Grand Cherokee WJ

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Jake63
Viestit: 3
Liittynyt: 08.08.2019. 21:44
Paikkakunta: Turku

Grand Cherokee WJ

Viesti Kirjoittaja Jake63 » 23.08.2020. 15:11

Onko kellään vinkkiä kun auto on seissyt 2-3 viikkoa akku on tyhjä? Jos ajaa muutaman päivän välein ei mitään ongelmia. Mikä voisi viedä virtaa? Auto WJ 1999.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee WJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2020. 16:12

Lähteekö virta-avain irti kaikissa asennoissa??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee WJ

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 23.08.2020. 16:14

Siirsin aiheen sähkö-puolelle, kun ei tää oikein foorumia koske...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Keimo
Viestit: 215
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee WJ

Viesti Kirjoittaja Keimo » 24.08.2020. 8:07

Omalla kohdalla kolmas WJ menossa ja kaikki tähän asti toimineet samalla tavalla. Eli eivät kestä seisottaa.
Tässä nykyisessä selkein virtasyöppö on sisätilan puhallin. Jää välillä ihan puhaltamaankin ja syö akun jo päivässä (täytyy napata sulaketta irti..)

Tiedä sitten miten uutena ovat toimineet, mutta oman kokemuksen perusteella näissä tuo akun tyhjeneminen yli viikon seisonnassa on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Laturiin laitan jos tiedän että pidempään seisoo tai puolen viikon jälkeen melkein muutenkin jos muistan. :roll:
Mutta autothan tykkää kun niillä ajetaan :wink:
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Itkonen
Viestit: 88
Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
Paikkakunta: Kajaani

Re: Grand Cherokee WJ

Viesti Kirjoittaja Itkonen » 27.08.2020. 20:19

Tänään tutkiskelin alustavasti oman -03 WJ:n maadoituksia ja kaapeleita konetilassa. Ihmetytti kun kojetaulussa jännitemittari ei nouse koskaan yli 14 voltin lukemaan ja startatessa tippuu yhdeksään.

Ei ole ihme jos akku hyytyy/tyhjenee/virtaa on vähän. Laturille on onnettoman kokoinen kaapeli joka on aivan vihreä/valkoinen liitoksistaan ja konetilan kaikki maadoitukset ovat aika huonossa hapessa. Ja akkukengät aika ehtoopuolella, lyttyyn lysmättyä ”lyijyä”. Pitää aloittaa projekti noiden elvyttämiseksi ja vaihdella huonoja uusiin ja katsoa paraneeko tilanne.

Kirjoita vastaus