piuhan irti talveksi jotta ei turhaa kuumota luistavaa kytkintä. Kyttäsun sitten ebay kaupasta sopivaa hihnapyörä/kytkin pakettia. Mallia halpa. Sellaisia olikin jenkkilässä alkaen $30 hintaluokkaan. Lopulta löytyi semmonen jossa osan kuvaus vastasi ajoneuvoa ja jopa joku numerosarja omani kompuraa. Myyjä ei kuitenkaan toimittanut ulkomaille, mutta jenkkilässä rahtivaasti. Niinpä osa päätyi sielä asuvan tutun tutun osoitteeseen ja lopulta suomeen. Nyt ajattelin innostua ja laittaa kuntoon. Sopiva sunnuntai askare... vanha auki, kompura sen verran irti paikaltaan jotta saa pyörän ruuvatuksi. Kytkin pinnat oli ihan surkiasti kuluneet. Ja eihän se uus sinne sopinu... muutaman millin pienempi halkaisijalta ja eri poorit... mietin siinä mitä tekis. Vaihtaakaan tuota osaa ei nyt oikeen voinu... no päädyin siihen, että sorvasin vanhan hihnapyörän kytkinpinnan suoraksi. Otin uudesta uuden laakerin. Sitte vaihdoin vanhasta vetolevystä pooriosan uuteen vetolevyyn. Oli niitattuna mutta reikäpiiri sama. Niititkin meni sitte sorvaushommiksi... lisäksi sorvasin säätörikkoja joilla sai sovittaa kytkimen välyksen. Hyvä tuli vaikka vähä askartelua olikin! Nyt puhaltaa kylmää, ja tuntuukin tehokkaalta kylmälaitteelta, kun heti pukkaa kylmää kun kompura hyrähtää.

Ylimääräiseksi jäi uusi magneetti kela ja hihnapyörä ilman laakeriä... kela olis varmaan sopinu, mutta vanhakin oli ehjä.

Seuraavana olis perän laakerointi...

TJ


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 2 ja 0 vierailijaa