Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
Bunker
Viestit: 40
Liittynyt: 07.08.2016. 20:51
Paikkakunta: Espoo

Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Bunker » 12.12.2021. 13:11

Ohjausyksikkö (4720046 ATC Blower Motor Resistor Control Module) kärähti ilmeisesti jo toistamiseen... varmaankin taas roskien peitossa ja ykikuumentunut. Nyt puhallus toimii täysillä tai ei ollenkaan, eikä puhalla hyvi tuulilasiin. Onko tuohon mitään kikkakolmosta millä saisi edes paremmin puhaltamaan tuulilasiin osaa odotellessa?
'95 5D GRAND CHEROKEE LIMITED-ZB8Y-4X4/269, hillitty korotus, palkkihelmat, ledit katolla 8)
HARLEY-DAVIDSON 2006 DYNA Wide Glide (FXDWGI)

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5873
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.12.2021. 14:46

Toi ohjainlaite ei osallistu kuin puhalluksen voimaan, suuntaus on hoidettu actuaattorilla kuskin jalkatilan oikeasta reunasta, olisko siellä joku vipu irti tai poikki, siellä on yksi vipu joka niista katkeaa herkästi, mulla saattais olla sitä vipua varastossa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Bunker
Viestit: 40
Liittynyt: 07.08.2016. 20:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Bunker » 13.12.2021. 19:29

Hankalassa paikassa tuo Resistor Control Module, mutta irti sain, ei ollut roskien peitossa... mikähän sen tällä kertaa käräytti?

Seuraavaks täytyy tutkia se vivuston kunto.
'95 5D GRAND CHEROKEE LIMITED-ZB8Y-4X4/269, hillitty korotus, palkkihelmat, ledit katolla 8)
HARLEY-DAVIDSON 2006 DYNA Wide Glide (FXDWGI)

Jpe61
Viestit: 163
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 13.12.2021. 20:19

Oma kokemus on, ei kylläkään Jeepeistä mutta kuitenkin, että nuo ovat kulutustavaraa. Kikkula on lähtökohtaisesti semmottinen että se käy pirun kuumana, ja polttaa sitten itsensä loppuun. Jos puhallinta käyttelee paljon minimikiekoilla, vaikuttaa se vastuksen elinikään heikentävästi. Toisaalta jos aina huudattaa täysillä, kuluu moottori 😂

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 5873
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.12.2021. 20:28

Jos puhallinmoottori on kovinkin vanha, sen liikkeellelähtö vaatii enempi poweria ja silloin sen ohjainlaitteen elinikä lyhenee...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1438
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Timo L » 14.12.2021. 19:52

Juu jamant on tuossa vahvasti jäljillä, huonokuntoinen puhalinmoottori voi ottaa aika tolkuttomasti virtaa ehjään verrattuna, ja silloin ei härvelit kestä. Minulla on '98 ZJ:ssä vielä alkuperäinen automaatti- ilmastonnin puhallinnopeuden moduuli, autossa 250tkm mittarissa. Se tosin voi hajota milloin tahansa - ja veikkaus on että alkuperäinen mopar 90- luvulta on todennäköisest parempi kuin minkään merkkinen nykyinen uusi - vaikka se olisi uusi mopar.

Sitten se mikä kandee myös katsoa on että missä kunnossa on ilmanvaihtoon liittyvän johtosarjan liitin. Ei ole harvinaista että liitin on osittain sulanut ja/ tai kontakti huono.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
Bunker
Viestit: 40
Liittynyt: 07.08.2016. 20:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Bunker » 16.12.2021. 16:31

Vivusto kuskin jalkatilan yläpuolella näytti olevan ehjä. Kun säätää asennon tuuliasiin puhallukseen ja auttaa vähän kädellä vivustoa, niin saa kuskin puolelle tulemaan vaimean puhalluksen. Pelkääjän puolelle ei puhalla tuulilasiin ollenkaan.
'95 5D GRAND CHEROKEE LIMITED-ZB8Y-4X4/269, hillitty korotus, palkkihelmat, ledit katolla 8)
HARLEY-DAVIDSON 2006 DYNA Wide Glide (FXDWGI)

Avatar
Bunker
Viestit: 40
Liittynyt: 07.08.2016. 20:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Bunker » 20.12.2021. 17:50

No eipä lähtenyt pelittämään uudella kinkkimoduulilla @£$€#¤%... :evil:
'95 5D GRAND CHEROKEE LIMITED-ZB8Y-4X4/269, hillitty korotus, palkkihelmat, ledit katolla 8)
HARLEY-DAVIDSON 2006 DYNA Wide Glide (FXDWGI)

Avatar
Bunker
Viestit: 40
Liittynyt: 07.08.2016. 20:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Bunker » 13.01.2022. 18:38

Sellainen havainto nyt, että kun ajovalot kytkee päälle, niin tuo puhallus tuulilasiin hiipuu. Akku ja/tai lataus ongelma?
'95 5D GRAND CHEROKEE LIMITED-ZB8Y-4X4/269, hillitty korotus, palkkihelmat, ledit katolla 8)
HARLEY-DAVIDSON 2006 DYNA Wide Glide (FXDWGI)

Jpe61
Viestit: 163
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: Ilmanvaihdon ohjaus ZJ 1995

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 14.01.2022. 13:13

Tai kehno maadoitus jossain?

Kirjoita vastaus