TPMS evic ja sensorien retrain WJ GC

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Itkonen
Viestit: 88
Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
Paikkakunta: Kajaani

TPMS evic ja sensorien retrain WJ GC

Viesti Kirjoittaja Itkonen » 17.10.2020. 21:05

Asensin Grandiin jenkeistä tilaamani evicin jossa oli TPMS. Hienosti näyttää entisen auton viimeiset mitatut paineet. Rengasliikkeessä anturien testauslaitteella testattiin että uudet anturit ovat toimivat ja sopivat ko autoon. Taajuuskin on oikea, tähän autoon nimenomaan anturit Saksasta tulivat.

Ongelmana on että testauslaitekin näyttää näytöllään vain tekstin ”use magnet to retrain sensors”. Ja magneetillahan ne pitää ”aktivoidakin” kun laitetaan evicistä sensor retrain päälle. Ei vaan millään magneetilla saanut elämää aikaan vaikka kantoi anturin viereen marjasankon kokoisenkin magneetin. Tilasin tähän hommaan OEM magneetinkin maailmalta tänään mutta olisihan tuo kiva saada aiemminkin toimimaan ennen kuin se tulee. Tai keksiä joku keino jos ei se moparin logollakaan varustettu magneetti ole muita kummempi.

Onko kellään kokemusta tästä hommasta WJ jeepin tai saman sukupolven 300 Chryslerin kohdalla?

Itkonen
Viestit: 88
Liittynyt: 21.05.2020. 7:18
Paikkakunta: Kajaani

Re: TPMS evic ja sensorien retrain WJ GC

Viesti Kirjoittaja Itkonen » 24.02.2021. 6:26

Tämä saatiin toimimaan kun löytyi rengasliike jolla oli tarpeeksi vanha tpms ohjelmointilaite. Sillä sai aktivoitua relearn-prosessin aikana ”ei magneetilla aktivoituvat” sensorit niin että auto ne tunnisti ja nyt pelaa hienosti.

Kirjoita vastaus