Meidän Grand Cherokee taisi saada lämpöhalvauksen. Kun on ajanut hetken niin lakkaa lataamasta. Latausjännite laskee hiljalleen. Heti käynnistyksen jälkeen jäännite on 14V ja kun on pyörinyt hetken kylillä niin laskee 12,5V asti ja ei tietenkään lähde käyntiin. jos antaa jäähtyä niin lähtee kuin palmun alta ja latausjännite taas 14V
Kyseessä on vm 93 Grand Cherokee 4.0.
Akku on vaihdettua ja varmuuden välttämiseksi myös laturi. Akkukengät oli vähän heikossa hapessa joten vaihdoin nekin. Maadoitukset käyty läpi ja putsattu.
Sellaisen huomasin että konehuone on tuossa järkyttävän kuuma. Hetken ajamisen jälkeen kaikki konehuoneessa on niin kuumaa ettei oikein tahdo koskea. Eka jeeppi joten voi olla että noissa ominaisuus että ilma ei vaihdu konehuoneessa.
Lataus ongelma
Re: Lataus ongelma
Muistaakseni jo tuon ikäisessä on akun alla lämpöanturi, joka nuuskii lämpötilaa ja säätää sen mukaan latausjännitettä alemmas. Alimmillaan pitäisi olla karvan alle 13V, enimmillään muistaakseni n.15 volttia kun akku kylmä ja latausta kaivataan.
Ei toki pitäisi tippua niin alas ettei enää lähde auto käyntiin.
Tuon systeemin hölmöys on, että se haistelee kuormitusta vähän huonosti, joten esim. vinssatessa kun konehuone on lämmin/ kuuma, niin ei tahdo nostaa latausjännitettä riittävän korkeaksi.
Edit: ja jos ei ole lämpöanturia, niin sitten toki on jotain muuta matoa. Laturi, jännitteensäädin,..
Ei toki pitäisi tippua niin alas ettei enää lähde auto käyntiin.
Tuon systeemin hölmöys on, että se haistelee kuormitusta vähän huonosti, joten esim. vinssatessa kun konehuone on lämmin/ kuuma, niin ei tahdo nostaa latausjännitettä riittävän korkeaksi.
Edit: ja jos ei ole lämpöanturia, niin sitten toki on jotain muuta matoa. Laturi, jännitteensäädin,..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Lataus ongelma
Missä näissä on (Denso laturi) jännitteensäädin ja mikä paljastaa että se on rikki eikä laturi...?
Nyt viime aikoina oma Jeeppikään ei aina lataa akkua, on hyytynytkin mutta lähtenyt aina toisen auton virrasta käyntiin...
-Auton oma latausmittari ei ole näyttänyt lähellekkään 14V, mittailtu ite niin alimmillaan 10-kieppeissä...
Denson laturi 5685-numerot näkyvissä....

Nyt viime aikoina oma Jeeppikään ei aina lataa akkua, on hyytynytkin mutta lähtenyt aina toisen auton virrasta käyntiin...

-Auton oma latausmittari ei ole näyttänyt lähellekkään 14V, mittailtu ite niin alimmillaan 10-kieppeissä...

Denson laturi 5685-numerot näkyvissä....
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: Lataus ongelma
Akun alla ei ole anturia. mitä tuossa tutkin niin se tuli vasta 96.
Laturi on jo kertaalleen vaihdettu. Onko noissa jännitesäädin itse laturissa vaiko miten? Laturin takana on joku klöntti josta menee kaksi johtoa maihin ja muutama johto menee kaapelinippuun. Mikä sen virka on?
Maadoitukset on jo tarkistettu ja sieltä ei vikaa vaikuttaisi löytyvän.
Laturi on jo kertaalleen vaihdettu. Onko noissa jännitesäädin itse laturissa vaiko miten? Laturin takana on joku klöntti josta menee kaksi johtoa maihin ja muutama johto menee kaapelinippuun. Mikä sen virka on?
Maadoitukset on jo tarkistettu ja sieltä ei vikaa vaikuttaisi löytyvän.
Re: Lataus ongelma
Säädin on ECM-boxissa!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1