Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Mäski
Viestit: 1
Liittynyt: 09.05.2018. 19:15
Paikkakunta: Joensuu

Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja Mäski » 09.05.2018. 19:32

5.2 zj kyllä käynnistyy mutta sammuu sekunnin kahden päästä. Aikaisemmin vaihdettu nokka-akselin asento anturi. Kampiakselin asentoanturi ja sytytyspuola. Vika ei aina joka kerta toistu mutta tuntuu enemmän lämpimässä vaivaavan. Vikakoodeja ei ilmoittele. Bensa pumppukin vaihdettu vuosi sitten. Oisko jollakulla vihiä mikä vanhusta vaivaa?

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 14.05.2018. 14:14

Ajonesto päällä.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja rane58 » 16.05.2018. 0:47

Onko 1992 malleissa jo ajonesto...? :oops:
-Eikös ZJ-mallit tulleet 1993 markkinoille...? :|
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.05.2018. 10:01

rane58 kirjoitti:Onko 1992 malleissa jo ajonesto...? :oops:
-Eikös ZJ-mallit tulleet 1993 markkinoille...? :|
Ekat on tehty -92 puolella ja on niitä ehditty ottaa käyttöön -92 puolella, virallisesti ne on -93:sia!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 16.05.2018. 14:42

JAMANT kirjoitti:
rane58 kirjoitti:Onko 1992 malleissa jo ajonesto...? :oops:
-Eikös ZJ-mallit tulleet 1993 markkinoille...? :|
Ekat on tehty -92 puolella ja on niitä ehditty ottaa käyttöön -92 puolella, virallisesti ne on -93:sia!
Mulla oli tuollanen -92 käyttöönotettu 4.0 ZJ Limited AW4-laatikolla ja tuon ajoneston kanssa sai tapella ihan kiitettävästi... :mrgreen:

Avatar
jamba
Viestit: 78
Liittynyt: 15.08.2013. 14:45
Paikkakunta: Ruhtinansalmi

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja jamba » 11.12.2021. 12:25

Tossa yhdellä ameriikan foorumillajoku sälli väitti, että jeepistä vois ottaa ajoneston veke. Ohje oli, et jeeppi käyntiin ja joku securityboxi irti auton käydessä. Tuo muka sit pistäis tietokoneen tajuumaan, ettei ajonestoo ole olemassakaan ja ei sit enääsitä etti... Lieneekö tarua vai totta, mut on kerran jos toisenkin ollu paristot kaukosäätimestä loppu...
tuolla sen luin:
https://forums.amceaglesden.com/index.p ... #msg341829
jossain puiles välis sivuu:
That's why I went with obd1. Easier to wire.

That and I've come across jeeps that have had the engine pulled and the computer with it. Wouldn't start after installed. Ends up the security was bypassed (easy to do) but reset when the ecu was reset.

On a side note, snag the security system from a jeep (under the dash, accessed through the dash), install it. Start the jeep if you can now, run it a few minutes then while running disconnect the security system. Run the engine for a few minutes more.

Voila...ecu no longer recognize the security.
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Zj 1992 hörähtää mutta sammuu heti

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.12.2021. 12:30

jamba kirjoitti:
11.12.2021. 12:25
Tossa yhdellä ameriikan foorumillajoku sälli väitti, että jeepistä vois ottaa ajoneston veke. Ohje oli, et jeeppi käyntiin ja joku securityboxi irti auton käydessä. Tuo muka sit pistäis tietokoneen tajuumaan, ettei ajonestoo ole olemassakaan ja ei sit enääsitä etti... Lieneekö tarua vai totta, mut on kerran jos toisenkin ollu paristot kaukosäätimestä loppu...
tuolla sen luin:
https://forums.amceaglesden.com/index.p ... #msg341829
jossain puiles välis sivuu:
That's why I went with obd1. Easier to wire.

That and I've come across jeeps that have had the engine pulled and the computer with it. Wouldn't start after installed. Ends up the security was bypassed (easy to do) but reset when the ecu was reset.

On a side note, snag the security system from a jeep (under the dash, accessed through the dash), install it. Start the jeep if you can now, run it a few minutes then while running disconnect the security system. Run the engine for a few minutes more.

Voila...ecu no longer recognize the security.
Jep, jos ko yksilössä sattuu olemaan erillisenä käytönestona se kuuluisa Rockwellin boxi, mutta enpä ole yhdestäkään vielä sellaista löytänyt.Joissain -97 TJ-Wranglereissa on ollut ainakin (Jukan ex, nykyisin taitaa olla Hampuksen, siitä sellainen löytyi ja Autokeskus sen posti ja maksoi kuulema maltaita, kun ei maksanut poistoi vaan tieto). Jos käytönesto on sisäänrakennettu ECUun, sitä ei pysty poistamaan, kun ei oo töpseliä mitä irroittaa koneen käydessä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus